Dig som har fået planlagt kejsersnit.. HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Siber

Hej

Jeg har fået 3 PKS i 2005, 2007 og 2010, fordi de to første lå i UK og den sidste skulle jeg have kejsersnit, fordi jeg havde fået fortaget 2 kejsersnit.

1) Hvor længe før viste i dato på kejsersnittet?

1. PKS var ca 3 uger før, jeg fik datoen ved et vendnigsforsøg - ca 5 dage før termin

2. PKS var ca 2 uger før (de fandt ud af sent at hun også lå i UK) - ca 4 dage før termin,

3. PKS var da jeg ca var i uge 26 (dette fordi der ingen anden udvej var) der var rod med min termin, men jeg gik selv igang så fik akut kejsersnit i uge 35+6

3) Hvorfor planlagt kejsersnit? 2 gange UK og en gang "tvungen"

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude) da blev først lige undersøgt og pakket ind og ja så kom de op til mit ansigt, og ellers holdt far!

5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen? ja de 2 første havde jeg det super godt, næsten ikke ondt, den 3. var kompliseret så den gjorde naller, men jeg kunne godt sidde op, det værste var at gå!

6) Hvor længe var du indlagt bagefter? 1. 3 overnatninger på hvidovre, 2. 3 overnatninger på Næstved så ville jeg hjem, nr 3. 5 overnatninger på Bærum i Norge fordi det var kompliseret. hvis du har lyst til at vide mere, så er du velkommen til at skrive. pøj pøj med dit valg Knus siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Mette 28

1) Jeg fik det at vide da jeg var i uge 32

2) Skulle have været 10 dage før, men vandet gik 12 dage før, så der kom jeg stille og roligt ind og fik det.

3) Efter en tramatisk oplevelse første gang med min fødsel og en stor diskusprolaps i lænden valgte jeg det selv, og blev rådet til det fra rygcenter også..

4) Fik hende at se, men hun kom med ud og blev svøbt ind sammen med min mand, og så kom de ind igen og vi blev kørt til opvågning..

5) Jeg kom fra opvågning kl. 01 ca. og var oppe at gå igen kl. 4 min datter er født 20.44 så det er kort efter jeg var oppe, synes ikke det gjorde ret ond, man skal bare huske at tage imod det smerte stillede man kan de første dage.. var oppe at gå næste morgen og hente mad og sådan lidt..

6) Min datter blev født en mandag aften og tog hjem torsdag, men allerede onsdag kunne jeg været taget hjem... Det er nu 6 uger siden og jeg har ikke fortrudt et sekundt, og jeg har det super godt, mærker intet til det. Skal jeg have flere så bliver det også kejsersnit ingen tvivl om det.. Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis du vil vide mere...

Anmeld

31. maj 2011

Nemesis

) Hvor længe før viste i dato på kejsersnittet? 3 mdr før, men det var kun for at skrive det ind. Lægerne vidste jeg ville føde før det.

2) Hvor længe før termin fik i kejsersnit? Datoen lå ca 14 dage før terminsdagen. vandet gik i uge 35 så kom ind g fik mit kejsersnit der.

3) Hvorfor planlagt kejsersnit? fordi jeg havde 2 akutte kejsersnit før.

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude) Nej jeg var i fuld narkose og hun var derfor hos farmand de første timer.

5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen? Havde det fint. øm ja men ikke slemt.

6) Hvor længe var du indlagt bagefter? 2 dage.

:-) Sisse

Anmeld

31. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Goddaw Piger

Af forskellige grunde står jeg/vi i en sitiuation hvor vi skal vælge om jeg skal have planlagt kejsersnit. Har to fødsler bag mig. Den ene tog 2½ døgn fra første vee til baby var ude. Den anden blev jeg sat i gang med stikpille, og ½ døgn senere har jeg født...

Af forskellige grunde som jeg ikke vil til at uddybe her er kejsernsit denne gang med i overvejelserne.

Der er bare tusind spørgsmål som presser sig på...

2) Hvor længe før termin fik i kejsersnit?

3) Hvorfor planlagt kejsersnit?

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude)

5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen?

6) Hvor længe var du indlagt bagefter?

Håber på en masse svar, da det kan være med til at afgøre hvad jeg skal og ikke skal. Valget står mellem planlagt kejsersnit eller igangsættelse før tid. Ved igangsættelse før tid kan ende i kejsersnit, også tænker jeg at så hellere planlagt kejsersnit, for så er jeg forberedt og føler ikke jeg ikke selv har været med i beslutningen.... Åhh der er så mange tanker!

