Hvordan h...... får man små unger til at sove...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. november 2008

Plysbjørnen

Ja underligt spørgsmål... Men min kære knægt ligger nu våen på 6. time, kan det være rigtigt??? Han græder ikke, med mindre man ligger ham i liften... Men helt ærligt han er kun 1 måned (i dag faktisk), burde han ikke sove bare lidt mere...

Gode råd modtages med kyshånd...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

ivfmarie

Her var det et sikkert hit, at wrappe Malte i dynen, og så sidde og hoppe lidt på en fitnessbold. Det var dog oftest når han var ked af det, at vi gjorde sådan. For det meste fald han i søvn ved patten. Da han var 1-2 måneder prøvede jeg at indføre en døgnrytme med "faste" sove tidspunkter. Vores trick var faktisk at putte knægten inden han blev træt, så nåede han ikke at blive ked af det og overtræt. Vi brugte at visse ham i vognen eller vuggen hvis han ikke lige faldt i søvn med det samme.

Har du prøvet at vugge ham i søvn? Hvis ikke du har en fitness-bold, så skynd dig at anskaffe en - de er guld værd når de bette pusser skal trøstes, og jeg er sikker på at Laura også vil sætte pris på at lege med den.

Går det ellers godt derhjemme - altså ud over at han ikke gider falde i søvn? Hvad siger Laura til ham?

Marie

Anmeld

23. november 2008

ka li ja

Trold skriver:

Ja underligt spørgsmål... Men min kære knægt ligger nu våen på 6. time, kan det være rigtigt??? Han græder ikke, med mindre man ligger ham i liften... Men helt ærligt han er kun 1 måned (i dag faktisk), burde han ikke sove bare lidt mere...

Gode råd modtages med kyshånd...

Betina

jamen skal han sove??
altså jeg mener, hvi han ikke virker specielt træt eller ked, kan han så ikke bare være vågen?
måske sover han længere om natten, så er det måse bare hans rytme.
mener det var tunens stella der heller ikke rigtig sov i løbet af dagen..

Anmeld

23. november 2008

Anja

Ja, jeg vil da egentligt også sige: Skal han da sove ??

Esther er også mere og mere vågen om dagen. Hun tager et par lurer f op mod 2 timer ellers er hun vågen med et par powernaps ind imellem.

Hun sover somregel fra ca kl 20 - 06 med 3-4 spisninger undervejs.

Men ellers virker det her, at hun kommer ud at sove og helst godt pakket i voksiposen så hun er tæt omsluttet, tror det gør hende tryg.

Anmeld

23. november 2008

bette

jeg tror også bare at det er hans rytme.. hvis han ikke virker ked af det eller lign, tror jeg som mæn ikke der er noget galt i det.. så glæd dig bare over en lækker nattesøvn..

ellers hvis han virker træt.-. var det bedste jeg kunne gøre med mikkel var at svøbe ham.. og så ned i vuggen med bamse i hovedet og så boblede han ellers

Anmeld

23. november 2008

Plysbjørnen

hm det vil sige at jeg på en eller anden måde skal arbejde hen på at ænsre hans døgnrytme, for jo han skal sove kl 22:50 om aftenen...

Hm tjo synes da han virker træt, han gaber da i hvert fald godt nok...

Betina

Anmeld

23. november 2008

Rasmine

Mener da de i løbet af de første måneder selv finder ind i en rytme.
Tror ikke man skal påtvinge dem en rytme.

Anmeld

24. november 2008

Tikki

Hvis han ikke græder eller viser tegn på utilpashed, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Hvis han var vildt træt og ikke kunne finde ud af at falde i søvn, så ville han SKRIGE som en gal, tror jeg.....Sådan var Iza nemlig - hun skulle lære at falde i søvn selv, men kunne ikke, så hun blev overtræt og overstimuleret og skreg og skreg til vi hjalp hende med at sove (svøbe hende og sidde på en fitnessbold og hoppe) - sådan var det i ca 4 måneder hver gang hun skulle sove. Hun lærte først at falde i søvn selv omkring de 6 mdr, men det var stadig med en del skrig...nu er hun bare rigtig god til det og der er helt stille når hun bliver lagt både dag og til nat - dejligt.

Så hvis han kan falde i søvn selv og ellers er glad og tilpas når han er vågen, så tror jeg bare at hans rytme er til, at han er vågen mange timer.......og måske så også sover mange timer i træk?

Anmeld

24. november 2008

Plysbjørnen

Jeanette skriver:

Hvis han ikke græder eller viser tegn på utilpashed, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Hvis han var vildt træt og ikke kunne finde ud af at falde i søvn, så ville han SKRIGE som en gal, tror jeg.....Sådan var Iza nemlig - hun skulle lære at falde i søvn selv, men kunne ikke, så hun blev overtræt og overstimuleret og skreg og skreg til vi hjalp hende med at sove (svøbe hende og sidde på en fitnessbold og hoppe) - sådan var det i ca 4 måneder hver gang hun skulle sove. Hun lærte først at falde i søvn selv omkring de 6 mdr, men det var stadig med en del skrig...nu er hun bare rigtig god til det og der er helt stille når hun bliver lagt både dag og til nat - dejligt.

Så hvis han kan falde i søvn selv og ellers er glad og tilpas når han er vågen, så tror jeg bare at hans rytme er til, at han er vågen mange timer.......og måske så også sover mange timer i træk?

Det er jo nemlig det... Når vi når omkring midnat, er han netop så træt at han skriger som en stukken gris... Resten er dagen er der ikke noget problem med at falde i søvn, men det er mange gange fordi han enten ikke når at vågne helt op, ellers falder han i søvn igen i armene på mig men jeg giver mad...
I nat kl 3 vågnede han helt op, men det var fordi jeg var nød til at skifte ham 2 gange i træk, først (som jeg plejer) inden han skulle spise, og ja så hørmede han lige bleen til mens han spiste... Ja så havde vi balladen det tog 2 stive timer er få ham til at sove... Og ja sådan er det egentlig bliver han for vågen vil (kan) han bare ikke sove...

Betina

Anmeld

24. november 2008

ka li ja

er han 100% mæt?
jeg kan huske fra alexander, at han var sådan der hvis ikke han fik lagret depoterne ordenligt op ved aftens tide

er der lyst der hvor du skifter ham om natten?
jeg havde kun en svag lampe tændt da arthur altid sked om natten, så sov han stort set med det samme igen bagefter. vi gik aldrig nedenunder på det lyse badeværelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.