Kan jeg godt servere dette til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

CamillaValby

Angelspot skriver:

Jeg skal lave kage til barnedåben på søndag. Kan jeg godt lave dette?

Chokoladekage med appelsinmousse imellem, smurt op med chokoladesmørcreme, overtrukket med fondant og pyntet med lidt fondant figurer fra den hollandske butik.

Lagkage med hindbærmousse og toblerone (eller daim) creme, smurt op med chokoladesmørcreme (synes den smager bedre end alm) og overtrukket med fondant og pyntet af mig selv.

Magiske muffins fra Dr. Oetker med chokolade stykker overtrukket med fondant på nogle og evt med vaniliemousse ovenpå de andre.

Hvad tænker i om det?

Jeg lavede muffins den anden dag med fondant overtræk. I dag var det blødt, det har stået i lukket boks i køleskabet siden søndag. Hvordan undgår jeg at det bliver blødt? Jeg skal gerne lave muffins lørdag og vil jo ikke have de er bløde søndag.

min mor lavede en kage da min mand fyldte 30. med appelsin og chokolade. og det smagte virkelig mums. Da appelsinen var sur, gav det en rigtig dejlig smag som ikk var for sød. Alle var vild med den kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Jaa man kan da lige så godt genbruge

Ja det var nu lidt ærgeligt med den kage, men den smagte godt og det var jo hovedsagen, det havde været trist hvis den væltede og så hellere ikke smagte godt haha.. Men dyrerne var hyggelige at lave. Det tog mig laaang tid. Så ja, lav alt det du kan i forvejen, selvom man alligevel ender med at bruge meget tid på pynt osv.

Men trøst dig med, at du ikke skal have lave flere lags kager  Det gør det lidt nemmere.

Hihi ja heldigvis at den smagte godt

Det er faktisk enormt hyggeligt at få figurerne lavet, har lige lavet bamse nr to (går ikke så stærkt når man også skal passe søn)

Det er nok også bedst at jeg holder mig til noget lidt mere simpelt, så det ikke går helt galt inden finalen Vil jo gerne have at det ser pænt ud og smager godt til selve dåben

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

CamillaValby skriver:

min mor lavede en kage da min mand fyldte 30. med appelsin og chokolade. og det smagte virkelig mums. Da appelsinen var sur, gav det en rigtig dejlig smag som ikk var for sød. Alle var vild med den kage

Appelsin var en god ide Jeg elsker appelsin, så det må jeg da hellere prøve! Det med at der er en god kontrast i smag, det vil jeg gerne fremhæve. De kager her kan hurtigt blive for kvalme med al den fløde og sukkerstads

Anmeld

2. juni 2011

CamillaValby

Angelspot skriver:

Appelsin var en god ide Jeg elsker appelsin, så det må jeg da hellere prøve! Det med at der er en god kontrast i smag, det vil jeg gerne fremhæve. De kager her kan hurtigt blive for kvalme med al den fløde og sukkerstads

Lige præcis

Her da var der nemlig det søde og det sure, og det var såååå lækkert. Når vi skal holde navngivning for den lille bliver det med samme indhold. Det var virkelig et hit

Anmeld

2. juni 2011

Miss T

Kagerne bliver bedst både i smag og konsistens, hvis du laver og samler dem med bunde og mousser dagen før.

Anmeld

2. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Kagerne bliver bedst både i smag og konsistens, hvis du laver og samler dem med bunde og mousser dagen før.

Det er jeg glad for at høre, for de bliver lavet lørdag og først serveret søndag. Men kender det egentlig godt fra andre lagkager hvor den bestemt ikke tager skade af at stå i køleskab til dagen efter

Anmeld

5. juni 2011

Miss T

Rigtig god fornøjelse med det hele i dag, jeg håber, at det hele er gået godt og at det bliver en god dåb.

Anmeld

6. juni 2011

Angelspot

Miss T skriver:

Rigtig god fornøjelse med det hele i dag, jeg håber, at det hele er gået godt og at det bliver en god dåb.

Tusind tak, det var sødt af dig at huske det Vi havde en skøn dag og vejret var jo perfekt

Kagerne var et hit, der blev rodet lidt rundt i dem da de blev lavet, da jeg havde pisket en hindbærmousse for hårdt og derfor blev det ubrugeligt.

MEN det blev ikke mindre godt af den grund, jeg var bare nødt til at omrokere lidt i fyldet. Bananchokoladekagen blev vild god! Den var godt svampet og var derfor svær at skære ud. Den ene var meget fugtig og derfor næsten umulig at skære i bunde, så det blev kun til to bunde. Men den anden kunne vi godt få lavet til tre bunde. Og så lavede jeg en chokoladekage.

Her en beskrivelse:

Togkagen: Bananchokoladelagkagebunde med blåbærmousse, smurt op med chokolade smørcreme, overtrukket og pyntet med fondant.

Bamsekagen: Bananchokoladelagkagebunde med hindbærmousse og daimcreme, smrt op med chokolade smørcreme og overtrukket og pyntet med fondant. Bamserne er lavet af mig selv efter en youtube video

Babykagen: Chokoladekagebunde med hyldeblomst/limemousse og tobleronecreme, smurt op med chokolade smørcreme, overtrukket med fondant og pyntet med købte marcipanfigurer. (Lidt let må det godt være, jeg er jo nybegynder )

Det var et kæmpe arbejde, men det blev bare rost til skyerne og den bedste kage blev vist nok babykagen, da den smagte utrolig frisk med hyldeblomstmoussen!!

Tusind tak for hjælpen, det var fedt at prøve at lave en kage helt fra bunden på denne måde, men det tog godt nok nogt tid, så næste gang starter jeg en dag før

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. juni 2011

Angelspot

Og bamsen endte med også at få ører Det kan ses på buffetbordet.

Anmeld

6. juni 2011

Miss T

Super sejt gået  de blev rigtig fine.. og ja øvelse gør mester... Men ja det tager utrolig laang tid hihi... Dejligt at de blev gode..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.