Sommerfest kage :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Lou87

K&S skriver:

Lige præcis  manden har mini-ferie, så jeg har haft masser af tid i dag  det er min 1. kage i år (udover en hurtig en til min fødselsdag i januar)

Hehe.. ja det ikk nemt og få tid til sådan noget, måske nu her hun starter helt op i DP og jeg ska ha tiden til og gå inden jeg ka hente hende igen

Og forresten....

TILLYKKE MED LILLE ANTONS 10 MDR I DAG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

K&S

Lou87 skriver:

Hehe.. ja det ikk nemt og få tid til sådan noget, måske nu her hun starter helt op i DP og jeg ska ha tiden til og gå inden jeg ka hente hende igen

Og forresten....

TILLYKKE MED LILLE ANTONS 10 MDR I DAG

Uha ja, hvor får vi meget tid...! Anton skal starte på tirsdag

OGSÅ STORT TILLYKKE TIL LIVA MED HENDES 10 MÅNEDER

Hvornår skal du starte på job igen?

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

K&S skriver:

Uha ja, hvor får vi meget tid...! Anton skal starte på tirsdag

OGSÅ STORT TILLYKKE TIL LIVA MED HENDES 10 MÅNEDER

Hvornår skal du starte på job igen?

Hehe jaer - så er der moaar tid
(som højst sandsynligt bare vil blive brugt på at savne den lille fis hihi)

TAAK det skønt man har en man ka huske føsdagen på herinde, hehe.. griner.

Hun startede faktisk i onsdags, d. 1
Men pga hun jo holder lukket her tors og fredag.. Så var vi egentlig bare li forbi ca halvanden time og sige hej og aflevere alle de praktiske ting osv.
Og på tirsdag sku hun desværre holde fri, så mandag og onsdag næste uge regner jeg også med li og være der med hende et par timer og så tors-redag prøver vi at jeg kører et par timer fra hende.. men der er go tid og køre hende ind i.. starter først job d 28 - hva med dig ?

Anmeld

3. juni 2011

K&S

Lou87 skriver:

Hehe jaer - så er der moaar tid
(som højst sandsynligt bare vil blive brugt på at savne den lille fis hihi)

TAAK det skønt man har en man ka huske føsdagen på herinde, hehe.. griner.

Hun startede faktisk i onsdags, d. 1
Men pga hun jo holder lukket her tors og fredag.. Så var vi egentlig bare li forbi ca halvanden time og sige hej og aflevere alle de praktiske ting osv.
Og på tirsdag sku hun desværre holde fri, så mandag og onsdag næste uge regner jeg også med li og være der med hende et par timer og så tors-redag prøver vi at jeg kører et par timer fra hende.. men der er go tid og køre hende ind i.. starter først job d 28 - hva med dig ?

Det er lige præcis derfor Anton først starter på tirsdag, fordi dagplejen havde også planlagt en fridag mandag, så synes det var tosset at starte i onsdags

Vi har aftalt med dagplejen, at jeg er der tirsdag en times tid sammen med Anton og fra onsdag prøver jeg at aflevere ham, så han kan komme med på legeplads, spise frokost og sove lur inden jeg henter ham - og går det helt galt, kan jeg være der i løbet af 5 min.

De 2 gange vi har været på besøg, har han næsten ikke ænset mor (eller far), så vi regner ikke med det store reaktion lige nu  (den kommer helt sikkert senere...).

Han er meget tillidsfuld og er vant til at blive passet af andre end os

Jeg er ledig, når min barsel slutter, så jeg er i gang med jobsøgning

Anmeld

3. juni 2011

Lou87

K&S skriver:

Det er lige præcis derfor Anton først starter på tirsdag, fordi dagplejen havde også planlagt en fridag mandag, så synes det var tosset at starte i onsdags

Vi har aftalt med dagplejen, at jeg er der tirsdag en times tid sammen med Anton og fra onsdag prøver jeg at aflevere ham, så han kan komme med på legeplads, spise frokost og sove lur inden jeg henter ham - og går det helt galt, kan jeg være der i løbet af 5 min.

De 2 gange vi har været på besøg, har han næsten ikke ænset mor (eller far), så vi regner ikke med det store reaktion lige nu  (den kommer helt sikkert senere...).

Han er meget tillidsfuld og er vant til at blive passet af andre end os

Jeg er ledig, når min barsel slutter, så jeg er i gang med jobsøgning

Ja, det havde jeg sku ikk li tænkt på.. Men var så fint nok hun li kom og hilste på og vi fik afleveret tingene.. Kun tredje gang hun ser hende, såå var fint nok
Og ja - jeg tror også mest den lidt langsomme indkøring her er for min egen skyld  Er nok for pylret!?
Jeg kan selv være der ret hurtigt, såå.. Men nu tageer vi li den første uge sådan Og tror nu nok også det nok ska gå - hun er også ret go til og blive passet ude nemlig

Øv øv hvor træls med jobsøgningen..
Her er jeg jo så bare godt træls over mine dumme arbejds tider, men må tage den når jeg kommer tilbage..

Anmeld

4. juni 2011

K&S

Albertesmor skriver:

øjj jeg kan vist lige nå forbi til et stykke savle savle.

Hihi, ja der er jo ikke sååå langt

Anmeld

4. juni 2011

TineA

K&S skriver:

I morgen står den på sommerfest med de skønne mødregruppe-piger, vores dejlige mænd og alle de fantastiske børn

Og jeg skulle stå for kagen  

Kagen er med hjemmelavede lyse bunde, toblerone creme og bærsymfoni-mousse  smurt op med chokolade-smørcreme  og overtrukket med fondant

Jeg har lige købt blomsterudstikkerne, så det er første gang, jeg prøver med blomster (men bestemt ikke sidste...!). Det er også først gang, jeg har forsøgt mig med græs, men det er jo sjoooovt...!  

Det er derimod SIDSTE gang, jeg skriver noget med bogstavet M -det drillede simpelthen så meget, det ville slet slet ikke ud af udstikkeren og gik i stykker 100 gange inden det lykkedes mig at lave 2 styks  

Og så lige lidt billeder, jeg er selv meget stolt...!

Nej hvor fint! Er det mmf? Hvordan har du lavet græsset?

Anmeld

4. juni 2011

K&S

W.. skriver:

Nej hvor fint! Er det mmf? Hvordan har du lavet græsset?

Tusind tak  og jeps det er mmf  græsset er lavet med en hvidløgspresser, hårdt og langsommeligt men hele sliddet værd

Anmeld

4. juni 2011

TineA

K&S skriver:

Tusind tak  og jeps det er mmf  græsset er lavet med en hvidløgspresser, hårdt og langsommeligt men hele sliddet værd

Dét må prøves!! Har du en god og nem opskrift på bundene? Sidst jeg prøvede, blev de så tørre og kedelige!

Anmeld

4. juni 2011

K&S

W.. skriver:

Dét må prøves!! Har du en god og nem opskrift på bundene? Sidst jeg prøvede, blev de så tørre og kedelige!

Jeg plejer at bage en kage og så selv skære bundene ud derfra, så der i alt bliver 3 bunde

Jeg bruger denne opskrift (den passer til en rund springform):

2 æg

300 gram sukker

75 gram margarine

1 tsk. Natron

1 tsk. bagepulver

1 tsk. vaniliesukker

300 gram mel

2 dl. mælk

(og hvis chokolade bunde = + 50 gram kakaopulver)

I ovnen på 200 grader i ca. ½ time

Denne gang lavede jeg dog 1½ portion, da den skulle passe til en lille bradepande

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.