uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.857 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

Anonym trådstarter

Hvilken uddannelse har du?

Hvor lang tid tog den?

Hvad skal man kunne for at tage den?

Fik du su eller elevløn eller andet uder uddannelsen?

Og hvad får man som færdig uddannet ved uddannelsen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog den?

Er ergoterapeut. Det tager 3,5 år og kræver en gymnasiel uddannelse, eller en dispensation fra dette. Der er su igennem hele uddannelsen og du får ca 22000 i startløn for fuldtid. 

Anmeld

6. juni 2011

Ann.

Jeg skal starte på sygeplejerskeuddannelsen i september, det tager 3½ år, det er på SU hele vejen igennem - man skal have en gymnasiel uddannelse eller sygeplejerskepakken på VUC, som tager 1 år. 

Mener startlønnen er omkring 24.000.

Anmeld

6. juni 2011

otlitrom

Ann. skriver:

Jeg skal starte på sygeplejerskeuddannelsen i september, det tager 3½ år, det er på SU hele vejen igennem - man skal have en gymnasiel uddannelse eller sygeplejerskepakken på VUC, som tager 1 år. 

Mener startlønnen er omkring 24.000.

Du har skrevet, så behøver jeg ikke

Er færdig med udd. i slutningen af denne måned! Yay!

Håber du bliver glad for studiet!

Anmeld

6. juni 2011

Tip!

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog den?

Hvilken uddannelse har du? Hg, og hf og skal nu starte på pædagog seminariet til september.

Hvor lang tid tog den? 3,5 år.

Hvad skal man kunne for at tage den? Du skal have en hf, gynmasie, eller relevant erhverserfaring for at komme ind på pædagogseminariet

Fik du su eller elevløn eller andet uder uddannelsen? En god blanding af su og elevløn

Og hvad får man som færdig uddannet ved uddannelsen?Puhh, det svinger vist meget efter hvad man arbejder med.

Anmeld

6. juni 2011

Lullusen

Jeg er uddannet speditør. Det tager 2 år, man skal have en gymnasiel uddannese for at kunne starte som shippingelev. Man er på elevløn, og elevlønnen for mig var på ca. 13.000kr det første år og ca. 15.000kr 2. år. Når man er færdiguddannet kan det variere rigtig mege,t alt afhænig af hvilket firma man er hos.. men en cirka startløn er nok omkring de 25.000kr.

Anmeld

6. juni 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hvor lang tid tog den?

Kontor m. administration (eksisterer vidst ikke mere men hedder nu administrationsøkonom)

Tager 2 års elevtid.

Man skal have en af følgende for at starte på uddannelsen:

HG, HGS (HG for Studenter).

HG/HGS får man SU.

Elevtiden får man elevløn medmindre man ender i skolepraktik hvor man så får noget der svarer til kontanthjælpssatsen. (fik omkring 4500 kr udbetalt om måneden). Elevlønnen er på overenskomst så den bliver genforhandlet år for år, kan ikke lige huske hvad den er lige nu.

Færdig udlært afhænger det af hvor man bliver ansat jo.

Startlønnen svinger fra ca. 20.000 kr før skat til omkring de 35-40.000 kr. før skat alt efter hvor man bliver ansat henne.

Offentligt ansat er generelt højere lønnet end privat ansat, og ansat i f.eks. en fagforening er højest lønnet hvad jeg har hørt om.

Når du er færdig uddannet så vil du kunne udfylde mange forskellige stillinger indenfor kontor.

F.eks.

Sidde i et Call-center, være sekretær for chefen af større virksomheder, være receptionist/piccolo(piccoline), økonomimedarbejder, administrativ medarbejder (DOH lidt )..

mange titler der beskriver de samme ting næsten:

Referatskrivning

Økonomiafdelingsarbejde, som at afstemme konti og udbetale løn

Viderestilling af opkald.

Modtagelse af bude og gæster.

Udarbejdelse af tilbud, modtagelse og behandling af tilbud samt ordrer og fakturaer.

og en masse andet jeg ikke lige kan huske lige nu...

Anmeld

6. juni 2011

Kruse90

Jeg har ingen uddannelse endnu.

Men jeg er ved at læse til lægesekretær

Anmeld

6. juni 2011

Filuca

Læser jura på AAU, er ved at afslutte min bachelor, og skal derefter på kandidatoverbygningen

Hvor lang tid tog den?

Er færdig med de tre år som bachelor, og derefter tager kandidaten 2 år

Optagelse kræver en gymnasial uddannelse eller højere handelseksamen, og derudover et vist snit for at blive optaget - jeg er selv sproglig student

Man er berettiget til SU under hele uddannelsen

Som nyuddannet cand. jur. kan man gå i flere retninger, f.eks. blive advokatfuldmægtig, som er en uddannelse, der varer 3 år, før man må kalde sig advokat. Startlønnen som fuldmægtig er omkring 34.000 kr. Når man er færdig som advokat efter de tre år bliver lønnen selvfølgelig væsentlig højere.

Anmeld

6. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog den?

Om 14 dage er jeg pædagog...min opfattelse er at alle kan komme ind og læse til det, heldigvis er der mange der så ikke fortsætter hele vejen igennem.

Det tager 3½ år hvoraf det ene år er praktik med en lån på omkring 10.000kr brutto pr. måned. Resten på su.

Hvad man får når man er færdig...pt udsigt til arbejdsløshed og en tid på dagpenge...ellers er det jo rigtig dårlig lønnet at være pædagog...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.