Sommerlette retter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2011

N&J

Mira0911 skriver:

Pastasalat... 

Orker ikke lige og lave det vilde i sådan varme... 

Det orker jeg heller ikke, men vil gerne lave noget ordentligt, men pastasalat er en rigtig god ide - det kan også varieres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

N&J

Tilmeldt skriver:

Pitabrød!!

Vil iøvrigt lige oplyse dig om at 9 kammerjunker kaloriemæssigt svarer til en guldbar!!  Bare lige til næste gang du spiser det til aftensmad!!

Stine og Lisa.

Ja, dem havde jeg da helt glemt - det går ikke

Spiser ikke selv kammerjunker - syntes bare koldskål smager dejligt med lidt frisk frugt i

Anmeld

4. juni 2011

Bondepigen

N&J skriver:

Har også tænkt lidt på pasta/tun salat.. det smager jo altid godt, og hun spiser heldigvis kød og pasta, det er bare salaten hun ikke er voldsom begejsret for

Den bagte kartoffel er en rigtig god ide, men jeg er en stor smørgris, så mon den ikke helt går når jeg skal tabe mig, men har hørt om andre slags fyld er bare aldrig nået videre end smøret - det smager jo så godt

Ja en bagt kartoffel med smør og salt er ikke det værste, men selvfølgelig ikke så godt, hvis man er på kur...

Anmeld

4. juni 2011

N&J

henh01 skriver:

kylling. det er altid et hit her og man kan lave det på så mange forskellige måder. Og så her i sommer kan du lave pasta salat til

Ellers er der; frikadeller med tzatiki, alt slags kød med kartoffel salat, hjemmelavet burger, wok med nudler osv

Uhh, der beskrev du næste min ugentlige madplan - med undtagelse af mexicansk - som er favorit spise pt.. hihi

Men mangler til gengæld en rigtig god opskrift på kartoffelsalat - du skulle vel ikke ligge inde med en?

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Maja_4000 skriver:

Du går glip af noget (;

Er det ikke noget med , at man skal smage en ting 8 gange , før man kan lide den ? :b Så bare kom igang .. Der er MANGE fisk at komme igennem

Det mest pinlige er at min far er kok (har serveret fisk mange gange på alle tænkelige måder) og jeg kommer fra Esbjerg - det er lidt pinligt, min datter får når jeg har mulighed for det og kan heldigvis godt lide det, det eneste fisk jeg spiser er det der ikke smager af fisk.. hihi - utroligt hvad smagsforstærkere og konserveringsmidler kan gøre

Anmeld

4. juni 2011

N&J

Bondepigen skriver:

Ja en bagt kartoffel med smør og salt er ikke det værste, men selvfølgelig ikke så godt, hvis man er på kur...

Nej, men det smager helt fantastisk... mums

Anmeld

4. juni 2011

Maja_4000

N&J skriver:

Det mest pinlige er at min far er kok (har serveret fisk mange gange på alle tænkelige måder) og jeg kommer fra Esbjerg - det er lidt pinligt, min datter får når jeg har mulighed for det og kan heldigvis godt lide det, det eneste fisk jeg spiser er det der ikke smager af fisk.. hihi - utroligt hvad smagsforstærkere og konserveringsmidler kan gøre

Haha .. Ja , sådan er der jo nogle der har det :p

JEG forstår det bare ikke .. Hvis vi havde råd , fik vi fisk hver dag

Anmeld

4. juni 2011

Bondepigen

N&J skriver:

Uhh, der beskrev du næste min ugentlige madplan - med undtagelse af mexicansk - som er favorit spise pt.. hihi

Men mangler til gengæld en rigtig god opskrift på kartoffelsalat - du skulle vel ikke ligge inde med en?

Min kæreste laver verdens bedste kartoffelsalat med karry, kartofler, æbler, løg, æg og skinke... Ved ikke om den ligefrem er fedtfattig, men måske kan dressingen ændres til en mere fedtfattig udgave.. Det smager i hvert fald vidunderligt!

Anmeld

4. juni 2011

Josesmor

Bondepigen skriver:

Min kæreste laver verdens bedste kartoffelsalat med karry, kartofler, æbler, løg, æg og skinke... Ved ikke om den ligefrem er fedtfattig, men måske kan dressingen ændres til en mere fedtfattig udgave.. Det smager i hvert fald vidunderligt!

Deler du ik en opskrift på den kartoffelsalat ?? gad jeg godt prøve

Anmeld

4. juni 2011

Holbæktrunten

Jeg laver gerne kartoffelsalat med fraiche 9% (kan lavets lettere), hvidløg, salt og agurketern... Plejer at vække stor lykke herhjemme. Og det er stort set den eneste måde jeg selv gider spise det på, for jeg gider ikke når det søber rundt i dressing og smager af mayonaise :0)

Ellers er en bulgur salat med fx tomat, agurk, peberfrugt, tørrede abrikoser, el smule olivenolie og salt og peber også populært herhjemme (med en eller anden formfor kød til). Jævnligt laver jeg en lidt sundere variation hvor jeg i stedet for bulgur koger speltkerne og belugalinser og blander sammen med grøntsagerne i stedet. Det er lidt dyrt, men smager fantastisk, og er spækket med protein

Nogle gange bager jeg bare nogle klatboller, og laver en æggesalat, tunmousse og et stort fad grøntsager. 

Eller flækker et flute på langs, smører med pesto og kommer friske kakkede tomater blandet med hvisløg og salt på, ind i ovnen, og de sidste par min kommer der lige en klat ost på toppen - mums!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.