Er så ked af det :'( (Polterabend)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.570 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Ann.

Vi troede at vores polterabend (PA) ville bliver holdt sidste lørdag, da min kæreste åbenbart havde fået fri og en veninde fra ålborg var heroppe.

Men nej - der blev ingen PA, nå men pynt tænkte vi, så blev det nok næste lørdag (igår). 

Og grunden til vi troede det var at jeg skal arbejde de næste 2 weekender op til brylluppet, både fredag og lørdag, som aftenafløser på et plejehjem.

Men igen nej - ingen PA igår og min kærestes far havde givet min kæreste fri igen igår (det er ikke ham der ejer firmaet, men de arbejder ved samme maskine), så der løb op i at næste lønseddel vil blive 2000 kr mindre end ellers PÅ 14 DAGE KUN ! Det er mange penge når man få løn hver 14. dag. Og de har ellers mega travlt på støberiet, så vi forstår det ikke rigtig 

Nu kan det jo altså kun blive en hverdag og ja, jeg ved at der også er pinsen, men hvis min kæreste igen skal trækkes ud af sit arbejde, og især på en helligdag, hvor de normalt arbejder, puha - ja så rammer det sku meget hårdt  Og jeg har også en sidste eksamen som jeg skal gøre klar til, udover arbejdet 

Ved godt at jeg ikke burde brokke mig og at PA er noget til ære for os - men hvor er jeg ked af det  Specielt mht. min kæreste løn (jeg er på SU) og vi prøver så hårdt på at sparer op til den ombygning til vores datter - men det dur jo bare slet ikke 

Ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå op  Det er bare hårdt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

Rosa

Jeg forstår godt at du er træt af det med penge og arbejdestider! Men husk, at det ikke på nogen måde skal gå ud over jeres venner når de kommer glade og henter jer! De kunne jo ikke vide at I havde en enkelt specifik weekend hvor I havde lyst til PA og det passede med jeres planer... 

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Vi holdt polterarbend for en veninde på en lørdag hvor hun troede hun skulle arbejde, men vi havde sørget for en afløser til hende på forhånd - dér blev hun overrasket

Og vi kendte ikke hendes kollegaer på forhånd - måtte bare luske udenom og snakke med hendes chef.

Tror du ikke det kan være sådan noget de har planlagt for jer? Altså for virkelig at tage nummeren på jer?

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Rosa skriver:

Jeg forstår godt at du er træt af det med penge og arbejdestider! Men husk, at det ikke på nogen måde skal gå ud over jeres venner når de kommer glade og henter jer! De kunne jo ikke vide at I havde en enkelt specifik weekend hvor I havde lyst til PA og det passede med jeres planer... 

Netop, vi holdt PA for en veninde i maj, og det blev lørdagen inden brylluppet - simpelthen fordi det næsten var umuligt at finde en weekend hvor alle kunne - selvom vi var ude i god tid.

Det er hamrende svært at planlægge sådan en event, og man vil jo gerne have så mange med som muligt.

Anmeld

5. juni 2011

TinaPina

Er i sikker på der bliver planlagt en kan jeg ikke lade være med at tænke

Og sørger dem der planlægger ikke for at ordne job osv også? Det ville jeg da gå ud fra?

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

Rosa skriver:

Vi lader det heller ikke gå ud over dem og har heller ikke sagt noget til dem. 

Men jo, vi har en aftale om at der er nogle forholdsregler der skal overholdes, nu hvor vi har en handicappet datter på 20 mdr, som ikke kan være hos hvem som helst. 

Det handler heller ikke om hvornår vi har lyst eller tid - men jeg kan som afløser ikke blive trukket ud af mit arbejde, da jeg jo er afløser og ikke har andre til at tage over, og de kan da slet ikke troppe op på et plejehjem hvor de ældre mennesker nok ville blive meget forvirret - og der er vist nogle regler der.

Men jeg ved ikke - det er bare uoverskueligt med eksamen, Lærke og arbejde. Havde håbet at det ville være i en weekend, men det bliver det ikke og det er heller ikke op til mig.

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

Wimmie skriver:

Vi holdt polterarbend for en veninde på en lørdag hvor hun troede hun skulle arbejde, men vi havde sørget for en afløser til hende på forhånd - dér blev hun overrasket

Og vi kendte ikke hendes kollegaer på forhånd - måtte bare luske udenom og snakke med hendes chef.

Tror du ikke det kan være sådan noget de har planlagt for jer? Altså for virkelig at tage nummeren på jer?

Ja men jeg er jo selv afløser, så har ikke rigtig nogle der kan afløse mig 

Anmeld

5. juni 2011

Ann.

TinaPina skriver:

Er i sikker på der bliver planlagt en kan jeg ikke lade være med at tænke

Og sørger dem der planlægger ikke for at ordne job osv også? Det ville jeg da gå ud fra?

Ja vi er sikre på at der bliver holdte noget.

Men igen - jeg er selv afløser, så har ikke lige nogen der kan afløse mig?

Anmeld

5. juni 2011

Wimmie

Ann. skriver:

Ja men jeg er jo selv afløser, så har ikke rigtig nogle der kan afløse mig 

Men det ved dine venner vel godt? Så mon ikke de har tænkt på alt i den sammenhæng?

Pas på med at bekymre dig for meget på forhånd, et "polterhold" kan næsten det overmenneskelige når det gælder planlægning

Der er jo også pinsen næste weekend som er en forlænget weekend...

Anmeld

5. juni 2011

TinaPina

Ann. skriver:

Ja vi er sikre på at der bliver holdte noget.

Men igen - jeg er selv afløser, så har ikke lige nogen der kan afløse mig?

Okay, nej jeg kan godt se det er et problem, men altså tror du ikke der er styr på det?

Måske du i virkeligheden ikke skal arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.