Emmas 1. dag i BH!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
27 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Bondepigen

Kom ned i bh. Emma løøb hen til døren, hun glædede sig til at komme ind og lege. Hun gad ikke sidde og have frugt. Men da de andre var færdige skulle de alle ud på legepladsen, og Emma gik med os derud. Hun gik selv og tullede rundt og legede, men så kom der to store piger og tog hende under deres vinger

Da vi havde været der en time, gik vi hen og sagde til Emma at vi skulle gå, men snart kom igen. Da ville hun med os. Men en pædagog gik med hen til døren hvor vi sagde farvel. Emma græd og råbte efter os :0( men vi måtte gå, for ikke at trække smerten ud. Vi hentede hende så efter en halv time igen, der var hun blevet ok igen, men ville sidde indenfor for sig selv og lege med dukker.

Da vi kom lyste hun op i et stort smil og sagde "emma godt hjem nu" men da vi var halvvejs ude af bh, sagde hun "'det er Emmas bh, det er sjov"

Men uha det er hjerteskærende at efterlade sin lille grædende pige!

sÅ kom der i øvrigt lige en lille dreng hen og sagde til mig, at jeg var tyk... På maven... Er da glad for han lige tilføjede det sidste hi hi. 

Og et par drenge kom og spurgte hvorfor jeg gik med krykker. Jeg sagde det var fordi jeg har ondt i ryggen. Men de mente ikke jeg skulle gå med krykker, for det var da kun hvis man havde brækket et ben. 

Og så fortalte den ene en vild historie om hans far som manglede et ben, fordi den var spist af en haj. Lidt efter kom hans far, og han havde altså to ben!!! Haha, sikke en lille røver!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

TbCp

Det lyder da som en rimelig god start!

Og jeg kan kun sige ... JA! det er skrækkeligt at gå fra sit grædende barn, jeg håber at Emma hurtigt falder til!

Anmeld

1. juni 2011

Laulund87

Det lyder som en rigtig god start, trods alt! Det kan nok aldrig foregå helt "smertefrit", men det må være det næstbedste med den kommentar hun kommer med til sidst

Det skal nok blive godt søde!

Anmeld

1. juni 2011

Vingummien

Bondepigen skriver:

Kom ned i bh. Emma løøb hen til døren, hun glædede sig til at komme ind og lege. Hun gad ikke sidde og have frugt. Men da de andre var færdige skulle de alle ud på legepladsen, og Emma gik med os derud. Hun gik selv og tullede rundt og legede, men så kom der to store piger og tog hende under deres vinger

Da vi havde været der en time, gik vi hen og sagde til Emma at vi skulle gå, men snart kom igen. Da ville hun med os. Men en pædagog gik med hen til døren hvor vi sagde farvel. Emma græd og råbte efter os :0( men vi måtte gå, for ikke at trække smerten ud. Vi hentede hende så efter en halv time igen, der var hun blevet ok igen, men ville sidde indenfor for sig selv og lege med dukker.

Da vi kom lyste hun op i et stort smil og sagde "emma godt hjem nu" men da vi var halvvejs ude af bh, sagde hun "'det er Emmas bh, det er sjov"

Men uha det er hjerteskærende at efterlade sin lille grædende pige!

sÅ kom der i øvrigt lige en lille dreng hen og sagde til mig, at jeg var tyk... På maven... Er da glad for han lige tilføjede det sidste hi hi. 

Og et par drenge kom og spurgte hvorfor jeg gik med krykker. Jeg sagde det var fordi jeg har ondt i ryggen. Men de mente ikke jeg skulle gå med krykker, for det var da kun hvis man havde brækket et ben. 

Og så fortalte den ene en vild historie om hans far som manglede et ben, fordi den var spist af en haj. Lidt efter kom hans far, og han havde altså to ben!!! Haha, sikke en lille røver!

Hehe kan være hans ene ben var plastik

Ej lyder til at være ggået godt selvom hun blev lidt ked da i gik. Og sødt af de piger der tog hende til sig Og så på den første dag

Der skal hun nok blive glad for at være.

Anmeld

1. juni 2011

JustAnotherName

Uuh, ja første dag er altid lidt en kryptisk blanding af glæde og  frygt .....det er "den første dag" i mange dage. Og det tager lang tid rigtigt at fatte, at man nu har et BØRNHAVE-barn! Men ofte tror jeg faktisk, at det er (mindst) ligeså svært for forældre, som for barnet.

Det lyder som en ok start! Jeg håber, at Emma kommer til at trives derhenne og vil blive rigtig glad for det ......Det lyder da som et sted med et par omsorgsfulde større piger, og nogle sjove gang-i-den drenge  

Anmeld

1. juni 2011

Klumpe-dumpe

Ih altså det lyder da som en okay start :D Hun skal nok blive helt tryg ved det, det er jeg ret sikkert på!!!!

_men om jeg fatter at Emma, er begyndt i BØRNEHAVE, altså hun er jo lille bitte, altså hun er jo kun lige et lille kun større end M.....

:-O

Anmeld

1. juni 2011

anna-jonas

Tror nu nok at dagen kan betegnes som en succes..................Synes at Emma klarede det flot, og hun gav jo også udtryk for at hun var glad for BH.

Anmeld

1. juni 2011

Jules

Ih altså.... Kan godt forstå du syntes det er svært.... Men jeg er sikker på hun kommer til at hygge sig 5 min efter hver gang :) Sådan er det jo som regl :)

Hihi.... Frække lille knægt :)

Har jeg fortalt om den 10-11 årige knægt der kom hen og spurgte om jeg var gravid da jeg var 37 uger henne med Viktor??? Hihi??? Jeg havde lige skændes med Kristian så jeg sprang bare i luften og råbte "hvad tror du selv" Hihihi... Stakkels knægt!

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Det lyder til hun har haft en FANTASTISK dag.. tillykke med dag 1.

Anmeld

2. juni 2011

Bondepigen

Det lyder da som en rimelig god start!

Og jeg kan kun sige ... JA! det er skrækkeligt at gå fra sit grædende barn, jeg håber at Emma hurtigt falder til!

Ja det gik bedre end forventet, for de sidste 14 dage (siden besøget i bh) har hun været meget stille i DP. Der gik det vist rigtig op for hende, hvad der snart skulle til at ske.. Blev bare så glad, da hun sagde emmas bh, det er sjovt..

Men det virker osse som nogle kanongode pædagoger der er dernede, og børnene lærer at de skal hjælpe med at tage godt imod de nye, så det skal nok blive godt. Det er bare en stor omvæltning lige pludselig med så mange børn og voksne et sted, måske osse derfor hun ikke ville udenfor igen, da vi efterlod hende... Der var alle jo ude..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.