Hvad gør i egenlig i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.883 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja grunden til at jeg spørger, er fordi jeg mangler nogle timer i døgnet (en 6-7 stykker skulle kunne klare jobbet) De sidste 4 uger har set sådan her ud [u]Mandag[/u]: op kl 5.45 - lave kaffe - bade mens kaffe laves - Jesse vågner kl 6.15-6.45 - morgenmad og hygge - lufte hund - aflevere kl 9 - på uni og læse til kl 13 - undervisning 13-16 - hjemme kl 17 - smide cyklen og hente hunden - hente Jesse hos farmor og lufte hunden - spise kl 18.30 - putte kl 20 - læse fra 20-22 [u]Tirsdag[/u]: samme morgen - aflevere kl 9 - læse på uni - undervisning 12-14 - hente Jesse kl 15 - hygge - spise kl 18 - putte kl 19.30 - læse 20-22 Onsdag: op kl 5 - kaffe og bad - vække Jesse kl 6 - lufte hund og aflever kl 7 - undervisning 8-10 - læse på uni - hente kl 15 og det samme som i går Torsdage og fredage er som tirsdage, bortset fra at jeg læser til kl 23 om fredagen I weekenden handler vi og gør rent. Og lørdag aften læser jeg 20-23 og søndag er det 20-22 Det betyder at mit samværd med Henrik er reduceret til aftensmaden (og den ene aften hvor Jesse sov hos sin farmor) Dog skal vi i musikhuset 6 marts. Selvom jeg læser +30 timer om ugen har jeg svært ved at få det hele med. Hvad gør i for at få det hele til at hænge sammen? Jeg har nemlig lige fået min fremlægningsopgave: en 2 timer prræsentation og analyse af Salman Rushdies "The Satanic Verses" og jeg kan slet ikke overskue det. Jeg har nemlig et helt fag jeg skal repitere inden vi får instruktortimer om 3 uger (morphology and syntax), og jeg fatter ikke en bjælde af det (?) Ynklige hilsner fra Jeanne :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Jan9e D

Hej Jeanne.
Hvad er det du læser til???
Kh Jannie

Anmeld

25. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg læser til gymnasielærer.... erhvervsøkonomi og engelsk. Lige nu er jeg på engelsk sidefag
Kh Jeanne

Anmeld

26. februar 2008

Charlotte_82

puha ja det er lidt hektisk med din hverdag :'( Her er hverdagen også lidt hård synes jeg. Jeg står op kl 5 og går i bad + gør mig klar og lige vågner op. Ellers kan jeg slet ikke komme ordenligt igang om morgenen hvis jeg ikke har lidt tid. Kl lidt i 6 begynder jeg at kalde på børnene og starter på at sætte morgenmaden frem. Når det er gjort vækker jeg den bette og så skal vi ha morgenmad. Kl er ca 6.20 når vi er færdige med det og så er det ellers bare i fuld gang med at få tøj på børnene og gøre dem klar til at vi kan tage ud af døren kl 6.50(senest!!). Først smutter jeg i børnehaven og læsser Alexander og Melissa af der. Det tager gerne lidt tid at aflevere dem. Efter det går turen mod dagplejen hvor Melanie altid falder i søvn. Så det er en hurtig aflevering der(indtil hun er så stor at hun ikke bare sådan falder i søvn, hehe) og så er det ellers bare at ræse derud af og nærmest løbe ned i skolen. Der har jeg så mit frirum og nyder at sætte mig i stolen dernede. Mandag, onsdag og fredag har jeg kun timer til 12.40 og tirsdag og torsdag til lidt over 15. Så på de korte dage når jeg lige hjem og når måske lige at kigge på lektierne eller starte en vask og støvsuge(alt efter hvor hængepartiet er). De lange dage går jeg direkte ud for at hente Melanie i dagplejen. Manden har fri(han møder kl 6 om morgenen) kl 14.30 og kører fordi børnehaven og henter Alexander og Melissa. Hjemme skal vi så lige nå at snakke lidt om dagen der er gået og jaaah så er det tid til at lave aftensmad. Efter det går tiden jo bare så hurtigt og så er det jo lyn hurtigt sengetid for at de kan komme op igen næste morgen. For tiden bøvler jeg med at Melanie ikke sover før efter 22...den har det tit med at blive hen mod 23 inden hun sover så det er mega belastende og bøvler virkelig med at få tid til at lave lektier. Vi har vildt mange for tiden synes jeg. Idag har jeg simpelthen boycottet skolen og tog hjem. Så idag skal den stå på at få lavet det sidste af de 3 afleveringer vi har for til torsdag og fredag + rydde op i hytten, for kors hvor her roder... Manden er i en ret træls periode hvor han bare hænger foran computeren når han kommer hjem om eftermiddagen så det er lidt træls... Sådan er vores hverdag. Synes også den er lidt hektisk for tiden men skal jo nok bare lige vænne mig til at jeg skal igang efter barslen og synes tit at med 3 små børn at tiden bare flyver afsted og ja jeg mangler også lige nogle timer i døgnet til at kunne lave lektier i. Kan godt mærke på manden at han er ved at være godt træt af at jeg ikke rigtigt har tid til ham men ved ærligt ikke hvornår jeg skal få tid til det. Går rundt om aftenen med Melanie på armen mens jeg læser lektier eller sidder og ammer hende mens jeg skriver opgaver... 3 måneder så er der læseferie!!!!! :D

