Dig som har fået planlagt kejsersnit.. HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.216 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Anonym trådstarter

Goddaw Piger

Af forskellige grunde står jeg/vi i en sitiuation hvor vi skal vælge om jeg skal have planlagt kejsersnit. Har to fødsler bag mig. Den ene tog 2½ døgn fra første vee til baby var ude. Den anden blev jeg sat i gang med stikpille, og ½ døgn senere har jeg født...

Af forskellige grunde som jeg ikke vil til at uddybe her er kejsernsit denne gang med i overvejelserne.

Der er bare tusind spørgsmål som presser sig på...

1) Hvor længe før viste i dato på kejsersnittet?

2) Hvor længe før termin fik i kejsersnit?

3) Hvorfor planlagt kejsersnit?

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude)

5) Hvordan havde i det fysisk bagefter? Kunne i sidde oprejst i sengen?

6) Hvor længe var du indlagt bagefter?

Håber på en masse svar, da det kan være med til at afgøre hvad jeg skal og ikke skal. Valget står mellem planlagt kejsersnit eller igangsættelse før tid. Ved igangsættelse før tid kan ende i kejsersnit, også tænker jeg at så hellere planlagt kejsersnit, for så er jeg forberedt og føler ikke jeg ikke selv har været med i beslutningen.... Åhh der er så mange tanker!

Negative kommentar frabedes, da jeg overhovedet ikke har behov for dette omkring min beslutning.....

Kram herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

charlottekri

jeg kan ikke huske det præcist, men mener at det var et par uger før... (du må ikke hænge mig op på det)

jeg fik pks 8 dage før termin, men det kan være forskelligt, da sygehuset ofte har en fast dag til pks, så det kan ske at være 4 dage før termin alt efter hvornår du har termin (ugedag)

min datter lå i såkaldt 2UK hvilket vil sige at hun lå med numsen nedad og med strakte ben, og det ville være for risikabelt at føde normalt (1. gang)

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude? (Jeg har det rigtig svært ved tanken om ikke at få mit barn op lige med det samme hun er ude)

nej, baby bliver gjort i stand først og pakket ind og får hue på, da det er køligt på operationsstuen) jeg fik dog set min datter før de gjorde hende i stand; hun blev løftet op over gardinet, så jeg lige kunne se hende, og det gjorde mig faktisk ikke noget..

de første 7-9 timer havde jeg det bare super, for var jo stadig bedøvet he he. og derefter gjorde det selvfølgelig ondt, men sygeplejerskerne var rigtig gode til at give smertestillende, så det var slet ikke så slemt som jeg havde forestillet mig... jeg var ude af sengen ca. 10 timer efter operationen for at komme på toilet og gik også med den lille på gangen om natten da hun ikke ville sove 

de snakkede om at jeg skulle til at hjemad søndag morgen, hvor jeg fik pks fredag formiddag... men det er forskelligt fra person til person hvor godt man kommer over det.

når alt det så er sagt, så havde jeg bare en super oplevelse med pks!! jeg har ikke prøvet at føde normalt, men kunne forestille mig at man bare var BOMBET efter en fødsel, hvor jeg bare var super frisk og kunne nyde min datter FULDT ud. kan kun anbefale det

håber at det hjalp lidt

knus charlotte

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

slet ingen som vil hjælpe mig....

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

charlottekri skriver:

jeg kan ikke huske det præcist, men mener at det var et par uger før... (du må ikke hænge mig op på det)

jeg fik pks 8 dage før termin, men det kan være forskelligt, da sygehuset ofte har en fast dag til pks, så det kan ske at være 4 dage før termin alt efter hvornår du har termin (ugedag)

min datter lå i såkaldt 2UK hvilket vil sige at hun lå med numsen nedad og med strakte ben, og det ville være for risikabelt at føde normalt (1. gang)

nej, baby bliver gjort i stand først og pakket ind og får hue på, da det er køligt på operationsstuen) jeg fik dog set min datter før de gjorde hende i stand; hun blev løftet op over gardinet, så jeg lige kunne se hende, og det gjorde mig faktisk ikke noget..

