Jordemødre - hvordan er jeres?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

hey søster, som tidligere sagt var hun slet ikk sådan overfor mig, ved at hun kun siger noget hvis det virkelig bekymre hende, ville på intet tidspunkt have haft en anden jm og vil rigtig gerne have hende igen næste gang

Vi to er jo også vidt forskellige, og man snakker jo forskelligt med folk og folk taler forskelligt til en,. Men som jeg siger kan jo godt være der bare ikke lige er den gode kemi.

Men igen måske overreagere jeg, og måske fik hun formuleret sig mere negativt end ment. Men dig og mor har jo også et andet forhold end mig og mor, og jeg er glad for at have hende med til de forskellige ting, og muligvis er det fordi de er nervøse for hun vil tage over, men det kommer hun jo ikke til, og jeg ved også det ikke er det hun vil

Vi er enige om hvordan tingene skal foregå, og jeg synes kun det er rart at have hende med til det hele hvis de nu bare så sådan på det også, var det helt fint

Men hvad vil du da mene hun skulle bekymre sig over?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

FruHolm <3

Vi to er jo også vidt forskellige, og man snakker jo forskelligt med folk og folk taler forskelligt til en,. Men som jeg siger kan jo godt være der bare ikke lige er den gode kemi.

Men igen måske overreagere jeg, og måske fik hun formuleret sig mere negativt end ment. Men dig og mor har jo også et andet forhold end mig og mor, og jeg er glad for at have hende med til de forskellige ting, og muligvis er det fordi de er nervøse for hun vil tage over, men det kommer hun jo ikke til, og jeg ved også det ikke er det hun vil

Vi er enige om hvordan tingene skal foregå, og jeg synes kun det er rart at have hende med til det hele hvis de nu bare så sådan på det også, var det helt fint

Men hvad vil du da mene hun skulle bekymre sig over?????

det kan være hun har fået den opfattelse at du måske ikk kan klare et barn selv uden mor og at det er derfor hun spørger sådan , på det punkt tager hun jo barnets tarv først, og det er klart hun er mere obs. hvis hun føler du har brug for hjælp med at skulle stå på egne ben med en baby

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

det kan være hun har fået den opfattelse at du måske ikk kan klare et barn selv uden mor og at det er derfor hun spørger sådan , på det punkt tager hun jo barnets tarv først, og det er klart hun er mere obs. hvis hun føler du har brug for hjælp med at skulle stå på egne ben med en baby

Og som min søster burde du jo slet ikke kunne tænke hun er bekymret over det  da du ved jeg godt kan klare det, men igen der er forskel på hvordan man behandler familie

Anmeld

4. juni 2011

Holbæktrunten

hej i skønne damer

jeg undre mig mere og mere over hvordan jordemødre bør være?

har været til mine scanninger som jeg jo skal, og har 20 dage til termin, alle jordemødre jeg har snakket med og fagfolk i forbindelse med graviditeten har været super søde, og vist tillid til jeg bliver en god mor, selvom jeg står alene med min kommende datter.

Men men men, min egen jordemoder som jeg jo er til de regelmæssige almindelig samtaler med er lidt speciel ifølge mig.

Jeg bor hjemme ved min mor lige nu, og har mit eget værelse (og er glad for at være tæt på min mor de første måneder - men skal jo ikke blive boende hjemme) . Men idag til samtalen med jordemoderen (hvor jeg som altid har min mor med, fordi jeg synes det er hyggeligt) spurgte hun hvordan det gik osv, jeg svarede at jeg synes det går rigtig godt, men at jeg begynder at blive lidt utålmodig og glæde mig til prinsessen kommer til verden

Hvortil hun svarer at jeg ikke skal være utålmodig fordi det bliver man skør i hovedet af.. Hmm fint nok, vi skal til og gå, men jordemoderen vil lige snakke med mig alene, og så startede snakken: Hun sagde at jeg skulle huske og sige når jeg ikke ville have min mor med osv, hvis jeg ikke synes min mor skulle høre ting vi snakkede om osv (jeg blev dybt forarget da hun sagde det). Og jeg forklarede at jeg nyder og have min mor med. Men der stoppede snakken ikke, så spurgte hun igen det med et sted at bo, hvor jeg havde planer om jeg skulle bo, om jeg nu var sikker på jeg havde nok plads til et lille barn osv.. Alt i alt måden det bliver sagt på når hun siger ting bliver jeg meget ked af det..

