Er der andre, der har problemer med at putte barnet om aftenen?
Jeg synes efterhånden, at de er så store, at det ikke burde være det store problem, men hver eneste aften uden undtagelse græder Signe, når hun kommer i seng. Ikke altid med det samme (men ofte), og så længe jeg er der og snakker og giver vand og bamser, så er det fint, men så snart jeg går eller lægger an til at gå, rejser hun sig og græder og græder. Hun kan blive helt hysterisk. Så kan hun få vand og blive snakket til ro, og vi kan blive enige om, at hun skal lægge sig ned. Når jeg så går igen, rejser hun sig og græder.
Hvis jeg sætter mig derinde, tager det enormt lang tid, før hun sover. Så ligger hun og snakker lidt, og rejser sig hvert 5. minut for at få vand. Det kan virkelig tage lang tid.
Jeg går som regel lidt frem og tilbage. Lader hende græde et par minutter, og kommer så tilbage, giver vand og putter hende. Jo længere tid hun får lov til at græde alene, jo hurtigere er hun til at falde i søvn (?!).
Jeg synes, det er rigtig træls, for det er hårdt at komme igennem, det tager lang tid at putte hende, og det er enormt synd for hende, at hun skal slutte dagen på den måde.
Nogen, der genkender noget eller har gode råd?
- Line
Anmeld