Baby i solen - hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.226 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min familie og jeg tager på ferie til Kreta om 5 dage, og i den fobindelse er jeg pludselig blevet ret meget i tvivl om hvor meget sol min datter på 11 mdr. må få?!

Jeg er godt klar over at hun helst skal holdes i skyggen, men sker der noget ved at hun f.eks. bader i poolen/ved stranden i solen en halv times tid sammen med os andre? Eller er det for længe i solen for den sarte babyhud?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig, at smøre hende godt ind i solcreme - også selvom hun skal være i skyggen. Har endda købt faktor 50+ til hende, så hun er dækket ind!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

LBK

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Min familie og jeg tager på ferie til Kreta om 5 dage, og i den fobindelse er jeg pludselig blevet ret meget i tvivl om hvor meget sol min datter på 11 mdr. må få?!

Jeg er godt klar over at hun helst skal holdes i skyggen, men sker der noget ved at hun f.eks. bader i poolen/ved stranden i solen en halv times tid sammen med os andre? Eller er det for længe i solen for den sarte babyhud?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig, at smøre hende godt ind i solcreme - også selvom hun skal være i skyggen. Har endda købt faktor 50+ til hende, så hun er dækket ind!

Jeg ville mene at en halv time måske er for meget. Hvor gammel er hun????

Selvfølgelig må man da bade men synes bare man skal vurdere den enkelte situation, og om barnet stadig har nok solcreme på... 

I kunne jo være så heldige at poolen var i skygge 

Anmeld

6. juni 2011

L_K skriver:

Jeg ville mene at en halv time måske er for meget. Hvor gammel er hun????

Selvfølgelig må man da bade men synes bare man skal vurdere den enkelte situation, og om barnet stadig har nok solcreme på... 

I kunne jo være så heldige at poolen var i skygge 

Hun er 11 mdr.

en halv time var bare sådan ca... da jeg tænker at hun jo nok skal bade 20-30 min... Men det kan også være mindre eller mere. Hun elsker vand!

Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at vurdere når vi kommer derned, men det kunne stadig være rart at vide lidt om det alligevel.

Anmeld

6. juni 2011

roenlund

Hvis du bare holder hende ude af solen mellem 12 og 15 og ellers er meget omhyggelig med solcremen, solhat ogevt Uv dragt ville jeg ikke kunne se noget problem i at hun kommer lidt ud at svømme...

Og så skal man jo vendes til solen lige så stille, så måske noget med at komme lidt ud de næste par dage...

Anmeld

6. juni 2011

roenlund skriver:

Hvis du bare holder hende ude af solen mellem 12 og 15 og ellers er meget omhyggelig med solcremen, solhat ogevt Uv dragt ville jeg ikke kunne se noget problem i at hun kommer lidt ud at svømme...

Og så skal man jo vendes til solen lige så stille, så måske noget med at komme lidt ud de næste par dage...

Tak for dit indput...

Anmeld

6. juni 2011

NikolineMor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Tak for dit indput...

Jeg var på tenerifr da min datter var 7 måneder og hun var i poolen i op til 45 min ad gangen. Jeg købte rigtig baby solcreme dernede, ikke det man kan få herhjemme til børn men til babyer under 12 måneder. Derud over havde hun hele tiden hat på og noget over sig et lille tæppe, håndklæde puncho (som man også kan købe dernede) eller i poolen bare en stofble over ryggen.

Hun fik næsten ikke noget sol. Var også meget nervøs inden vi tog afsten men synes det kom af sig selv hvad hun kunne holde ud at ha på osv.

Anmeld

6. juni 2011

NikolineMor skriver:

Jeg var på tenerifr da min datter var 7 måneder og hun var i poolen i op til 45 min ad gangen. Jeg købte rigtig baby solcreme dernede, ikke det man kan få herhjemme til børn men til babyer under 12 måneder. Derud over havde hun hele tiden hat på og noget over sig et lille tæppe, håndklæde puncho (som man også kan købe dernede) eller i poolen bare en stofble over ryggen.

Hun fik næsten ikke noget sol. Var også meget nervøs inden vi tog afsten men synes det kom af sig selv hvad hun kunne holde ud at ha på osv.

Det var da en fantastisk ide med stofbleen på ryggen.... Det er nemlig også mest hendes skuldre/ryg jeg er nervøs for. Det tip tager jeg ihvert fald til mig - tak!

Jeg har købt en solcreme herhjemme til babyer i faktor 50+ og den håber jeg er god! Nu er det ikke fordi at nogle af os har tendens til rødme/svie ved sol, men solcremen er nu stadig vigtig...

Anmeld

6. juni 2011

Vidunderligeunger

DERFOR tager vi til Nordnorge (eller også var det fordi min far bor der, for jeg vill gerne til Kreta)!!

Rigtig god tur

Anmeld

6. juni 2011

Maja88

jeg ville købe en UV DRAGT også.

dem kan du få i name it ved jeg.. har lige købt en i herning

Anmeld

6. juni 2011

MAJ*MOR skriver:

DERFOR tager vi til Nordnorge (eller også var det fordi min far bor der, for jeg vill gerne til Kreta)!!

Rigtig god tur

Hahaha.... Jamen er helt sikker på at I også får en fantastisk tur, og det er sikkert utrolig smukt deroppe!

...Og tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.