Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2011

Caroline86

Stefanie8 skriver:

Hej Caroline, 

Du har ingen idé om hvor meget dit svar lige har beroliget mig - ja jeg er meget bange for nåle (plejer at tage turen mod gulvet med høj fart)  

Det lyder som om du ved lidt om det og jeg håber at jeg får en lokalbedøvende sprøjte først. Venflon har jeg prøvet før og dér hjalp lattergas mig meget (det gjorde stadig rigtig ondt, men hun var åbenbart også rigtig dårlig til det) Håber bare det hele går, men havde bare sådan håbet på lattergas, så jeg kunne "glemme" at være bange, men det er åbenbart ikke muligt med PKS, desværre... 

Mange tak for dit svar, jeg tager en tur på apoteket imorgen 

Mange knus

Stefanie 

du skal med garanti møde anæstesien dagen inden eller et par dage inden pks og der skal du nævne for dem at du er bange for nåle! det tager de hensyn til!

Hvis du køber emlacremen og sætter den på en times tid inden venflon skal lægges så burde du ikke mærke nogen smerte overhovedet! det der gør ondt er når nålen stikkes gennem huden og det du oplevede sidst har været at hun "rodede rundt" fordi hun ikke kunne ramme blodåren. Det kan de på OP! det lover jeg dig

Lokalbedøvelse sammenlignes med en bistik... Jeg syntes SLET ikke det var så slemt i ryggen som jeg har oplevet andre steder - jeg var ellers temmelig nervøs! Jo, det nev lidt, men virkelig ikke slemt!

Jeg fik selv pks for knapt 16 mdr. siden. Jeg var livsens ræd for spinalbedøvelsen fordi jeg har været igennem nogle ret ubehageligt oplevelser i forbindelsen med stik i ryggen tidligere (mislykkede lumbal punkturer).

Jeg vil meget gerne fortælle dig mere i detaljer hvordan det hele foregår hvis det kan berolige dig lidt

knus til dig! Det skal nok gå rigtigt fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2011

1000Ben

Caroline86 skriver:

du skal med garanti møde anæstesien dagen inden eller et par dage inden pks og der skal du nævne for dem at du er bange for nåle! det tager de hensyn til!

Hvis du køber emlacremen og sætter den på en times tid inden venflon skal lægges så burde du ikke mærke nogen smerte overhovedet! det der gør ondt er når nålen stikkes gennem huden og det du oplevede sidst har været at hun "rodede rundt" fordi hun ikke kunne ramme blodåren. Det kan de på OP! det lover jeg dig

Lokalbedøvelse sammenlignes med en bistik... Jeg syntes SLET ikke det var så slemt i ryggen som jeg har oplevet andre steder - jeg var ellers temmelig nervøs! Jo, det nev lidt, men virkelig ikke slemt!

Jeg fik selv pks for knapt 16 mdr. siden. Jeg var livsens ræd for spinalbedøvelsen fordi jeg har været igennem nogle ret ubehageligt oplevelser i forbindelsen med stik i ryggen tidligere (mislykkede lumbal punkturer).

Jeg vil meget gerne fortælle dig mere i detaljer hvordan det hele foregår hvis det kan berolige dig lidt

knus til dig! Det skal nok gå rigtigt fint

Du er bare så sød - jeg er lige så bange som du var tror jeg - jeg har fået en tid kl. 08:00 om morgenen - ved du om jeg skal ligge klar på operationsbordet kl. 08:00 sharp og hun derved så er ude lidt over 8 eller om der sker andet først? Jeg har været til et MEGET kort møde hos narkoselægen, som havde meget travlt og ikke særlig behjælpelig med de spørgsmål jeg havde, jeg gik derfra med voldsom ubehag og er ikke sikker på at jeg nogensinde tør vende tilbage, - selvfølgelig rigtig uheldigt  Jeg har også en mystisk skræk for at jeg kan mærke når de skær i mig, selvom de vel forhåbentligt lige tester på en eller anden måde, FØR de skær??????????

Hvordan ser dit ar ud nu og hvor længe gjorde det ondt? - Hvornår får man lov at pille nålen ud af hånden igen? (Har hørt den skal sidde imens man er indlagt, men det er jo mange dage når det er kejsersnit ik?

Puha, kan ikke lige tænke på flere spørgsmål, sidder med helt svedige hænder - glad for at der stadig er nogle uger endnu, så jeg forhåbentligt kan få lidt styr på min angst.... 

Anmeld

13. juni 2011

Caroline86

Stefanie8 skriver:

Du er bare så sød - jeg er lige så bange som du var tror jeg - jeg har fået en tid kl. 08:00 om morgenen - ved du om jeg skal ligge klar på operationsbordet kl. 08:00 sharp og hun derved så er ude lidt over 8 eller om der sker andet først? Jeg har været til et MEGET kort møde hos narkoselægen, som havde meget travlt og ikke særlig behjælpelig med de spørgsmål jeg havde, jeg gik derfra med voldsom ubehag og er ikke sikker på at jeg nogensinde tør vende tilbage, - selvfølgelig rigtig uheldigt  Jeg har også en mystisk skræk for at jeg kan mærke når de skær i mig, selvom de vel forhåbentligt lige tester på en eller anden måde, FØR de skær??????????

Hvordan ser dit ar ud nu og hvor længe gjorde det ondt? - Hvornår får man lov at pille nålen ud af hånden igen? (Har hørt den skal sidde imens man er indlagt, men det er jo mange dage når det er kejsersnit ik?