Alle har indtil nu sagt jeg ville komme til at klare det fint osv, endda også andre jordemødre og fagfolk jeg havde snakket med, og familie ambulatoriet ønskede ikke at se mig mere end til den samtale jeg var ved lige i starten, da de var overbevist om jeg godt kunne klare det!!!!! Hvorfor er min jordemoder så sådan?

Undre mig meget, og bliver da lidt urolig for jeg har alt klar til Jennifer, jeg drikker ikke, har aldrig taget stoffer og gør jeg heller ikke nu, der er intet at sætte fingre på - men det gør mig nu ked af det hun gang på gang er sådan, som den eneste"!

Hvordan er jeres jordemoder overfor jer? Og mener i det er forkert min jordemoder er sådan?

Knus

Synes det lyder som om din jordemoder har forsøgt at tage hånd om DIG, ved at sikre sig at din mor ikke presser dig til noget, og sikre at du får talt om de ting der kunne ligge dig på sinde - det er jo ikke alle der bryder sig om at deres forældre kender deres inderste tanker 

Tag det positivt, og hvis hun virkelig irriterer dig, så glæd dig over at du snart er færdig med hende  (forøvrigt har du lov at bede om en anden hvis det er).

Je har kun været til 2 konsultationer, er pt uge 27+6. Den første var en sød ung kvinde og en studerende... Det var som sådan ok. Hende der så skal følge mig resten af graviditeten fik jeg sidste gang... Dum, bedrevidende gammel krage, der ikke kunne forstå at jeg bedst selv ved hvordan min krop har det, og at jeg desuden arbejder inden for sundhedsvæsnet og endvidere har sat mig GRUNDIGT ind i graviditetens glæder og sorger, inden jeg blev gravid. Så jeg har rimelig godt styr på sagerne, og ikke så mange spørgsmål. 

Heldigvis skal jeg flytte, så når kun et besøg mere med hende - hvis hun skulle troppe op når jeg skal føde, vil jeg pænt bede om en anden... Men som en tidligere har nævnt, så er sandsynligheden for at det bliver hende, ret lille....

Anmeld

4. juni 2011

Mette+Mathias

hej i skønne damer

har været til mine scanninger som jeg jo skal, og har 20 dage til termin, alle jordemødre jeg har snakket med og fagfolk i forbindelse med graviditeten har været super søde, og vist tillid til jeg bliver en god mor, selvom jeg står alene med min kommende datter.

Men men men, min egen jordemoder som jeg jo er til de regelmæssige almindelig samtaler med er lidt speciel ifølge mig.

Jeg bor hjemme ved min mor lige nu, og har mit eget værelse (og er glad for at være tæt på min mor de første måneder - men skal jo ikke blive boende hjemme) . Men idag til samtalen med jordemoderen (hvor jeg som altid har min mor med, fordi jeg synes det er hyggeligt) spurgte hun hvordan det gik osv, jeg svarede at jeg synes det går rigtig godt, men at jeg begynder at blive lidt utålmodig og glæde mig til prinsessen kommer til verden

Hvortil hun svarer at jeg ikke skal være utålmodig fordi det bliver man skør i hovedet af.. Hmm fint nok, vi skal til og gå, men jordemoderen vil lige snakke med mig alene, og så startede snakken: Hun sagde at jeg skulle huske og sige når jeg ikke ville have min mor med osv, hvis jeg ikke synes min mor skulle høre ting vi snakkede om osv (jeg blev dybt forarget da hun sagde det). Og jeg forklarede at jeg nyder og have min mor med. Men der stoppede snakken ikke, så spurgte hun igen det med et sted at bo, hvor jeg havde planer om jeg skulle bo, om jeg nu var sikker på jeg havde nok plads til et lille barn osv.. Alt i alt måden det bliver sagt på når hun siger ting bliver jeg meget ked af det..

Alle har indtil nu sagt jeg ville komme til at klare det fint osv, endda også andre jordemødre og fagfolk jeg havde snakket med, og familie ambulatoriet ønskede ikke at se mig mere end til den samtale jeg var ved lige i starten, da de var overbevist om jeg godt kunne klare det!!!!! Hvorfor er min jordemoder så sådan?

Undre mig meget, og bliver da lidt urolig for jeg har alt klar til Jennifer, jeg drikker ikke, har aldrig taget stoffer og gør jeg heller ikke nu, der er intet at sætte fingre på - men det gør mig nu ked af det hun gang på gang er sådan, som den eneste"!

