Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

1000Ben

Hej med Jer 

Jeg skal have planlagt kejsersnit den 25. juli 2011, - var til forberedende møde med en narkoselæge idag, som desværre oplyste mig om, at man ikke kan få lattergas på stuen? Nogle der nogensinde har fået lattergas (mens nålen stikkes i både hånd og ryg) Det er Svendborg jeg skal "føde" på og jeg tør slet ikke, hvis ikke jeg må få bare lidt til at dulme nerverne.... 

Knus

Stefanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Maja88

Stefanie8 skriver:

Hej med Jer 

Jeg skal have planlagt kejsersnit den 25. juli 2011, - var til forberedende møde med en narkoselæge idag, som desværre oplyste mig om, at man ikke kan få lattergas på stuen? Nogle der nogensinde har fået lattergas (mens nålen stikkes i både hånd og ryg) Det er Svendborg jeg skal "føde" på og jeg tør slet ikke, hvis ikke jeg må få bare lidt til at dulme nerverne.... 

Knus

Stefanie

det gør ikke ondt at få lagt bedøvelsen.

vil sige en blodprøve er værre faktisk

Anmeld

6. juni 2011

1000Ben

Maja88 skriver:

det gør ikke ondt at få lagt bedøvelsen.

vil sige en blodprøve er værre faktisk

Jeg havde bare hørt at rygmarvsbedøvelsen var slem og at de nogle gange lokalbedøver før de stikker nålen ind.. Den i hånden er i hvert fald ikke så behagelig, den har jeg prøvet - ville bare sådan ønske at jeg kunne få bare en lille bitte smule lattergas 

Anmeld

6. juni 2011

Caroline86

hvorfor skulle du få lattergas?

det går jo lynhurtigt med både venflon og rygmarvsbedøvelsen...

Er du bange for nåle eller hvordan?

Hvis du synes det gør ondt kan du på apoteket købe noget lokalbedøvende creme som du sætter på ½-1 time før stikket...

Bedøvelsen bliver lagt efter en lokalbedøvende sprøjte.. den niver lidt, men slet intet slemt...

knus

Anmeld

6. juni 2011

Maja88

Stefanie8 skriver:

Jeg havde bare hørt at rygmarvsbedøvelsen var slem og at de nogle gange lokalbedøver før de stikker nålen ind.. Den i hånden er i hvert fald ikke så behagelig, den har jeg prøvet - ville bare sådan ønske at jeg kunne få bare en lille bitte smule lattergas 

jeg har både fået spinal og lokalbedøvelsen inden og jeg synes slet slet ikke det gjorde ondt..

synes faktisk mine blodprøver gør mere ondt.

du har så meget andet at tænke på i det øjeblik du sidder der at u ikke mærker det lige pludselig skal gå stærkt med at komme ned at ligge inden følelsen forsvinder 100%

Anmeld

6. juni 2011

1000Ben

Ihh jeg håber du har ret, mange tak for dit svar - jeg er bare pænt nervøs for at blive skåret i - håber virkelig du har ret mht bedøvelsen 

Anmeld

6. juni 2011

Maja_4000

Nu fik jeg lavet pks i Roskilde .. Men det er nok nogenlunde det samme (:

Jeg fik af vide , at det er lidt forskelligt om man får en lokalbedøvende først .. Nogle anæstesilæger (hedder de dét?) synes det er dumt at stikke én gang uden bedøvelse for at lpkalbedøve .. Så kan man ligeså godt nøjes med ét stik .. Jeg fik ikke lokalbedøvelse , og jeg synes altså slet ikke det er noget at snakke om .. Min kæreste synes det var meget værre , for han kunne se det jo

Anmeld

6. juni 2011

Tulle28

Aj det skal du ikke nervøs for, det tager 5 sekunder og gør ikke ondt overhovedet. Jeg mener nu at man bliver bedøvet lidt i området, inden de giver rygmarvsbedøvelsen, men måske husker jeg forkert... Men det var overhovedet ikke slemt.

Men man får iøvrigt nogle beroligende piller inden det hele går igang.

Der sker så meget på stuen og du er i forvejen helt oppe at køre (det var jeg) over at du inden for en overskuelig fremtid har din guldklump i armene...

Anmeld

6. juni 2011

Maja_4000

Maja_4000 skriver:

Nu fik jeg lavet pks i Roskilde .. Men det er nok nogenlunde det samme (:

Jeg fik af vide , at det er lidt forskelligt om man får en lokalbedøvende først .. Nogle anæstesilæger (hedder de dét?) synes det er dumt at stikke én gang uden bedøvelse for at lpkalbedøve .. Så kan man ligeså godt nøjes med ét stik .. Jeg fik ikke lokalbedøvelse , og jeg synes altså slet ikke det er noget at snakke om .. Min kæreste synes det var meget værre , for han kunne se det jo

Det blev lidt rodet .. Håber du forstod ?

Anmeld

13. juni 2011

1000Ben

Caroline86 skriver:

hvorfor skulle du få lattergas?

det går jo lynhurtigt med både venflon og rygmarvsbedøvelsen...

Er du bange for nåle eller hvordan?

Hvis du synes det gør ondt kan du på apoteket købe noget lokalbedøvende creme som du sætter på ½-1 time før stikket...

Bedøvelsen bliver lagt efter en lokalbedøvende sprøjte.. den niver lidt, men slet intet slemt...

knus

Hej Caroline, 

Du har ingen idé om hvor meget dit svar lige har beroliget mig - ja jeg er meget bange for nåle (plejer at tage turen mod gulvet med høj fart)  

Det lyder som om du ved lidt om det og jeg håber at jeg får en lokalbedøvende sprøjte først. Venflon har jeg prøvet før og dér hjalp lattergas mig meget (det gjorde stadig rigtig ondt, men hun var åbenbart også rigtig dårlig til det) Håber bare det hele går, men havde bare sådan håbet på lattergas, så jeg kunne "glemme" at være bange, men det er åbenbart ikke muligt med PKS, desværre... 

Mange tak for dit svar, jeg tager en tur på apoteket imorgen 

Mange knus

Stefanie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.