hvordan får man lige manden med på et navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.825 visninger
21 svar
0 synes godt om
7. juni 2011

Alexander&Lærke

Vil så gerne at vores datter kommer til at hedde Marie til mellemnavn. Jeg syntes det er så skønt et mellem navn, min gamle farmor hedder det også til mellem navn, og hendes mor ovs. og jeg har altid selv gerne ville have det til mellem navn syntes det klinger godt til Mette.

Desværre valgte mine forældre kun at give min bror min farfars mellem navn, det kunne ellers være lidt fedt hvis jeg så havde fået farmors mellemnavn. Nå men de gjore det så ikke. 

Vi har valgt ikke at give vores søn et mellem navn da han har mit efternavn til mellemnavn og sin fars efternavn. Og fordi hans navn er lang i forvejen.

Nå men nu kan jeg overhoved ikke få min kæreste med på at hun skal hedde Marie til mellem navn, han synets vist det er for gammel og kedeligt. Ja gammel er det jo, mange af de ældre mennesker jeg omgås til dagl hedder Marie til mellemnavn, men jeg elsker det bare.

Hvad gør jeg lige?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Da vi ventede den første kunne vi kun blive enige om et pigenavn og var MEGET uenige om et drengenavn. Vi vidste ikke kønnet og skulle forholde os til begge navne.

Jeg var helt vild med Luka, men min mand synes det var så grimt. Men da jeg så havde født og det blev en dreng skulle vi blive enige om et navn, og vores søn kom til, at hedde Luka

Så der er håb forude

Anmeld

7. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Mette&Alexander skriver:

Vil så gerne at vores datter kommer til at hedde Marie til mellemnavn. Jeg syntes det er så skønt et mellem navn, min gamle farmor hedder det også til mellem navn, og hendes mor ovs. og jeg har altid selv gerne ville have det til mellem navn syntes det klinger godt til Mette.

Desværre valgte mine forældre kun at give min bror min farfars mellem navn, det kunne ellers være lidt fedt hvis jeg så havde fået farmors mellemnavn. Nå men de gjore det så ikke. 

Vi har valgt ikke at give vores søn et mellem navn da han har mit efternavn til mellemnavn og sin fars efternavn. Og fordi hans navn er lang i forvejen.

Nå men nu kan jeg overhoved ikke få min kæreste med på at hun skal hedde Marie til mellem navn, han synets vist det er for gammel og kedeligt. Ja gammel er det jo, mange af de ældre mennesker jeg omgås til dagl hedder Marie til mellemnavn, men jeg elsker det bare.

Hvad gør jeg lige?????

Min kæreste ville heller ikk at Mille skulle hedde Christiane til mellemnavn, fordi vi på begge sider har mænd der hedder christian til mellemnavn, og så synes jeg at hun skulle have noget der lå op a . Men han syntes ikk hun skulle hedde sådan noget mærkeligt noget. Men jeg var stædig!!

Men vi havde generelt problemer med navne .. Fordi han holder på at det skal være "normale" navne , hvor jeg hellere vil have specielle navn

tror bare du skal være stædig

Anmeld

7. juni 2011

serinasmor

Mette&Alexander skriver:

Hvad gør jeg lige?????

hvisk det i hans øre når han sover ... HVER aften

Anmeld

7. juni 2011

Alexander&Lærke

MillePrinsessensMor skriver:

Min kæreste ville heller ikk at Mille skulle hedde Christiane til mellemnavn, fordi vi på begge sider har mænd der hedder christian til mellemnavn, og så synes jeg at hun skulle have noget der lå op a . Men han syntes ikk hun skulle hedde sådan noget mærkeligt noget. Men jeg var stædig!!

Men vi havde generelt problemer med navne .. Fordi han holder på at det skal være "normale" navne , hvor jeg hellere vil have specielle navn

tror bare du skal være stædig

Ja min plan er også at være stædig indtil han giver sig...

Anmeld

7. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Mette&Alexander skriver:

Ja min plan er også at være stædig indtil han giver sig...

Det hjælper nogle gange  Men vi gik på kompromis herhjemme med navnet .. For Mille er et "normalt" navn men det er ikk så tit igen man hører det idag.

Anmeld

7. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

serinasmor skriver:

hvisk det i hans øre når han sover ... HVER aften

Anmeld

7. juni 2011

SussieThyssen

Mette&Alexander skriver:

Hvad gør jeg lige?????

Jeg vil mene, det er bedre at give afkald på et navn man godt kan lide end at skulle tvinges til at høre på et navn man ikke kan udstå.
Tænk nu hvis han synes at barnet skulle hedde fx Dusine (no offence, blot et gammelt navn grebet lige ud af luften) og du skulle vide at dit barn skulle hedde det indtil det bliver stort nok til at få navneforandring, hvis det vil....skrækkelig tanke, ikke??

Så lad Marie gå, og glæd din mand..det er jo trods alt vigtigere at han er glad end at du får din vilje
(Selvom jeg giver dig ret i at Marie er et dejligt navn)

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. juni 2011

lille83

kan i ikke finde på et dobbelt navn??

fx Ida-marie eller i den dur, bare så der kommer bindestreg

Anmeld

7. juni 2011

Alexander&Lærke

SussieThyssen skriver:

Jeg vil mene, det er bedre at give afkald på et navn man godt kan lide end at skulle tvinges til at høre på et navn man ikke kan udstå.
Tænk nu hvis han synes at barnet skulle hedde fx Dusine (no offence, blot et gammelt navn grebet lige ud af luften) og du skulle vide at dit barn skulle hedde det indtil det bliver stort nok til at få navneforandring, hvis det vil....skrækkelig tanke, ikke??

Så lad Marie gå, og glæd din mand..det er jo trods alt vigtigere at han er glad end at du får din vilje
(Selvom jeg giver dig ret i at Marie er et dejligt navn)

Kærligst
Sussie

hehe Dusine var faktisk en af min mormors mellem navne. Sagen er at han allerede har fået får mig til at indse at hun ikke skal hedde alberte som jeg ellers havde syntes nu det blev en pige, Han er helt vild med lærke og det syntes jeg også er sødt og fint.

Men det er så også det eneste navn han er kommet med, så syntes jo godt vi kunne tage noget jag fandt på også. Men det ender nok med at hun ikke komme til at hedder andet end lærke og så de 2 efternavne. Men tro ikke han giver sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.