En lille ven fra børnehaven :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

JustAnotherName

Idag får Bianca besøg.

Bianca har fundet en lille ven i børnehaven. Hun og hendes forældre kommer til kaffe idag. Så vi kan møde hinanden. Og så skal pigerne lege lidt sammen. Så forventer vi at lave en ny aftale, hvor de to tøser, kan lege hos hinanden

Det er første gang, at vi skal prøve sådan noget med at ses med andres børn. Et venskab som Bianca og pigen SELV har skabt, og som vi som forældre nu har bemærket de seneste måneder. Så nu vil vi prøve, at støtte dem i, at have noget sammen ...også lidt udenfor deres børnehave.

Men jeg har lidt sommerfugle i maven, for jeg kender jo overhovedet ikke forældrene, som jeg skal have indenfor mine døre i eftermiddag.
Men jeg tror da bestemt, at de er rare, når nu de har så sød en lille pige

Jeg ville ikke så meget med dette indlæg...
Jeg syntes bare det er lidt vildt, at Bianca er blevet så stor nu, at hun får venne-besøg

I MÅ HAVE EN DEJLIG SOLSKINSFYLDT WEEKEND ALLE SAMMEN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Idag får Bianca besøg.

Bianca har fundet en lille ven i børnehaven. Hun og hendes forældre kommer til kaffe idag. Så vi kan møde hinanden. Og så skal pigerne lege lidt sammen. Så forventer vi at lave en ny aftale, hvor de to tøser, kan lege hos hinanden

Det er første gang, at vi skal prøve sådan noget med at ses med andres børn. Et venskab som Bianca og pigen SELV har skabt, og som vi som forældre nu har bemærket de seneste måneder. Så nu vil vi prøve, at støtte dem i, at have noget sammen ...også lidt udenfor deres børnehave.

Men jeg har lidt sommerfugle i maven, for jeg kender jo overhovedet ikke forældrene, som jeg skal have indenfor mine døre i eftermiddag.
Men jeg tror da bestemt, at de er rare, når nu de har så sød en lille pige

Jeg ville ikke så meget med dette indlæg...
Jeg syntes bare det er lidt vildt, at Bianca er blevet så stor nu, at hun får venne-besøg

I MÅ HAVE EN DEJLIG SOLSKINSFYLDT WEEKEND ALLE SAMMEN

Uuuuh hvor spændende. Jeg "frygter" den dag Emma begynder at skabe venskaber udenfor vores vante kreds, men jeg glæder mig osse, og vil gøre alt for at støtte hende i det!

Synes det er godt som I gør det, at mødes som forældre og se hvad de er for nogle fisk...

En af mine niecers døtre har en veninde på samme gade, som hun leger meget med. Hun bor hos sin far, og på et tidspunkt fandt min niece ud af, ved en tilfældighed, at han er alkoholiker og bare ligger og sover... Så nu leger tøserne kun hjemme hos min niece... Men det er jo rarest at vide lidt om de andre forældre INDEN de sådan skal alene afsted!

Håber det hele går godt! Men selvfølgelig gør det det!

Anmeld

3. juni 2011

AnneBJ

Håber det bliver et rigtig dejligt besøg, måske også for Jer? - som I de kunne være nogle I har lyst til at være sammen med fremover!

Anmeld

3. juni 2011

Vingummien

Ej lyder sgu da super hyggeligt og syntes det er fedt at i også gøre lidt for at lære forældrene lidt at kende.

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

Ved I hvad - De var simpelthen så søde og rare mennesker.
Nemme at snakke med, og utrolig lig os selv på mange punkter.
Så det var KUN en positiv oplevelse at møde dem.

Tænk engang - mennesker vi slet ikke kendte i forvejen.
De kom og var her i TRE TIMER! Og vi hyggede os godt.
Snakken gik ubesværet, og pigerne hyggede sig såååå godt.

Bianca har flere gange, siden de kørte hjem igen, meldt ud at hun saaaavner hendes veninde. Og de glæder sig allerede afsindigt til at skulle besøge hinanden igen - både herhjemme hos os igen, og hos hende pigen.

Dejligt!  

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

Håber det bliver et rigtig dejligt besøg, måske også for Jer? - som I de kunne være nogle I har lyst til at være sammen med fremover!

Det vil jeg bestemt ik uden videre udelukke ihvertfald  De var meget søde

Anmeld

3. juni 2011

AnneBJ

JustAnotherName skriver:

Ved I hvad - De var simpelthen så søde og rare mennesker.
Nemme at snakke med, og utrolig lig os selv på mange punkter.
Så det var KUN en positiv oplevelse at møde dem.

Tænk engang - mennesker vi slet ikke kendte i forvejen.
De kom og var her i TRE TIMER! Og vi hyggede os godt.
Snakken gik ubesværet, og pigerne hyggede sig såååå godt.

Bianca har flere gange, siden de kørte hjem igen, meldt ud at hun saaaavner hendes veninde. Og de glæder sig allerede afsindigt til at skulle besøge hinanden igen - både herhjemme hos os igen, og hos hende pigen.

Dejligt!  

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

Uuuuh hvor spændende. Jeg "frygter" den dag Emma begynder at skabe venskaber udenfor vores vante kreds, men jeg glæder mig osse, og vil gøre alt for at støtte hende i det!

Synes det er godt som I gør det, at mødes som forældre og se hvad de er for nogle fisk...

En af mine niecers døtre har en veninde på samme gade, som hun leger meget med. Hun bor hos sin far, og på et tidspunkt fandt min niece ud af, ved en tilfældighed, at han er alkoholiker og bare ligger og sover... Så nu leger tøserne kun hjemme hos min niece... Men det er jo rarest at vide lidt om de andre forældre INDEN de sådan skal alene afsted!

Håber det hele går godt! Men selvfølgelig gør det det!

Lige bestemt. Ideen med det var lidt, at vi kunne få lov til at "lure hinanden af", da ingen af os før har prøvet at vores børn har haft en ven, som de skulle besøge. Så er det meget rart, som forældre, at man lige har fået et billede og dannet sig et indtryk af hinanden, inden man overlader sit dyrebare guld til hinanden.

Men de var rigtig søde og rare mennesker.
Og det gik så fint at have dem på besøg idag

Så det bliver helt sikkert til flere legebesøg mellem pigerne fremover.
Bianca og hendes veninde leger så godt sammen - De har selv "fundet hinanden" - og de passer så godt sammen. Det er virkelig sødt!

Skønt for Bianca, at hun har fundet sig en god ven.
Og for os, at dennes ven's forældre så også er nogle rigtig rare mennesker, som vi godt kunne lide.

......Så må man jo håbe på, at det også var gengældt   

Anmeld

3. juni 2011

Barbamama

Ej en god ide!!!! Det er da super!! Hvem ved. Det kan jo være I også får nye venner!

Anmeld

3. juni 2011

Mira0911

Hvor er det bare perfekt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.