Jeg vil også opdatere :oP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

piadas

Nå, inspireret af Carina skal I da også lige have en lille update fra mig. 

Jeg synes, dagene bare går derudad! Jeg forstår SLET SLET ikke, at det er 4 måneder, at Multebær og jeg lavede den ene brokketråd efter den anden (stærkt inspireret af DK og Carinas få uger forinden). De sidste par uger op til fødslen, hvor man bare ventede og ventede og ventede føles som længere tid, end tiden efter fødslen og indtil nu!

Jeg starter på arbejde igen d. 1. november, så det vil altså sige, jeg har holdt over halvdelen af min barsel - HALVDELEN!!! Hvad sker der for det???? Det er jeg ikke sikker på, at jeg er parat til, men det er selvvalgt, for i princippet kunne jeg jo have valgt at have barsel indtil februar næste år. I stedet bruger jeg resten af min barsel på at holde fri hver fredag, så de sidst ca. 13 uger bliver fordelt ud, så det vil jeg sige, jeg næsten får fri hver fredag i halvandet år! Det tror jeg passer lidt bedre ind i vores skema og med min mands arbejdstider.

Ida trives og hun har det godt (tror jeg da i hvert fald - hun har lidt svært ved selv at svare).

Jeg er stadig ikke hoppet på grødvognen, for hun sover stadig godt om natten. Den periode vi havde for et par uger siden, hvor jeg var meget i tvivl, er heldigvis ovre igen, men det tog dælme længe, før det var overstået! Grøden er dog indkøbt og parat til at blive lavet, for jeg tror ikke, det varer længe.

Jeg har ikke vejet og målt hende for nyligt, så jeg aner ikke, hvor stor hun er - blot at jeg skal have fundet bodyerne frem i str. 74 (!). Jeg er begyndt kun at knappe den midterste knap - ellers strammer de for meget, så der er vist ingen vej udenom nu!

Øv, hvor går det bare for hurtigt, men på den anden side, glæder jeg mig jo også, til hun begynder at trille (det gør hun ikke endnu - der er vist for meget på sidebenene til at det kan lade sig gøre), spise skemad, kravle, vælte mine vaser, smide jord fra potteplanter ud over hele stuegulvet, tage sine første spæde skridt, spise det vi spiser, sige mor osv. osv.  Meen det gjorde nu ikke noget, hvis tiden hele processen tager blev fordoblet!

Rytme har hun ingen af. Det er jeg ved at være lidt træt af, så jeg overvejer, at begynde af lave en rytme for hende - hvis det altså kan lade sig gøre. Det er bare lidt svært, når hun nogle dage sover til kl. 6.30 og andre dage til kl. 9, for så kan jeg jo ikke tvinge hende til f.eks. at sove formiddagslur kl. 9.30. Hmm, men det er noget, jeg overvejer kraftigt at gå i gang med...jeg skal nok bare lige finde ud af hvordan...hun tager heller ikke vildt lange lure. Som regel 1 - max. 2 - timer af gangen, og jeg skal være heldig, hvis det er 2.

Jeg er dog begyndt at ligge hende i seng om aftenen ved 20.30-tiden. Det har jeg gjort de sidste to aftener, og det fungerer. Hun er jo så nem og græder stadig aldrig (kun hvis jeg er for langsom til at finde maden frem). Jeg har bare lagt hende, sunget en sang for hende, givet hende sutten og hendes sutteklud. Når jeg er færdig med det, tænder jeg den uro, hun har til at hænge over sengen, og så går jeg. Jeg skal ind og give hende sutten igen et par gange, men så sover hun også.  Det er SÅ dejligt, at det fungerer uden problemer, og det tager max. et kvarter, så jeg håber, det fortsætter sådan uden brok.

Hendes manglende rytme gør så også, at jeg har lidt svært ved at komme i gang med at løbe igen, som jeg ellers havde masser af intentioner om, for de der kilo skal altså af igen. Især hvis jeg skal til at spille håndbold igen til efteråret, dur det jo ikke, at jeg er forpustet allerede inden kampen bliver fløjtet i gang!

Jeg tror dog, at jeg er blevet enig med mig selv om, at nu når jeg ikke kan få det passet ind med at løbe, bliver jeg bare nødt til at gå en masse lange ture med barnevognen. Det forsøger jeg så, og det går nogenlunde.

Storebror og storesøster er stadig lige glade for hende, så det er rigtig dejligt. Hver dag, når jeg henter Lea i SFO'en, skal hun altid lige bære hende lidt og gå en runde med hende, før vi tager afsted. Men det synes jeg, hun skal have lov til! Det er jo hendes måde at vise på, at hun er glad for hende.

Vi har stadig ikke fået solgt vores hus. Det håber jeg snart sker, for jeg GLÆÆÆDER mig sådan til at komme i gang med at bygge. Især fordi jeg synes, vi efterhånden har så mange ting (bl.a. ting til Ida), som bliver brokket ind i vores ekstra værelse. Men jeg kan heller ikke lige overskue, at lave det om til børneværelse, for hvor skal alt det andet L-O-R-T så være henne?

