En lille ven fra børnehaven :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Ej en god ide!!!! Det er da super!! Hvem ved. Det kan jo være I også får nye venner!

Jeg frygtede lidt, om det nu ville blive akarvet eller svært at holde snakken kørende, eller bare sådan ....  .... Når vi skulle mødes med dem. Det er jo lidt sært første gang, når man ser nogle, som man ikke kender i forvejen.

JER HERINDE har jeg jo skrevet med i laaaang tid, fx, så der ville være mange ting at tage fat på, og mange barrierer som allerede var nedlagt.

Ofte ender børnene nok lidt med at være ens centrum, da det jo netop er dem der har ført til, at vi endte sammen. Men faktisk smuttede børnene hurtigt ud og lege. Og vi sad tilbage, og snakkede, og snakkede..... Virkelig hyggeligt!

Så der var heldigvis ikke noget at frygte for alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Jeg frygtede lidt, om det nu ville blive akarvet eller svært at holde snakken kørende, eller bare sådan ....  .... Når vi skulle mødes med dem. Det er jo lidt sært første gang, når man ser nogle, som man ikke kender i forvejen.

JER HERINDE har jeg jo skrevet med i laaaang tid, fx, så der ville være mange ting at tage fat på, og mange barrierer som allerede var nedlagt.

Ofte ender børnene nok lidt med at være ens centrum, da det jo netop er dem der har ført til, at vi endte sammen. Men faktisk smuttede børnene hurtigt ud og lege. Og vi sad tilbage, og snakkede, og snakkede..... Virkelig hyggeligt!

Så der var heldigvis ikke noget at frygte for alligevel

Ej hvor fedt!!! Og ja det kan godt blive meget akavet. Men GODT at I bare klikkede!!!

Og ja det ER altså lidt sjovt at møde nogen herindefra for man kender bare hinanden så godt at det ikke virker fremmed at se hinanden. Jeg kan huske da Katja/Karo kom hjem til mig. Da sagde jeg også bare til Casper: Nå nu kommer Katja, som om hun altid var en jeg havde kendt! He he... Jeg holder stadig på at vi burde holde et KÆMPE NS træf i ODENSE! Ha ha ha.. Midt i det hele i en kæmpe bygning. Eller en børnehave!!!

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Ej hvor fedt!!! Og ja det kan godt blive meget akavet. Men GODT at I bare klikkede!!!

Og ja det ER altså lidt sjovt at møde nogen herindefra for man kender bare hinanden så godt at det ikke virker fremmed at se hinanden. Jeg kan huske da Katja/Karo kom hjem til mig. Da sagde jeg også bare til Casper: Nå nu kommer Katja, som om hun altid var en jeg havde kendt! He he... Jeg holder stadig på at vi burde holde et KÆMPE NS træf i ODENSE! Ha ha ha.. Midt i det hele i en kæmpe bygning. Eller en børnehave!!!

Ja, man føler at man ved hvem hinanden er .....og det gør vi jo i store træk også, efter alle de søde og rare samt hårde og svære historier vi hver især under tiden har delt med hinanden.

Jeg er helt med på, at vi ALLESAMMEN en dag skulle ses! Im on!!

Anmeld

3. juni 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Ja, man føler at man ved hvem hinanden er .....og det gør vi jo i store træk også, efter alle de søde og rare samt hårde og svære historier vi hver især under tiden har delt med hinanden.

Jeg er helt med på, at vi ALLESAMMEN en dag skulle ses! Im on!!

Ja vi har fulgt hinanden igennem meget!!!! Og jeg tror også mange af os fortæller ting herinde som vi måske slet ikke deler med andre.

Anmeld

3. juni 2011

Skouboe

Hvor er hun bare sej din store pige

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

Hvor er hun bare sej din store pige

Det er bare så dejligt for hende.

Ofte når vi snakker om, hvordan dagen er gået, og hvem de har leget med, så lyder svaret fra Bianca, at hun bare har leget med Celina. Og det er også rigtigt nok, har pædagogerne bekræftet.
Det er jo som sådan kun skønt nok, at de to søstre holder meget af hinanden, og foretrækker hinanden, og leger godt sammen. Men de har jo altid hinanden. Og man ønsker lidt, at ens børn også får sig venner i deres institution.
Det er så endelig sket nu, at Bianca har fundet en god ven, som hun har valgt og foretrukket at lege med igennem længere tid - og at det er gensidigt. Dog leger de stadig tit sammen - også med Celina

Men ja, hun er ved at være en stor pige nu, hvor hun er kommet i børnehave.
Og hun langt om længe faktisk har fundet en, som hun snakker om herhjemme, og som hun savner når de ikke har set hinanden, osv.

Jeg fandt selv min "bedste veninde", da vi havde dagplejemødre, som var søstre. Da vi så også startede i samme børnehave, så blev vi helt uadskillige  ......Indtil 8'ende klasse i folkeskolen!

Anmeld

4. juni 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Lige bestemt. Ideen med det var lidt, at vi kunne få lov til at "lure hinanden af", da ingen af os før har prøvet at vores børn har haft en ven, som de skulle besøge. Så er det meget rart, som forældre, at man lige har fået et billede og dannet sig et indtryk af hinanden, inden man overlader sit dyrebare guld til hinanden.

Men de var rigtig søde og rare mennesker.
Og det gik så fint at have dem på besøg idag

Så det bliver helt sikkert til flere legebesøg mellem pigerne fremover.
Bianca og hendes veninde leger så godt sammen - De har selv "fundet hinanden" - og de passer så godt sammen. Det er virkelig sødt!

Skønt for Bianca, at hun har fundet sig en god ven.
Og for os, at dennes ven's forældre så også er nogle rigtig rare mennesker, som vi godt kunne lide.

......Så må man jo håbe på, at det også var gengældt   

Det er jeg sikker på, at de synes... Mon ikke, nÅr det var et vellykket besøg for jer alle?!

Anmeld

4. juni 2011

JustAnotherName

Bondepigen skriver:

Det er jeg sikker på, at de synes... Mon ikke, nÅr det var et vellykket besøg for jer alle?!

Jooh, det tror jeg såmænd osse  

Anmeld

4. juni 2011

<3

Nej hvor hygsomt! Ja det er grænseoverskridende at have fremmede børn med hjem. Jeg er altid meget påpasselig når vi går på gaden

og det er bare så dejligt at opleve sit barn få den dimension mere med venskab hjemme hos en selv og andre.

Jeg elsker det i hvertfald!

Anmeld

4. juni 2011

JustAnotherName

Nej hvor hygsomt! Ja det er grænseoverskridende at have fremmede børn med hjem. Jeg er altid meget påpasselig når vi går på gaden

og det er bare så dejligt at opleve sit barn få den dimension mere med venskab hjemme hos en selv og andre.

Jeg elsker det i hvertfald!

Ja, jeg er helt enig. Men det er også dét der får hende til pludseligt at syne så meget "stor pige" i mine øjne nu, fordi hun pludselig leger med én som hun selv har valgt .....Det er ikke en af mine veninders børn eller een fra mødregruppen eller andre som man selv har sammensat hende med.
Det er én hun SELV har fundet, som hun klinger med.
Og det er super skønt for hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.