de første 7-9 timer havde jeg det bare super, for var jo stadig bedøvet he he. og derefter gjorde det selvfølgelig ondt, men sygeplejerskerne var rigtig gode til at give smertestillende, så det var slet ikke så slemt som jeg havde forestillet mig... jeg var ude af sengen ca. 10 timer efter operationen for at komme på toilet og gik også med den lille på gangen om natten da hun ikke ville sove 

de snakkede om at jeg skulle til at hjemad søndag morgen, hvor jeg fik pks fredag formiddag... men det er forskelligt fra person til person hvor godt man kommer over det.

når alt det så er sagt, så havde jeg bare en super oplevelse med pks!! jeg har ikke prøvet at føde normalt, men kunne forestille mig at man bare var BOMBET efter en fødsel, hvor jeg bare var super frisk og kunne nyde min datter FULDT ud. kan kun anbefale det

håber at det hjalp lidt

knus charlotte

Tusind tak for svar.... Havde ik lige set du havde svaret inden jeg postede det andet... Hvor længe gik der inden du fik din bebse i armene???

Anmeld

31. maj 2011

charlottekri

Anonym skriver:

Tusind tak for svar.... Havde ik lige set du havde svaret inden jeg postede det andet... Hvor længe gik der inden du fik din bebse i armene???

puha, det er også svært at svare på, da tidsfornemmelsen ryger lidt he he, men omkring et par min. vil jeg tro

Anmeld

31. maj 2011

LISBETH:-)

Tror det var ca 1 måned før

3 dage før termin

Fordi jeg havde en meget dårlig oplevelse ved min 1. fødsel. Meget meget forenklet fortalt var min datter ved og dø pga. en lang række menneskelig fejl. Jeg gik til psykolog og havde lange samtaler med JM men min frygt var så stor at alle parter mente det ville være bedst for både mig og barnet at jeg fik PKS.

4) Fik i baby op til jer MED DET SAMME h*n var ude?

Nej, hun blev taget over på et undersøgelses bord hvor de tjekkede hende i meget kort tid, så fik min mand hende i armene og han sad med hende ved mit ansigt mens jeg blev syet sammen. ca. 15 min. derefter blev hun lagt hos mig, og der lå hun hele det første døgn.

Jeg fik PKS kl. 8.30 kl 15 var jeg oppe og gå rundt og var alene på toilettet. Havde overhovedet ikke brug for hjælp. Tog kun smertestillende det første døgn og klarede alt omkring Elina efter samme dag hun var kommet ud kl. 15.

Jeg fik PKS tirsdag morgen og jeg kom hjem torsdag morgen - så 2 døgn

Jeg havde en rigtig rigtig god oplevelse omkring PKS - jeg fortryder på ingen måde mit valg, og skulle jeg nogensinde være så heldig og skulle have et barn mere skal jeg helt bestemt have PKS igen!

Anmeld

31. maj 2011

Pingu

Hejsa

Jeg fik nr 2 ved planlagt kejsersnit!

Vi vidste det ca 2 mdr før.

13 dage før termin

Hun blev båret forbi mig så jeg lige kunne se hende og blev undersøgt af børnelæge i rum ved siden af opr.stuen. Døren var åben og jeg kunne høre hende græde - min mand var hos hende. Det gik meget hurtigt og så kom min mand ind med hende svøbt i et klæde og jeg fik hende helt tæt på ansigtet. Jeg kunne desværre ikke ligge med hende på opr bordet da min bedøvelse gik for højt op. Men jeg fik hende i armene på opvågning og der lå hun stort set hele tiden i døgnet efter. Gik meget op i at hun sov i mine arme og efter hendes vilje med brystet i munden

Fint, men lidt underligt at sidde pga bedøvelsen.

Kejsersnit torsdag morgen. Jeg var klar til at tage hjem fredag aften, men de ville gerne beholde mig til lørdag......så jeg blev og strøg ud døren lørdag morgen!! Lidt øm - ja, men ikke slemt!

