Putning = gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. november 2008

linemus

Er der andre, der har problemer med at putte barnet om aftenen?

Jeg synes efterhånden, at de er så store, at det ikke burde være det store problem, men hver eneste aften uden undtagelse græder Signe, når hun kommer i seng. Ikke altid med det samme (men ofte), og så længe jeg er der og snakker og giver vand og bamser, så er det fint, men så snart jeg går eller lægger an til at gå, rejser hun sig og græder og græder. Hun kan blive helt hysterisk. Så kan hun få vand og blive snakket til ro, og vi kan blive enige om, at hun skal lægge sig ned. Når jeg så går igen, rejser hun sig og græder.

Hvis jeg sætter mig derinde, tager det enormt lang tid, før hun sover. Så ligger hun og snakker lidt, og rejser sig hvert 5. minut for at få vand. Det kan virkelig tage lang tid.

Jeg går som regel lidt frem og tilbage. Lader hende græde et par minutter, og kommer så tilbage, giver vand og putter hende. Jo længere tid hun får lov til at græde alene, jo hurtigere er hun til at falde i søvn (?!).

Jeg synes, det er rigtig træls, for det er hårdt at komme igennem, det tager lang tid at putte hende, og det er enormt synd for hende, at hun skal slutte dagen på den måde.

Nogen, der genkender noget eller har gode råd?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2008

ka li ja

altså nu ved jeg jo godt det ikke er helt nemt, for der ligger jo en ved siden af som helst ikke skal vågne(sover de ikke sammen?)
men jeg ville, ligesom du skriver, lade hende græde lidt og så ind og gi sut og go nat igen. blive ved til hun sov...
HVER DAG!!!! uden undtagelser.... rutiner gir rolige børn, så derfor tror jeg at hvis du kan putte hende fast sådan hver dag, så skal der nok ske fremskridt...

Anmeld

24. november 2008

linemus

ka li ja skriver:

altså nu ved jeg jo godt det ikke er helt nemt, for der ligger jo en ved siden af som helst ikke skal vågne(sover de ikke sammen?)
men jeg ville, ligesom du skriver, lade hende græde lidt og så ind og gi sut og go nat igen. blive ved til hun sov...
HVER DAG!!!! uden undtagelser.... rutiner gir rolige børn, så derfor tror jeg at hvis du kan putte hende fast sådan hver dag, så skal der nok ske fremskridt...

Det er det, jeg prøver. Jeg kan mærke, at hvis jeg slækker en smule på det og bliver blød, så bliver det værre og værre, og ender med hun skal sidde på skødet i 2 timer inden hun falder i søvn. Og så efter en kold tyrker i et par dage, går det nogenlunde. Men det er aldrig helt godt... Men det er fandme også vildt svært at være super kontant, når man bare har lyst til at trøste.

Nanna er ikke noget problem. Hun har altid været nem at putte og har åbenbart fra starten vænnet sig til, at Signe skal skrige, når det var sengetid. Hun vågner slet ikke af det, heller ikke senere på aftenen (og hvis hun gør, vender hun sig bare om og trækker hun dynen højere op).

Anmeld

24. november 2008

Joan ( Smallie )

Niels har altid været rigtig god til selv at falde i søven og rigtig glad for hans seng. Men de sidste par dage har han ikke ville falde i søven selv.

Så jeg sætter mig i en stol med han og hans dyne så han kan sutte lidt på den og så går der ikke ret længe så sover han og jeg kan ligge ham i seng. Når jeg gør det sådan sover han også bedre om natten. Det skal dog siges at han er lidt små syg i tiden og han søger rigtig meget tryghed og når det ikke tager længere tid at ligge ham vil jeg gerne give ham den tryghed inden han forlanger inden han skal sove og så få en ok rolig nat i stedet.

Line ingen gode råd til dig fra mig for det her er helt nyt for mig også. Sorry.

Joan

Anmeld

24. november 2008

ka li ja

linemus skriver:

Det er det, jeg prøver. Jeg kan mærke, at hvis jeg slækker en smule på det og bliver blød, så bliver det værre og værre, og ender med hun skal sidde på skødet i 2 timer inden hun falder i søvn. Og så efter en kold tyrker i et par dage, går det nogenlunde. Men det er aldrig helt godt... Men det er fandme også vildt svært at være super kontant, når man bare har lyst til at trøste.

Nanna er ikke noget problem. Hun har altid været nem at putte og har åbenbart fra starten vænnet sig til, at Signe skal skrige, når det var sengetid. Hun vågner slet ikke af det, heller ikke senere på aftenen (og hvis hun gør, vender hun sig bare om og trækker hun dynen højere op).

det er da altid noget nanna ikke lader sig mærke af det..
åhh jeg ved ikke hvordan jeg ellers kan hjælpe udover at du må hænge i..

Anmeld

24. november 2008

Rasmine

Jo længere tid hun får lov til at græde alene, jo hurtigere er hun til at falde i søvn (?!).

Tjae...
Sådan er det jo.
De VED jo godt hvem som kommer springende, hvis de bræger lidt?
Rasmus VED at Lars kommer springende, men at jeg ikke gør.

Så hvis jeg putter, er der (7-9-13) for det meste ikke det store hyr med ham.

Mette - konsekvent mamma??

Anmeld

25. november 2008

bette

det problem havde jeg også med mikkel.. åhh det var altså træls og jeg hadede at høre ham græde.. og min mand bukkede altid under for det og tog ham op og med ind i stuen.. og det forværrede problemet..

men en dag sagde jeg til ham at JEG puttede vores søn idag.. og at han skulle gøre som mig efterfølgende, hvis dettte virkede..

jeg puttede mikkel på normal vis. han begyndte at hyle, jeg gik ind til ham, gav ham noget vand og puttede ham igen.. næste gang efter lidt tid, gik jeg ind til ham igen men denne gang lagde jeg ham bare ned og trak dynen på ham, og gik ud. sådan blev jeg ved indtil han laaaangt om længe sov... det tog omkring 2 timer den første nat.

næste dag begyndte han lidt igen, og jeg gjorde det samme igen, denne gang tog det ½ time..

næste dag lagde han sig tl at sove med det samme... og sådan har det stortset været lige siden.. han har dog en dag engang i mellem hvor han prøver mig af. men så er det samme metode igen, og han giver hurtigt op.

førhen når jeg puttede ham hvor jeg tog ham op fra tremmesengen kunne der godt gå 3 stive timer med putning.. men ikke mere..

jeg fandt ud af at han "vandt" når jeg kom og tog ham op fra tremmesengen..
så det holdte jeg op med.. han får også vand siddende eller stående i sengen.. og det virker.. ihvertfald på mikkel..

held og lykke med det.. og fedt at nanna bare kan sove

krammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.