Anonym skriver:
Goddaw Piger
Af forskellige grunde står jeg/vi i en sitiuation hvor vi skal vælge om jeg skal have planlagt kejsersnit. Har to fødsler bag mig. Den ene tog 2½ døgn fra første vee til baby var ude. Den anden blev jeg sat i gang med stikpille, og ½ døgn senere har jeg født...
Af forskellige grunde som jeg ikke vil til at uddybe her er kejsernsit denne gang med i overvejelserne.
Der er bare tusind spørgsmål som presser sig på...
1) Hvor længe før viste i dato på kejsersnittet?
2) Hvor længe før termin fik i kejsersnit?
3) Hvorfor planlagt kejsersnit?
4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude)
5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen?
6) Hvor længe var du indlagt bagefter?
Håber på en masse svar, da det kan være med til at afgøre hvad jeg skal og ikke skal. Valget står mellem planlagt kejsersnit eller igangsættelse før tid. Ved igangsættelse før tid kan ende i kejsersnit, også tænker jeg at så hellere planlagt kejsersnit, for så er jeg forberedt og føler ikke jeg ikke selv har været med i beslutningen.... Åhh der er så mange tanker!
Negative kommentar frabedes, da jeg overhovedet ikke har behov for dette omkring min beslutning.....
Kram herfra
Hejsa.
Jeg fik også planlagt kejsersnit med nr 3 eftersom JEG vidste han var alt for stor..jeg kunne bare mærke det, selvom lægerne mente noget andet. Bagefter kom de pænt og undskyldte og erkendte at jeg alligevel havde endt i et KS, da han aldrig ville have kunne passeret fødselskanalen med de brede skuldre han var udstyret med.
Han vejede 5660g og var 59 cm.
Jeg havde termin den 15. august og han blev hevet ud den 29. juli, og eftersom jeg med de andre to havde gået 12 dage over termin, så havde jeg sikkert også gået over med ham, så små 4 uger før hans normale fødselstidpunkt blev han altså hevet ud i verden.
Vi aftalte kejsersnittet ca 14 dage før.
Jeg fik ham ved fuld bedøvelse og var meget glad for det, så jeg så ham jo først ca 3 timer efter fødslen, da det tog mig noget tid at komme ud af narkosetågerne.
Jeg fik ham kl 8:55 og ved ca 15 tiden blev jeg smidt i bad med ordre om at vaske mit KS-ar med håndsæbe, jeg havde nemlig ingen sygninger, da jeg var blevet lukket med lazer..utroligt fedt.
Jeg fik kun 2 sprøjter med morfin og afviste den 3. idet jeg ikke kunne lide sprøjten de stak med og virkningen af morfinen, så jeg klarede mig fint med alm. smertestillende.
Eftervirkningerne var minimale..selvfølgelig er man mørbanket og øm, men det er helt andre steder end hvor man ellers er øm efter en fødsel og allerede næste dag var jeg stort set fit for fight igen.
Jeg var indlagt i 5 døgn..det var man oftest for de der 13-14 år siden.

Kærligst
Sussie