Børnesår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. november 2008

Marco2

Ja, nu har Emily jo skoldkopper, som den suverænt sidste oppe i vuggestuen. Der har hængt en seddel deroppe "Vi har skoldkopper" men den er blevet pillet ned og nu erstattet af en seddel hvor der står "Vi har fået børnesår" Åhhh nej. Men hvad er det egentligt??

ja, jeg kan sikkert google det, men det ku' jo være at der lige var en fessor online som havde nogle guldkorn... velvidende at jeg sikkert googler det senere alligevel .....

AG - som ikke orker mere sygdom lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2008

Marco2

Ja, nu googlede jeg det jo så alligevel, og det er helt vildt smitsomt.

Børnesår er meget smitsomt og skyldes en betændelse i huden med nogle bestemte bakterier.

Bakterierne kommer ind under huden gennem små rifter. Børnesår ses derfor særligt hyppigt hos børn med rifter i huden som f.eks. insektstik, fnat, skoldkopper og børneeksem.

Så det er jo bestemt ikke fedt at Emily er i vuggestue med kroppen fyldt med skolpkopper...

AG - fortvivlet

Anmeld

24. november 2008

Mikkelmusen

Jeg har haft børnesår da jeg gik på efterskole. Det var et helvede, og vi var 3-5 der havde det. Den stod på ekstrem hyppig håndvask, og salve på sårene flere gange om dagen. Man ligner lort, og det er virkelig smitsomt.
Da jeg endelig slap af med det, havde jeg haft det på armene, på kinden lige ved hårkanten , og i næsen. Det var næsten det værste, og mega pinligt, for så må jeg jo ha haft pølserne deroppe ikk'?

Jeg håber ikke hun får det, for det er virkelig ikke sjovt.

Christina med krydsede fingre for at i undgår det

Anmeld

24. november 2008

Grynt

Hej Marco. Dét skal jeg fortælle dig hvad det er, det er noget værre djævleskab!!!! Stjerne smitsomt, så hvis Emily har børnesår kan du godt begynde at arrangere pasning for hende de næste 14 dage +-!! Hun skal i behandling og det er lige med det samme. Pas godt på hygiejne hos jer og hende mm.

Freja har nu været væk fra vuggestue i over en uge og regner med hun er væk derfra resten af ugen pga børnesår og vi har endda nået at få hende i behandling helt fra dag 1 af.

uhmmm ikke noget opløftende jeg kunne fortælle, desværre

Anmeld

24. november 2008

Juniors mor

Ja. børnesår er noget rigtig skidt!! Og ekstrem smitsomt!
Jeg har tidligere arbejdet med bestemmelse af bakterie typer i forskellige typer af sår. Til de interesserede () kan jeg fortælle, at det er bakterien Stafylococcus areus der der forårsager børnesår. Det er samme bakterie som tit er skyld i sygehusinfektioner. Denne bakterie er ekstrem smitson, og et andet problem med denne bakterie er, at flere og flere bliver resistente overfor antibiotika og derved bliver de meget vansklige at behandle.
Det er vigtigt at hygiejnen er helt i top, ellers kan det tage uger og måneder at slippe af med børnesår.......

Anmeld

24. november 2008

ivfmarie

Stafylococcus areus

Ahhh... den berømte og berygtede gule stafylococ...

Anmeld

24. november 2008

Juniors mor

ivfmarie skriver:

Ahhh... den berømte og berygtede gule stafylococ...

hæhæ - ja, den kender du med garenti!!! Og så kan den jo "blive til" den endu mere berygtede MRSA ......

Anmeld

25. november 2008

Marco2

Grynt/Tina skriver:

Hej Marco. Dét skal jeg fortælle dig hvad det er, det er noget værre djævleskab!!!! Stjerne smitsomt, så hvis Emily har børnesår kan du godt begynde at arrangere pasning for hende de næste 14 dage +-!! Hun skal i behandling og det er lige med det samme. Pas godt på hygiejne hos jer og hende mm.

Freja har nu været væk fra vuggestue i over en uge og regner med hun er væk derfra resten af ugen pga børnesår og vi har endda nået at få hende i behandling helt fra dag 1 af.

uhmmm ikke noget opløftende jeg kunne fortælle, desværre

Emily har heldigvis ikke børnesår....endnu....

Hun var syge i sidste uge, så har slet ikke været i vuggestuen. Men sedlen hang der igår morges, da jeg afleverede. De børn der har det er ikke i inst. Men der er kommet en ny penicilien som nogle læger vil gi' og det tager kun 24 timer, så må de komme afsted. Men de børn der har læger der ikke vil give den nye, de skal være hjemme fra inst i 14 dage...shit. Håber dæleme ikke hun får det.

Ag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.