hurtig hjælp søges: aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. november 2008

linemus

Det sædvanlige problem: hvad skal vi have til aftensmad?

Det skal være vildt nemt at lave, dvs. kunne laves som enlig voksen, der samtidig skal sørge for den rigtige film på dvd'en, skifte lugte-bleer, give vand efter behov, samt knus og kys hvert 4. minut. Og alt dette på max. 1 time.

Nogle forslag?

Line - der er træt af at være "single-mom" 1/2-delen af ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2008

Astrid P

Kylling i karry med squash og forårsløg.

Kyllingefilet i strimler ristes af i wokken med masser af karry. MASSER AF KARRY, ellers smager det ikke af en pind! Når det er gennemstegt, kommer du squash i skiver og hakket forårsløg i, og rister det med i et par minutter. Hæld kokosmælk over og lad det komme op at koge. Smag til med salt/peber og hvad du ellers måtte ønske. Wupti, færdig!

Server det med ris og evt. verdens nemmeste gulerodssalat. Den består af revne gulerødder og et revet æble som blandes sammen. Intet andet, det smager himmelsk!!!

Anmeld

24. november 2008

Astrid P

Hmm... græsk farsbrød er også nemt og laver næsten sig selv. Oksefars med soltørrede tomater, hvidløg, oregano, feta-ost, salt/peber og et æg.

Ind i ovnen i ca 30-45 min alt efter størrelse. Serveres med små kartofler, rå gulerodsstave og tzatziki til...

Anmeld

24. november 2008

Bamseboet :D

Her står den på burger og hakkebøf. 2 nemme retter...

Bjørn og Far skal ha burger
og Mille og moar skal have hakkebøffer med bløde løjser, kartoffler og brun sovs (- moar gider ikke spise burger )

Anmeld

24. november 2008

Juniors mor

Hhmmm det er alt for sent at svare på dette indlæg kan jeg godt se........MEN vi er også alene og her stod den på rugbrødsmadder med fiskefrikaddeller og agurk+gulerødder. Julie har fået laks og spinat i dp til frokost, så synes godt vi kunne nøjes med rugbrød i dag...
Hvad endte du med at severe for ungerne Line?

Anmeld

24. november 2008

linemus

Tusind tak for svar - dem skal jeg helt sikkert få brugt

Jamen, jeg var så heldig, at svigermor ringede og spurgte, om hun skulle hjælpe i dag. Så hun kom med laksestykker og lavede maden, mens jeg hentede børn og hyggede lidt med dem (dvs. jeg måtte ikke rejse mig, så stak de i et hyl). Så skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.