Hvordan er jeres jordemoder overfor jer? Og mener i det er forkert min jordemoder er sådan?

Knus

Jeg synes da hun lyder fornuftig.

HUN ved jo ikke at hun har din mor med, fordi DU synes det er hyggeligt. Måske har hun set tidligere, at unge piger (ved ikke lige hvor gammel du er) bliver gravide, og at deres mor så nærmest overtager både graviditet og baby, og hun ville bare fortælle dig, at hun vil støtte dig i at vælge din mor fra til nogen ting, hvis det er dét du ønsker.

Hun siger jo faktisk OGSÅ, at du vil klare det fint, for hun siger jo, at du kan klare det uden din omr (hvis du ønsker det).

Anmeld

4. juni 2011

kiwilouise

MinBabyOscar <3 skriver:

burde du som hendes søster ikke bakke hende op istedet for at skrive den kommentar til hende

Anmeld

4. juni 2011

N&J

hej i skønne damer

Knus

Min jordmoder spurgte ind til de samme ting, da jeg havde planlagt at være hjemme ved mine forældre det første stykke tid, men jeg affærdigede det bare - jeg var 26, havde færdiggjort en videregående uddannelse og tænkte at lige der vidste jeg nok hvad jeg gjorde, ved ikke om det bare er noget de skal påpege, men man føler sig mere udsat som enlig, syntes du skal sige næste gang at du syntes det var lidt underligt at snakke med hende om, for om du så agtede at blive boende ved din mor, så var det dit valg, så du syntes ikke der er nogen grund til at snakke mere om den del af dit valg - for det er tros alt DIT valg. 

Anmeld

4. juni 2011

N&J

MorTilJanuar skriver:

Hmm med risiko for at få et rap over fingrene så ser jeg intet galt i det?

MANGE mødre/svigermødre har det med at træde for langt over grænsen når første barnebarn er på vej, og selvom at du og din mor har et godt forhold kunne det jo rent faktisk bare tænkes at hun gerne ville sikre sig at du vidste det var ok ikke at ville dele alt med din mor??

Nu har jeg selv et par stykker i familien og læger mm og jeg har da hørt dem omtale når de har haft patienter ( UDEN NAVN ELLER NOGEN FORMER FOR SAMMENHÆNG) at puuuha der havde familien godt nok været meget med indover i forhold til hvad de egentlig burde.. Så jeg ser din jordmorder som værende opmærksom på dig?

Dernæst fortalte du hende hvordan hun rent faktisk fik det til at føle? Tænker bare det er rimelig vigtigt at have en god fornemmelse med sin egen jordmoder?

Men ihvertfald stort kram  til dig også hold humøret højt..

Altså når man er alene, så kan det altså være svært ikke at have nogen at dele det med, jeg var ælrligt talt blevet tosset hvis en jordmoder havde sagt sådan til mig, der var nok en grund til at man havde slæbt folk med - det er altså ikke altid fryg og gammen og være til jordmoder især når man er alene, og hvis man som jordmoder ikke har den indsigt eller bare respektere det valg man har taget ved at tage en med, så er det måske ikke den rigtige profession de er havnet i - hvorfor skal der stilles spørgsmålstegn til hvorfor man har valgt at dele det med fx. sin mor når faderen ikke er i billedet, det forstår jeg slet ikke - om jeg så havde slæbt 2 veninder med hver gang, så kommer det da ikke hende ved - det er tros alt ikke hende der er gravid og skal føde mit barn, men mig og det er mig der ved hvad jeg har brug for.

Ville I ikke finde det mærkeligt hvis hun sagde sådan om ens mand?

Anmeld

6. juni 2011

FruHolm <3

kiwilouise skriver:

burde du som hendes søster ikke bakke hende op istedet for at skrive den kommentar til hende

nu er det sådan at jeg har 12 søskende og kan altså personligt ikk få mig selv til at bakke op om alt.
men hvis nu det jeg skrev ikk blev misforstået så var det altså set fra jordemoderens side det jeg skrev, og jeg ved hun kun siger det for at hjælpe. men straks skal jordemoderen stemples fordi hun er bekymret for min søster og hendes ufødte barn.

og det er det jeg synes der er forkert, for det var en sød tanke af jordemoderen at nævne det for min søster, hun kunne jo bare have kontaktet familierådgivningen istedet og fortalt sin bekymring sådan så min søster var under opsyn, men istedet valgte hun lige at gøre opmærksom på hvordan det ser ud, set fra den faglige side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.