Nu har Emily fået skoldkopper!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. november 2008

Marco2

Nu har hun i mange dage døjet med feber, og lægen mente det var MØB. Her til morgen ser jeg to underlige prikker i nakkehåret (eller hvad man nu kalder de dun der sidder der, hvor andre børn har hår...) Og da jeg skal ha hende med i bad opdager jeg flere røde prikker rundt omkring på kroppen. En 10 stykker vel. Og i tissekonen sidder der 5-7 stykker... de er røde og let hævede. Der har været skoldkoppeudbrud oppe i vuggeren, men de fleste børn er ved at være ovre det, så vi troede ikk em vill få det. Men det tror jeg altså hun alligevel har fået nu.

Men jeg kan jo så godt tvivle på om hun har MØB så, og om ikke bare feberen har været signal til at skoldkopperne er begyndt...?? Fo hun har jo ingen indikatorer haft på at det skulle have været MØB, så det blev jeg da meget overrasket over at hun havde.

Men skal jeg så fortsætte med at give penicillien?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2008

linemus

Jeg ved ikke noget om MØB og medicinen (ville nok selv ringe til egen læge på mandag og blive ved indtil da), men god bedring med hende og skoldkopperne. Æv, at hun alligevel er blevet angrebet af dem. Er det egentlig en af de sygdomme man siger de SKAL have? Så det er rart at få overstået mens de er små?

Hvordan ser hendes knopper ud nu? Hvis det er tre-dages feber får hun jo røde prikker men de fylder som regel et stort ensartet område. En god hjælp: www.sygeborn.dk

Knus Line

Anmeld

22. november 2008

ivfmarie

Åh nej da lille Em...

Det lyder sgu meget som skoldkopper.... Især det at de sidder i tissekonen - de starter oftest i og omkring slimhinderne. Jeg syns du skal stoppe med penicilinen, men prøv lige at ringe til en vagtlæge og hør om ikke han/hun mener det samme. God bedring

Marie - må straks skifte Malte .. den lugter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.