Held og lykke med din beslutning.

Knus

Anmeld

31. maj 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Goddaw Piger

Af forskellige grunde står jeg/vi i en sitiuation hvor vi skal vælge om jeg skal have planlagt kejsersnit. Har to fødsler bag mig. Den ene tog 2½ døgn fra første vee til baby var ude. Den anden blev jeg sat i gang med stikpille, og ½ døgn senere har jeg født...

Af forskellige grunde som jeg ikke vil til at uddybe her er kejsernsit denne gang med i overvejelserne.

Der er bare tusind spørgsmål som presser sig på...

Håber på en masse svar, da det kan være med til at afgøre hvad jeg skal og ikke skal. Valget står mellem planlagt kejsersnit eller igangsættelse før tid. Ved igangsættelse før tid kan ende i kejsersnit, også tænker jeg at så hellere planlagt kejsersnit, for så er jeg forberedt og føler ikke jeg ikke selv har været med i beslutningen.... Åhh der er så mange tanker!

Negative kommentar frabedes, da jeg overhovedet ikke har behov for dette omkring min beslutning.....

Kram herfra

Jeg blev scannet fredag - vendingsforsøg tirsdagen efter - møde om planlagt kejsersnit onsdag og mandag blev 11.28 blev jeg mor

9 dage før termin

Hun sad godt med bagdelen ned i mit bæknet - og da hun sad meget presset, kunne hun ikke komme til verden på anden måde

Nej, det gjorde jeg ikke. Når det er kejsersnit er det farmanden som får babyen. Jeg fik hende bagefter, da de havde syet mig.

Jeg havde det rigtig godt - og meget få smerter

Fik kejsersnit mandag - skulle have været hjemme onsdag, men vi blev til søndag pga lillepigen havde tabt sig plus gulsort (stave)

LAURA kom til verden den 25.10.2010 kl. 11.28

Vægt: 2580 gram

Længde: 46 cm.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2011

Maja_4000

Cirka 3 uger før kejsersnittet

8 dage - det var den eneste dag der var tid - Hvis det ikke skulle være 1 dag før , og det ville de ikke satse på

Jeg valgte det selv .. Det er en længere forklaring :b Men havde ingen medicinsk grund

Nej .. Min kæreste fik hende , og sad så med hende ved siden af mig , så jeg både kunne se og røre ved hende .. Ligeså snart jeg var blevet syet sammen , og flyttet over i den anden seng , fik jeg hende over (:

Jeg var selvfølgelig øm .. Men kunne godt sidde oprejst .. Så længe jeg sad nogenlunde stille , gik det fint (; Var oppe og gå senere på dagen - Det skal man .. Og den næste dag var der slet ikke noget .. Men man skal huske at spise det smertestillende , når sygeplejeskerne siger det (;

Jeg var der i 4 dage .. Ville godt hjem efter 3 , men amningen fungerede ikke .. Så blev en dag mere (:

Anmeld

31. maj 2011

Miss T

Jeg fik datoen af vide, ca. 1-2 måneder i forvejen (mener jeg)

Fik pks 8 dage før termin, de vil så tæt på terminen for babys skyld som overhovedet muligt (men opererer kun fast nogle dage om ugen)

Jeg fik baby op efter, at hun var blevet tjekket osv og blev derefter kørt til opvågningen, hvor jeg var i nogle timer indtil jeg var ok igen. Kunne ikke tåle rygmarvsbedøvelsen.

Jeg fik aks første gang, hvor jeg havde veer fra mandag nat til torsdag aften uden fremgang.

Jeg var der to dage, men kunne allerede være taget hjem efter den første dag, vi var bare så heldige at få en tid tidligt på 3. dagen til hælblodprøve.

Jeg har ikke haft fysiske gener i form af arret. Men man må jo ikke løfte mere end babys vægt i en måned. Jeg var oppe og gå allerede nogle timer efter kejsersnittet. Men efter operationen sad jeg oppe i sengen. Man er selvfølgelig øm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.