Jeg har forresten endelig fået lavet min første kage.Mødregruppen blev ofrene, men den blev heldigvis god, så det er bestemt ikke sidste gang, jeg har prøvet det, men hvis I begiver jer ud i det, så afsæt laaaaang tid - jeg blev overrasket over, hvor lang tid det tog!

I får lige nogle billeder - jeg kan ikke huske, om jeg har uploadet nogle af dem før, men så må I lige bære over med mig!  Dåbstavlerne kommer i rækkefølge: Oliver, Lea og Ida fra venstre mod højre. Alle billederne er fra da de var 1½-2 måneder. Jeg synes faktisk, hun ligner Oliver mere end Lea!

Nå, det blev vist lidt af hvert herfra  - jeg kunne jo blive vedlige som Carina også skriver, så jeg må hellere holde nu, inden det bliver til en hel roman!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

piadas

Fååårk, det blev langt!

Sorry!

Anmeld

8. juni 2011

CA

Juhuu - det er virkelig på tide med opdateringer.Og det her var jo en god en af slagsen Hun lyder jo bare til at trives! Dejligt du fik gang i mælken. Billedet af fødderne viser virkelig nogle tykke stænger Det kan min tynde starut ikke hamle op med. 

Ærgerligt I ikke har fået solgt! Hvor vil I hen? Tæt på fødegangen?

Dåbstavlerne er magen til den jeg har fra min egen dåb

Anmeld

8. juni 2011

CA

mega godt billede af jer to!!! Og hvor ser måltidet hyggeligt ud!

Anmeld

8. juni 2011

piadas

Carina87 skriver:

Juhuu - det er virkelig på tide med opdateringer.Og det her var jo en god en af slagsen Hun lyder jo bare til at trives! Dejligt du fik gang i mælken. Billedet af fødderne viser virkelig nogle tykke stænger Det kan min tynde starut ikke hamle op med. 

Ærgerligt I ikke har fået solgt! Hvor vil I hen? Tæt på fødegangen?

Dåbstavlerne er magen til den jeg har fra min egen dåb

Hæhæ, ja hun ligner sin mor mht. fedtprocent!

Ja, vi vil tættere på fødegangen - det kunne være fristende!

Vi bliver i Farsø. Jeg kan ikke få mig til at rykke mere rundt med børnene. Vi flyttede fra Aalborg til Farsø, da Oliver var 5½, så han havde det lidt svært det første halve år, indtil han kom i skole. Nu er han heldigvis faldet til og har masser af venner. Lea var kun 2½, så hun var ikke så svær at flytte. Jeg synes, det ville være synd én gang til, nu når de begge har det så godt her. Det er vist bare moderen, der savner butikkerne, restauranterne osv. i de større byer en gang imellem! Men jeg har det fint med Farsø, så her bliver vi, så har vi jo heldigvis to biler, så jeg drøner jævnligt til Aalborg og Viborg for at få styret mine lyster!

Vi har købt en grund, så vi venter bare på at få solgt vores hus. Tegningerne, inventarvalg osv. er i orden, så når huset er solgt, skal vi bare sige GO, og så vente på nøglen! Det bliver så FEEEDT, men det kræver jo altså lige, at der er nogen, der gider købe det, vi bor i nu.

Det har altid været vores drøm at prøve at bygge nyt, og da det så viste sig, at Ida var på vej, kom vi til at mangle et børneværelse, og så skulle det være.

Min mor har også dåbstavlerne mage til, og de hænger stadig på væggen hos hende. Jeg synes, de er så hyggelige.

Anmeld

8. juni 2011

AnneBJ

Det lyder bare til I har det godt Pia, hvor er det dejligt!!

Hun er simpelthen alt for lækker den lille Ida, og jeg må misunde Jer at hun bare kan puttes! - selvom mmisundelse er en grim ting... 

Anmeld

8. juni 2011

PeruBaby

Hvor lyder det skønt, Pia. Og hun er bare så fin din "lille" Ida. Jeg æææællllssskkkkeerrrr, når der er en masse billeder med, som her.

Anmeld

8. juni 2011

Kit

Skønt med en update og dejlige billeder.

Hvor får man fat i sådan en dåbstavle? De er da rigtig søde.

Jeg er også overrasket over, at det allerede er 4 måneder siden, at jeg brokkede med i jeres tråd

Må ligesom Anne tilslutte mig misundelsen af, at I bare kan putte. Gid Alberte snart hopper på den vogn, men måske skal vi bare prøve at kaste os ud i det. Hun ammes lige for tiden i søvn og puttes forsigtigt i tremmesengen.

Held og lykke med hussalget.

Kit

Anmeld

8. juni 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Det lyder bare til I har det godt Pia, hvor er det dejligt!!

Hun er simpelthen alt for lækker den lille Ida, og jeg må misunde Jer at hun bare kan puttes! - selvom mmisundelse er en grim ting... 

Tak! Det har i også - tiden går bare alt for hurtigt!

Jeg håber også, der kommer lidt medvind jeres vej snart!

Anmeld

8. juni 2011

piadas

PeruBaby skriver:

Hvor lyder det skønt, Pia. Og hun er bare så fin din "lille" Ida. Jeg æææællllssskkkkeerrrr, når der er en masse billeder med, som her.

Taark!

Ja, billedspam kan jeg heller ikke få nok af, så spam løs allesammen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.