Anmeld

26. februar 2008

st

Det virker til at jeg er temmelig priviligeret i forhold til jer andre. Jeg læser i Århus, og har 75 km derover, så de morgener hvor jeg møder kl 8, der ser dagene sådan her ud.

Op kl 5.35. Jeg når som regel at gøre mig selv færdig inden jeg vækker Mads kl senest 6. Jeg er begyndt at bade om aftenen, da det tager for lang tid om morgenen. Når Mads er oppe, sidder vi ig hygger med morgenmaden. Det tager omkring 20 minutter. Så kommer han i tøjet og vi skal ud af døren senest kl 6.45.

Her er vi så hedige at hunden lufter sig selv. Vi har en meget stor have, der er hegnet ind, så det klarer han selv om morgenen. Jeg ville slet ikke have tid til at lufte ham om morgenen. Der er så meget andet. Så kommer han med op og henter Mads i dagpleje om eftermiddagen, og får en lang gåtur der.

Jeg er som regel hjemme senest kl 15, mange gange tidligere, så jeg kan lige nå at fjerne det værste rod, nogle gange kan jeg lige nå at læse lidt inden jeg henter Mads kl 15.30. Han sover til kl15, så det passer fint.
Ellers kommer Jeppe hjem kl 16.15, og vi hygger os sammen med Mads. Jeg går i gang med aftensmaden omkring kl 17, og så går det slag i slag indtil kl 19.30, hvor Mads kommer i seng. Når han er puttet står den på lektier igen, så der er ikke meget fri til mig.
Jeg når sjældent at læse alt det jeg skal, men jeg vil hellere være sammen med Mads og Jeppe (mand), så må jeg nå det jeg kan resten af tiden.

Men jeg betragter det som luksus at dagen ser ud som den gør her. De dage jeg har studiedage, som i dag, sover Mads til han vågner og han kommer i dagpleje når vi er færdige med at hygge. Som regel mellem 8 og 9. Jeg er meget selv med Mads omkring det praktiske, da Jeppe kører på arbejde kl 6 om morgenen og arbejder på vores hus når han kommer hjem.
Men alt i alt synes jeg det hæger meget godt sammen.

Men Charlotte, man bliver da helt forpustet over at se dit skema.

st.

Anmeld

26. februar 2008

Charlotte_82

st-Pigen: har man dage hvor man læser hjemme på socialrådgiver uddannelsen? det troede jeg slet ikke man havde? :) bare lige en sidebemærkning.

Men jo det er da hårdt lige nu men måske jeg skulle ha lavet mine overvejelser omkring studiestart om. Ikke helt optimalt at begynde at læse 4 HF fag på 6 måneder når den mindste kun var fyldt 7 måneder 8( meeen nu kan jeg snart se en ende på det.

Grunden til at jeg føler mig ekstra presset i den her tid er nok fordi at min vinterferie gik med sygdom fra den mindste. Ellers havde jeg sikkert også følt at jeg var bedre med nu for der fik jeg jo bestemt ikke lavet noget...

God dag til jer :D

Anmeld

26. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Da jeg var på hovedfaget havde vi kun læsning, så det var faktisk hurtugt oversået, for det var max 200 sider om ugen. I sidste semester hvor jeg kom på sidefag, gjorde jeg det samme. Altså læsning og prioterede Henrik og Jesse først. Det resulterede i at jeg dumpede 2 af 3 eksamner, så dem skal jeg have igen til august :( I dette semester skal jeg bare have alle mine eksamner, så jeg bliver nødt til at gøre det arbejde som ligger på til. Jeg har ikke rigtig tid til at læse det hele i læseferien. Juni eksamen: 10 siders opgave i britisk historie 10 siders opgave i amerikansk histori 10 sider opgave i engelsk litteratur 4 timer skriftlig eksamen i semnamtik og pragmatik 4 timers skriftlig eksamen i mofologi og syntaks August eksamen: 4 timer skftlig eksamen + 1 times eksamen i transkribtioni fonologi og fonotik 4 timers skriftlig eksamen i engelsk poesi 4 timers skriftlilg eksamen i forsyningsledelse Desuden har vi kun 1 dag med forelæsning, og resten er semenarundervisning, så der er vi 15 mennesker så man kan ikke gemme sig :S Jeg var godt klar over at dette semester ville blive træls, men ikke så træls. Jeg kan slet ikke mag med at de næste 9 uger bliver ligesådan. For at bruge Oscar Wilde : Jeg er træt indtil kernen af min sjæl ;) Meget poetisk ik'? Jeanne Charlotte_82: hvor har gået i skole? En gang i tidernes morgen gik jeg på Sct. Jacobi. Der gik min lillesøster også og hun er også fra '82

