Beregner jeg min cyklus rigtigt..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.754 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2011

grøn · ært

Kan I ikke lige sige mig, om jeg beregner det her rigtigt...??

I en p-pille pakke er der 21 piller. Dem plejede jeg at tage. Når jeg havde taget den sidste pille, gik der ca. 3 dage før jeg fik min menstruation. Den varede så 3-4 dage. Otte dage efter jeg havde taget sidste pille, tog jeg hul på en ny pakke med 21 piller i. Og sådan er det jo fortsat et godt stykke tid. Er min "p-pille cyklus" så ikke 24-25 dage lang??

Jeg har prøvet at regne videre nu. Jeg har været uden p-piller siden 8. maj, hvor jeg så havde min første mens-dag den 11. maj. Den sluttede igen den 13. maj. Nu har vi den 7. juni. Vil det så ikke sige, at jeg nu er i 28. dag i min cyklus?? Og vil det så ikke sige, at jeg er 3-4 dage over tid ift. "p-pille cyklus'en"?

Jeg ved GODT at jeg ikke skal regne med, at min cyklus er den samme som da jeg var på p-piller. Jeg vil egentlig bare gerne vide, om jeg regner det rigtig ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

grøn · ært

er alle bare ligeså blanke som mig..?

Anmeld

7. juni 2011

jeg ved ik om den her kan hjælpe dig!?!? Jeg er også selv totalt rundt på gulvet lige med det der!!

http://www.babyornot.dk/menupage.php/uid/326

Stine og Lisa.

Anmeld

7. juni 2011

grøn · ært

Tilmeldt skriver:

jeg ved ik om den her kan hjælpe dig!?!? Jeg er også selv totalt rundt på gulvet lige med det der!!

http://www.babyornot.dk/menupage.php/uid/326

Stine og Lisa.

Hmm - den er rigtig fin... Men jeg ved stadig ikke om jeg beregner min cyklus rigtig. Altså ER den 25 dage (da jeg var på p-piller) eller er det forkert beregnet.

Hvis jeg regner rigtigt, regner jeg mig nu frem til, at det er 28 dage siden sidste 1. mens-dag. Altså, må jeg være 3-4 dage over tid. ??

Anmeld

7. juni 2011

Anonym

Så vidt jeg ved, så er din p pille cyklus 28 dage lang. 3 uger på piller og godt 7 dage før du tager din næste pille, altså 28 dage. Og tror at cyklus er fra første mens dag til første mens dag.

Anmeld

7. juni 2011

grøn · ært

Anonym skriver:

Så vidt jeg ved, så er din p pille cyklus 28 dage lang. 3 uger på piller og godt 7 dage før du tager din næste pille, altså 28 dage. Og tror at cyklus er fra første mens dag til første mens dag.

Ja, fra første til første. Det synes jeg også jeg forstod, da jeg prøvede at læse om det. Men jeg blødte aldrig i syv dage. Jeg blødte i tre dage. Og jeg blødte aldrig dagen efter jeg havde taget den sidste p-pille.. Derfor var min cyklus vel ikke 28 dage?? Men 3-4 dage mindre, altså 24-25 dage.  Er det ikke korrekt?

Hvis jeg nu blødte så snart jeg havde taget sidste p-pille, så ville min cyklus være 28 dage..... ikke???

Anmeld

7. juni 2011

Darling<3

Hyldeblomst skriver:

Ja, fra første til første. Det synes jeg også jeg forstod, da jeg prøvede at læse om det. Men jeg blødte aldrig i syv dage. Jeg blødte i tre dage. Og jeg blødte aldrig dagen efter jeg havde taget den sidste p-pille.. Derfor var min cyklus vel ikke 28 dage?? Men 3-4 dage mindre, altså 24-25 dage.  Er det ikke korrekt?

Hvis jeg nu blødte så snart jeg havde taget sidste p-pille, så ville min cyklus være 28 dage..... ikke???

Det er ligemeget om man bløder meget eller lidt Man tæller fra første til første mens dag.. Nogle gange kan det godt svinge lidt, men sådan er vi kvinder åbenbart

Anmeld

7. juni 2011

Anonym

Det er sjældent at man bløder i hele 7 dage. Det ville sgu være en trist omgang en p pille cyklus er 28 dage lige meget hvor mange dage du bløder. Man kan vel sige at din cyklus er fra første pille til første pille. Derfor skal kroppen ofte finde sin egen naturlige cyklus (fra 1. dag med blødning til 1. dag med blødning.) når pillerne er smidt. Jeg gik fra 28 dage på pillen til 24 dage naturligt.

Anmeld

7. juni 2011

grøn · ært

Oookay - så i virkeligheden burde jeg bløde i dag, ikke? Altså, HVIS min krop følgte min p-pille cylus. For det er 28 dage siden 1. dag med blødning.

Hmm, tålmodighed tålmodighed... Gid jeg havde det! :p Så må jeg jo bare vente, til der kommer mens (eller slet ikke gør!! )

Anmeld

7. juni 2011

grøn · ært

Honey's Kone<3 skriver:

Det er ligemeget om man bløder meget eller lidt Man tæller fra første til første mens dag.. Nogle gange kan det godt svinge lidt, men sådan er vi kvinder åbenbart

Heheh, ja.. Skide forvirrende egentligt..

Nå, jeg sidder lige og tænker tænker igen.. Når I siger 28 dage i en p-pille cyklus så er det jo MED mens. Ikke? Og fo mit vedkommende er det 28 dage siden 1. blødningsdag. Så jeg kan vel stadig sige, at jeg efter den beregning er 3-4 dag over tid og at det ville være okay at teste i weekenden måske. Hvis der stadig ikke er kommet mens.??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.