Negative kommentar frabedes, da jeg overhovedet ikke har behov for dette omkring min beslutning.....

Kram herfra

Hejsa.
Jeg fik også planlagt kejsersnit med nr 3 eftersom JEG vidste han var alt for stor..jeg kunne bare mærke det, selvom lægerne mente noget andet. Bagefter kom de pænt og undskyldte og erkendte at jeg alligevel havde endt i et KS, da han aldrig ville have kunne passeret fødselskanalen med de brede skuldre han var udstyret med.
Han vejede 5660g og var 59 cm.

Jeg havde termin den 15. august og han blev hevet ud den 29. juli, og eftersom jeg med de andre to havde gået 12 dage over termin, så havde jeg sikkert også gået over med ham, så små 4 uger før hans normale fødselstidpunkt blev han altså hevet ud i verden.
Vi aftalte kejsersnittet ca 14 dage før.

Jeg fik ham ved fuld bedøvelse og var meget glad for det, så jeg så ham jo først ca 3 timer efter fødslen, da det tog mig noget tid at komme ud af narkosetågerne.

Jeg fik ham kl 8:55 og ved ca 15 tiden blev jeg smidt i bad med ordre om at vaske mit KS-ar med håndsæbe, jeg havde nemlig ingen sygninger, da jeg var blevet lukket med lazer..utroligt fedt.
Jeg fik kun 2 sprøjter med morfin og afviste den 3. idet jeg ikke kunne lide sprøjten de stak med og virkningen af morfinen, så jeg klarede mig fint med alm. smertestillende.

Eftervirkningerne var minimale..selvfølgelig er man mørbanket og øm, men det er helt andre steder end hvor man ellers er øm efter en fødsel og allerede næste dag var jeg stort set fit for fight igen.
Jeg var indlagt i 5 døgn..det var man oftest for de der 13-14 år siden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. juni 2011

FrkDitte

Maja_4000 skriver:

Cirka 3 uger før kejsersnittet

2) Hvor længe før termin fik i kejsersnit?

8 dage - det var den eneste dag der var tid - Hvis det ikke skulle være 1 dag før , og det ville de ikke satse på

3) Hvorfor planlagt kejsersnit?

Jeg valgte det selv .. Det er en længere forklaring :b Men havde ingen medicinsk grund

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude)

Nej .. Min kæreste fik hende , og sad så med hende ved siden af mig , så jeg både kunne se og røre ved hende .. Ligeså snart jeg var blevet syet sammen , og flyttet over i den anden seng , fik jeg hende over (:

5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen?

Jeg var selvfølgelig øm .. Men kunne godt sidde oprejst .. Så længe jeg sad nogenlunde stille , gik det fint (; Var oppe og gå senere på dagen - Det skal man .. Og den næste dag var der slet ikke noget .. Men man skal huske at spise det smertestillende , når sygeplejeskerne siger det (;

6) Hvor længe var du indlagt bagefter?

Jeg var der i 4 dage .. Ville godt hjem efter 3 , men amningen fungerede ikke .. Så blev en dag mere (:

Hej,

Kan se du fik pks uden medicinsk grund. Må jeg spørge om det var svært at få "gennemtrumfet" at det var dit valg? Var du til mange samtaler? Prøvede de meget på at tale dig fra det?

Jeg vil også gerne have pks, når den tid kommer (er ikk gravid endnu)

men er bange for at der bliver set dårligt på en når man vælger pks uden grund..

Knus D.

Anmeld

1. juni 2011

Maja_4000

FrkDitte skriver:

Hej,

Kan se du fik pks uden medicinsk grund. Må jeg spørge om det var svært at få "gennemtrumfet" at det var dit valg? Var du til mange samtaler? Prøvede de meget på at tale dig fra det?

Jeg vil også gerne have pks, når den tid kommer (er ikk gravid endnu)

men er bange for at der bliver set dårligt på en når man vælger pks uden grund..

Knus D.

Jeg nævnte det for min jm , som så gav mig en tid hos en læge fra fødegangen .. Hun fortalte så om risici , hvordan det foregår osv. (jeg havde nu sat mig ind i det inden :b) og så fandt vi en dato (:

Tror det kommer an på hvorfor man vil have det .. Hvis det "kun" er fordi man er bange for at det skal gøre ondt , er det nok lidt sværere at få trumfet igennem ..

Men der er jo "frit valg" .. Så de kan ikke nægte dig det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.