Puha, kan ikke lige tænke på flere spørgsmål, sidder med helt svedige hænder - glad for at der stadig er nogle uger endnu, så jeg forhåbentligt kan få lidt styr på min angst.... 

jeg havde også tid kl.8

Jeg smider lige et link til min fødselsberetning... så kan du læse præcis hvordan tingene foregik HER

Vi tog hjem præcis 1½ døgn efter hun kom ud, så det behøver slet ikke være en lang indlæggelse

mht. venflon: Du får, efter kejsersnittet, hængt en pose med smertestillende op i dropstativet og når det er løbet ind må du få din venflon ud... Der er sådan en "panik" knap hvor du får et ekstra skud smertestillende fra posen, men da jeg slet ikke havde behov for at bruge den var mit smertestillende længere om at løbe ind og derfor sad mit venflon der længere! Jeg havde det i under et døgn!

SUPER træls for dig at du havde et skidt møde med anæstesien ØV... jeg var heldig med mit møde at det faktisk var samme læge der var på stuen jeg var til møde med! Dvs jeg havde allerede hilst på ham og forklaret mine bekymringer så jeg vidste han tog hensyn - men det er jeg ret sikker på de allesammen gør! bare nævn for dem at du er nervøs

mit ar er hamrende skævt, men sidder langt nede! Man ser det ikke ret meget mere på trods af at jeg er keloid danner jeg er rigtigt godt tilfreds... smider lige et billede fra det var én måned gammelt!

Jeg havde ondt da narkosen fortog sig og havde ondt i nogle timer efter jeg kom op at gå... det smertestillende virkede dog super godt og jeg var kun øm efter det... kan ikke huske hvor længe jeg var øm, men jeg fungerede helt normalt så snart vi kom hjem (passede selvfølgelig på med at løfte for meget osv) og jeg var ude med barnevognen efter få dage på trods af meterhøj sne

I øvrigt er de meget omhyggelige med at tjekke om du kan mærke noget inden de skærer.. de både dobbelt og trippeltjekker så det skal du ikke være nervøs for.. du skal dog være forberedt på at det føles super underligt når de "laver veer" og det er også temmelig voldsomt faktisk... men det gør ikke ondt!! overhovedet! det er bare en underlig fornemmelse

Man SKAL være nervøs inden en operation, men tro mig... når først du hører skrig og skrål glemmer du alt om at du nogensinde har været nervøs

Anmeld

14. juni 2011

Tanja1234

Jeg har også selv lige været igennem et PKS.. Jeg var også meget spændt på hvordan bedøvelsen ville føles, men jeg mærkede det slet ikke. Jeg var helt chokeret da de var færdige, for jeg havde slet ikke bemærket hverken den ene eller den anden bedøvelse.

Der var en super god og afslappende stemning på stuen og så fandt jeg ud af at min krop er længe om at tage imod bedøvelse. Det opdagede de lige med det samme fordi de tjekker så mange gange inden de skærer.

Det kom også helt bag på mig da de sagde at de havde åbnet op - jeg havde slet ikke registreret at de skar

Alt i alt havde jeg en super oplevelse - og det var endda på trods af et meget kompliceret kejsersnit og så en ret syg baby som kom 6 uger for tidligt, så der også var en 6-7 mennesker fra neonatalafdelingen med på stuen...

Held og lykke...

Anmeld

14. juni 2011

Ni-ko-li-ne

du skal slet ikke være nervøs! slet slet ikke...

det der kan gøre ondt i forbindelse med spinal bedøvelsen, er at de forinden lokalbedøver området, det svier lidt som hvis man får en vaccination. i måske 5 sekunder.

den egentlige bedøvelse mærker du intet til!

Anmeld

14. juni 2011

maria_wlt

Stefanie8 skriver:

Hej med Jer 

Jeg skal have planlagt kejsersnit den 25. juli 2011, - var til forberedende møde med en narkoselæge idag, som desværre oplyste mig om, at man ikke kan få lattergas på stuen? Nogle der nogensinde har fået lattergas (mens nålen stikkes i både hånd og ryg) Det er Svendborg jeg skal "føde" på og jeg tør slet ikke, hvis ikke jeg må få bare lidt til at dulme nerverne.... 

Knus

Stefanie

Det går så hurtigt at du fortryder al den tid du har brugt på at være nervøs

Jeg hader at bliver stukket, men kan ærligt sige at det slet ikke er så slemt.. De bider ligt fordi de trykker lidt, men det tager kun 5 sek og så er du "lammet"

Glæd dig heller over at bebsen snart skal holde fødselsdag 

Anmeld

14. juni 2011

Trunte<3

Jeg har fået lavet 2 kejsersnit.
Den ene akut og den anden planlagt.
ved første KS lagde jeg ikke rigtig mærke til at de stak.
Anden gang kunne jeg godt mærke det, men hvis du sidder helt stille og bukker hovedet så langt du kan ned mod knæene, så mærker du det kun ganske lidt...

mht ventetiden,

så var jeg sat til at skulle møde fastende om morgenen, og min datter kom først ud kl. 16!!!

- der kom flere akutte ks, og trafik uheld ind før mig, puha, det var godt nok hårdt ikke at få noget at spise og fik kun et halvt glas vand .... og datoen var 24. juli, ja MEGET varmt... og meget gravid... 

så selv om du måske har fået en tid der hedder kl 8, så lad vær med at sætte næsen for meget op efter den tid, men tænk isteden for på at inden dagen er omme, er dit barn kommet til verden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.