Anmeld

26. februar 2008

Charlotte_82

puha Jeanne. Det lyder også som noget af en udfordring med dine eksamener. Forstår ikke engang hvad halvdelen af det betyder, haha :)) Men ja jeg kender godt til det med at være nødt til at prioriterer lektierne før samvær med manden. Ellers ville jeg heller ikke kunne nå noget som helst. Dog er mine fag vist ikke helt så indviklede som dine. Har kun dansk A, Engelsk B, samfundsfag B og psykologi C men men synes nu nok at vi har lige rigeligt om ørerne for tiden. Sidder og forsøger at komme igennem en engelsk stil som skal afleveres torsdag. Er ved at lave en outline af nogle tekster og er ved at brække mig over det lige nu rent ud sagt..synes det er nogle rigtige dumme tekster at analyserere >(

Sjovt at du har en søster på min alder. Jeg gik også på jacobi..dog kun fra 5 klasse til 7 klasse. Flyttede først til varde da jeg gik i 5 klasse og tog på efterskole i 8 klasse. Kan det passe med at din søster også gik der på det tidspunkt? verden er godt nok lille må man sige ;)

Anmeld

26. februar 2008

st

Hej Charlotte.

Jeg tror det er meget forskllig fra skole til skole med de studiedage. På min skole har vi ikke mødepligt, så nogle af studiedagene, er "eget" valg. Men jeg har langt i skole, ca 75 km, så jeg vælger nogle gange undervisningen fra, og i stedet sidder hjemme og læser. Det kommer også an på hvilke undervisere vi skal have. Nogle læser bare op af bøgerne, og andre har noget ekstra med.

st.

Anmeld

26. februar 2008

Smølf

Hmm jeg synes godt nok, at det lyder som om, at i har hårde dage...
Jeg læser medicin og er på er i gang med 9. semester. Ud over det har jeg fået lov til at tage et 10. semester fag. Da mit 9. semester blev delt akut sidste år, har jeg en del fri på dette semester og det er rigtig rart.
Jeg skal ialt have 12 ugers klinik på det her semester og når jeg er afsted ser hverdagen således ud:

Står op 6.10 og gør mig klar, så jeg kan vække sebastian 6.30. Spiser morgenmad... Er ude af døren 7.10. Afleverer sebastian 7.30. Møder på hospitalet 8.00.

Er med på afdelingen i løbet dagen. Det kan være stuegang, operastionsgang, gå til hånde på afdelingen. Ellers være med til at indlægge patienter. Jeg skal på dette semester lære at fungere som ung læge, så det er learning by doing (naturligvis superviseret)-

Jeg må selv om hvornår jeg går hjem. Egentlig skal jeg helst gå 15 eller 15.30, men smutter tit, så jeg kan hente Sebastian senest 15.30. Andre dage gå jeg rigtig tidligt så jeg kan nå hjem og læse inden.

15.30-19.30: MOR på fuldtid!

20-22: Ja her skulle jeg læse, men det er ikke altid at der er kræfter til det:(. Går i bad.

Jeg ved ikke hvordan det lykkes, men jeg består altid mine eksaminer -og godt oveni købet:$.
I løbet af semesteret tager jeg også hele dage i weekenden, hvor jeg cykler ind på panum og sidder og læser en hel dag. Det er super godt at sidde på læsesal og bare boge den hele dagen uden at blive forstyrret.
Derudover tager jeg også "fri"dage hvor jeg sidder og læser hele dagen derhjemme, mens den lille er i VS. Ellers kan jeg simpelthen ikke nå at læse pensum. ´Men jeg er mega struktureret og læser i løbet af hele semestret!

Hov. I øvrgit har jeg studiejob. 4 vagter af 8 timer om måneden. Der sidder jeg og overvåger epilepsipatienter i 8 timer. Det er et super job, da man tit kan sidde og hygge med patienten. Se film, spille spil osv.

Til sommer skal jeg op i en stor integreret eksamen i medicin og kirurgi. Det er vel i alt en 3000 sider. Det lyder måske ikke af så meget, men der er virkeligt meget info man skal huske på hver side!

Det var min hverdag:)

KH Neta -som i øvrigt skal på nattevagt i nat og overvåge en sovende epilepsi patient.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.