HJÆLP hurtigt svar - hvor tidligt må jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Giraffen

Hej Piger

Situationen er den at jeg har mulighed for at komme på Roskilde festival (JUBIII) - men vi er igang med projekt baby og jeg ved jo så ikke om jeg er gravid.

Info:

Min frugtbarhedsperide var (ifølge beregning) mellem 23. og 28. maj

Jeg burde få menstruation omkring 8-12 juni (havde 8.april og 10. maj)

Men jeg skal helst give svar i morgen om jeg kan komme med eller ej.

Min veninve er 100% sikker på at jeg kan teste allerede nu (hun læser til sygeplejerske) - på pakkerne står der man først kan teste ved udebleven menstruation.

Hvad siger jeres erfaring og viden? Er lidt i vildrede og kan ikke finde nogen nogensteder, der understøtter det min veninde siger  for at hun har ret - men har hun det??

På forhånd 10000000 tak for jeres svar de vil blive modtaget med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Muffinmus

Ehh. nej.

Kan ikke forstå din veninde vildleder dig så meget at du skulle kunne teste så mange dage før. Nogle kan 1-3 dage før, få lidt tidligere,men i de fleste tilfælde kan du ikke regne med at den er negativ før din mens kommer.

Det er den 5 i dag, du skulle have din mens 10-12, dva 5-7 dage FØR tid, der har ægget for de flestes tilfælde jo ikke engang sat sig fast endnu.

Så nej, du kan slet ikke regne med en negativ test så mange dage før. Og måske lige sige til din veninde at det ikke er så fedt at sige det til dig for at lokke dig med:-) For det lyder lidt som om hun har gjort det. Og fedt hun gerne vil have dig med, men du kan desværre ikke teste så tidligt og regne med at den forbliver negativ helt indtil din test dag som først ligger omen uges tid.

Anmeld

5. juni 2011

SD

Giraffen skriver:

Hej Piger

Situationen er den at jeg har mulighed for at komme på Roskilde festival (JUBIII) - men vi er igang med projekt baby og jeg ved jo så ikke om jeg er gravid.

Info:

Min frugtbarhedsperide var (ifølge beregning) mellem 23. og 28. maj

Jeg burde få menstruation omkring 8-12 juni (havde 8.april og 10. maj)

Men jeg skal helst give svar i morgen om jeg kan komme med eller ej.

Min veninve er 100% sikker på at jeg kan teste allerede nu (hun læser til sygeplejerske) - på pakkerne står der man først kan teste ved udebleven menstruation.

Hvad siger jeres erfaring og viden? Er lidt i vildrede og kan ikke finde nogen nogensteder, der understøtter det min veninde siger  for at hun har ret - men har hun det??

På forhånd 10000000 tak for jeres svar de vil blive modtaget med 

Du kan godt teste nu...... men du kan bare ikke stole på svaret. Er den negativ kan det betyde at du ikke er gravid, men det kan også betyde t du ER gravid, men ikke udskiller nog HCG endnu, til at det kan fanges på en test.

Er den positiv - ja så er alt jo skønherligt. Men dog med en risiko for en bio, når du tester før tid.

Men jeg vil dog sige.... ATG DOG TIL ROSKILDE....

Nu ved jeg ikke hvornår festivalen er, men på det tidspunkt ved du vel om du er gravid? Og er du det - ja så er det ved med en cola i hånden frem for øl... og er du ikke, ja så er det jo bare at gi fuld gas

good luck!

Anmeld

5. juni 2011

AndreasMor84

Hvorfor skal din deltagelse i Roskilde komme an på om du er gravid eller ej? Fordi så må du ikke drikke?.. hmm...

Anyway det er vidst de færreste som kan teste allerede nu medmindre du var sikker på, at din mens ville komme d. 8., så ku du måske..

Anmeld

5. juni 2011

Giraffen

MariaE skriver:

Ehh. nej.

Kan ikke forstå din veninde vildleder dig så meget at du skulle kunne teste så mange dage før. Nogle kan 1-3 dage før, få lidt tidligere,men i de fleste tilfælde kan du ikke regne med at den er negativ før din mens kommer.

