Hvordan reagerede din krop på hormon spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gik din mens væk efter du fik hormon spiral?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.301 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Zafir

Jeg har for lidt siden fået hormon spiral. Det var jo meningen jeg skullesteraliseres, men desværre koster det jo nu mange penge. Derfor hormon spiral. Fordelen er jo så at 80% efter et halvt år ikke får mens mere...
Så undrer det mig alligevel lidt, fordi jeg blødte en mikro smule igår, om det kan være min mens eller hvad? Om det virkelig går så hurtigt med at slippe for den!? For det er jo helt vildt! resten passer nogenlunde. Tidspunkt, lidt bumser osv... Men mens i max 1 time? Jeg havde forventet at der gik et par måneder, med normal. ...

Men hvordan var det for dig? Gik din mens væk og hvor hurtigt? Tror du det var mens eller noget andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Lady Marion <3

Zafir skriver:

Jeg har for lidt siden fået hormon spiral. Det var jo meningen jeg skullesteraliseres, men desværre koster det jo nu mange penge. Derfor hormon spiral. Fordelen er jo så at 80% efter et halvt år ikke får mens mere...
Så undrer det mig alligevel lidt, fordi jeg blødte en mikro smule igår, om det kan være min mens eller hvad? Om det virkelig går så hurtigt med at slippe for den!? For det er jo helt vildt! resten passer nogenlunde. Tidspunkt, lidt bumser osv... Men mens i max 1 time? Jeg havde forventet at der gik et par måneder, med normal. ...

Men hvordan var det for dig? Gik din mens væk og hvor hurtigt? Tror du det var mens eller noget andet?

Jeg gav min en chance på 3 mdr .. Blødte hver dag i de 3 mdr og fik jævnligt voldsomme smerter omkring venstre æggestok   gosh jeg var ked af den ..

Anmeld

6. juni 2011

karina1980

Zafir skriver:

jeg fik den lige efter Jasmin, men fik den hurtigt fjernet igen, da jeg blødte temmelig kraftigt,

desværre tror min krop at det er noget andet og der derfor skal renses ud

men en veninde har ikke haft mens siden hun fik den lagt op og hun er super glad for den, her 8 mdr senere

Anmeld

6. juni 2011

Dictes mor

Zafir skriver:

De lyder præcis som de menustrationer jeg havde, da jeg havde spiral. Dog blødte jeg nonstop i 8 uger efter jeg fik den lagt op, så jeg var godt drænet for energi, men da det stopper, kom der kun en pletblødning omkring den tid, hvor jeg skulle have menustration. Det er jo helt fantastisk!

Anmeld

6. juni 2011

Susan1978

jeg hadede min hormon spiral..

så den blev pillet ud igen.

jeg var fremmed i min krop, var konstant oppustet og var et hysterisk monster af rang.

de første 6 mdr var blødninger osv total uregelmæssigt, men det er jo meget normalt, først derefter blev det sådan okay.. men jeg havde det stadig dårligt i min krop med den..

så den er ude nu og jeg er på alm gestonette p-piller... og det er sgu da noget der virker, har næsten ikke mens..  1 enkelt dag eller 2..   ikke de store humørsvingnings ture eller noget også ved man hvornår det er der og hvornår det ikke er.

Anmeld

6. juni 2011

Zafir

Susan1978 skriver:

jeg hadede min hormon spiral..

så den blev pillet ud igen.

jeg var fremmed i min krop, var konstant oppustet og var et hysterisk monster af rang.

de første 6 mdr var blødninger osv total uregelmæssigt, men det er jo meget normalt, først derefter blev det sådan okay.. men jeg havde det stadig dårligt i min krop med den..

så den er ude nu og jeg er på alm gestonette p-piller... og det er sgu da noget der virker, har næsten ikke mens..  1 enkelt dag eller 2..   ikke de store humørsvingnings ture eller noget også ved man hvornår det er der og hvornår det ikke er.

Jeg havde kobber spiral, før... Altså inden jeg var kæreste med Tom. Dengang havde jeg mens altid... Stort set. derfor var jeg spændt, for jeg kan jo ikke tåle ppiller...

træls du måtte have den ud...

Anmeld

7. juni 2011

AWO

Jeg har haft min hormonspiral i ca. 10 mdr., og er meget glad for den. Jeg har stadig menstruation hver måned, men det er kun halvt så meget som før, og den varer ikke så længe. Så det er bare skønt!

Jeg håber, du bliver glad for den, og at du ikke får nogen problemer, når nu du ikke kan tåle p-piller.

Anmeld

7. juni 2011

Stjernestoev

Zafir skriver:

Jeg har en hormonspiral - har dog ikke født endnu.
Der gik nok et halvt år, før at jeg begyndte at få mens. Siden har jeg fået det regelmæssigt, dog med lidt kraftigere blødning, og til tider pletblødninger. Huden er vist bare som normal, men har en veninde der slog kraftig ud pga. den, og det hjalp efter hun fik den fjernet :-)
Udover det ingen vanskeligheder, den passer bare sig selv

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

Lidt op og ned....først blødte jeg tit i et par måneder, så gik den væk i en længere periode, så fik jeg mens igen samtidg med min veninde fik, men det var så i tre uger hver gang, men kun det der pletblødning....det varede et halvt år og blev kortere og kortere jeg blødte...jeg har nu i et halvt år eller mere slet ikke blødt. Tilgengæld har den lavet og laver total ubalance forneden, så jeg skal have den ud..snorren er bare forsvundet op, så den skal suges ud hos en gynækolog.

Det er jo som di skriver ikke alle hvor den forsvinder....hos mig gik der over to år..

Anmeld

7. juni 2011

Zafir

Anke skriver:

Jeg har haft min hormonspiral i ca. 10 mdr., og er meget glad for den. Jeg har stadig menstruation hver måned, men det er kun halvt så meget som før, og den varer ikke så længe. Så det er bare skønt!

Jeg håber, du bliver glad for den, og at du ikke får nogen problemer, når nu du ikke kan tåle p-piller.

Jeg har haft p ring i mange år, efter kobber spiralen og det gik fint. Gætter på det er samme mængde hormon og at det er lokalt. Så jeg tror ikke jeg får problemer med hormonet i ihvertfald.

Stadig ikke tegn på andet mens, end den lille prik den anden dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.