Det er den 5 i dag, du skulle have din mens 10-12, dva 5-7 dage FØR tid, der har ægget for de flestes tilfælde jo ikke engang sat sig fast endnu.

Så nej, du kan slet ikke regne med en negativ test så mange dage før. Og måske lige sige til din veninde at det ikke er så fedt at sige det til dig for at lokke dig med:-) For det lyder lidt som om hun har gjort det. Og fedt hun gerne vil have dig med, men du kan desværre ikke teste så tidligt og regne med at den forbliver negativ helt indtil din test dag som først ligger omen uges tid.

Tak for svaret

jeg er sikker på det ikke er for at logge mig med men jeg kan måske lokke hende til at udskyde lidt så jeg kan nå at være sikker

Men tak for svaret

Anmeld

5. juni 2011

Madam Blå

Enig med MariaE. Du kan snildt teste nu, men det ville være spild af tid.. For som andre siger, er det de færreste, der kan teste 1-3 dage før tid. De fleste kan tidligst tete positiv på dagen for forventet mens. Men mange kan først teste endnu senere..

Gør som der står på pakken

Ang. Roskilde, så kan du vel tage med, men uden at drikke? Det er ikke det samme, men så kommer du jo med Ellers så tag billetten, og sælg den igen, hvis du tester positivt.

Held og lykke med det

Anmeld

5. juni 2011

Giraffen

StineDegn skriver:

Du kan godt teste nu...... men du kan bare ikke stole på svaret. Er den negativ kan det betyde at du ikke er gravid, men det kan også betyde t du ER gravid, men ikke udskiller nog HCG endnu, til at det kan fanges på en test.

Er den positiv - ja så er alt jo skønherligt. Men dog med en risiko for en bio, når du tester før tid.

Men jeg vil dog sige.... ATG DOG TIL ROSKILDE....

Nu ved jeg ikke hvornår festivalen er, men på det tidspunkt ved du vel om du er gravid? Og er du det - ja så er det ved med en cola i hånden frem for øl... og er du ikke, ja så er det jo bare at gi fuld gas

good luck!

Tak for svaret 

Ja jeg ved godt jeg burde kunne tage afsted på roskilde - og det er faktisk ikke alkoholen jeg er bange for, det er cigaretterne - for er nemlig meget i gang med at trappe helt ned og er ikke sikker på jeg kan undvære dem - men min søde kæreste sidder ved siden af og siger så må vi skaffe noget el-cigaretter uden nikotin til mig  ja det skal hvertfald nok gå for I har jo helt ret - men det ville være rart at vide det

Anmeld

5. juni 2011

Giraffen

Solstråle2011 skriver:

Hvorfor skal din deltagelse i Roskilde komme an på om du er gravid eller ej? Fordi så må du ikke drikke?.. hmm...

Anyway det er vidst de færreste som kan teste allerede nu medmindre du var sikker på, at din mens ville komme d. 8., så ku du måske..

Tak for svaret

Som jeg skrev før er det ikke alkoholen jeg ikke kan undvære men cigaretterne - er ved at trappe ned men tror jeg får svært ved at stoppe

men min søde kæreste havde en go løsning så det går måske alt sammen alligevel så tak for det friske perspektiv - lige hvad jeg trængte til

Anmeld

5. juni 2011

Giraffen

Madam Blå skriver:

Enig med MariaE. Du kan snildt teste nu, men det ville være spild af tid.. For som andre siger, er det de færreste, der kan teste 1-3 dage før tid. De fleste kan tidligst tete positiv på dagen for forventet mens. Men mange kan først teste endnu senere..

Gør som der står på pakken

Ang. Roskilde, så kan du vel tage med, men uden at drikke? Det er ikke det samme, men så kommer du jo med Ellers så tag billetten, og sælg den igen, hvis du tester positivt.

Held og lykke med det

Tak for svaret 

Jeg kan lige henvise til de andre svar, hvor det hele står 

Men som sagt, tak for det friske perspektiv, det er guld værd når man er omringet af venner, der holder abefester

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.