Er en hvid sofa en dårlig ide, når man har børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

.....

Er selv vild med den sofa, især i hvid.. Men når børn kommer ind i billedet, ville mit første valg nok ikke falde på den hvide farve, selvom betrækket kan vaskes. Havde nok valgt en mørke grå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Troldepussen

Rikke&Liam skriver:

Jeg har lige brug for lidt opbakning!

Vi kigger på ny sofa til stuen, vi vil gerne have en stor flydesofa hvor vi kan ligge og se film og hygge.

Og nu har vi kig på en fra IKEA, som kan samles med forskellige moduler.

Manden mener den skal være grå, brun eller meleret.Men jeg er altså lidt hooked på en hvid sofa. Vores stue er ikke så stor, så tror den ville lysne noget op og passe fint til vores andre møbler (egetræ).

Men er det en dårlig ide når vi har spiloppen Liam (snart 2 år). Betrækket kan ifølge Ikea vaskes.

Vedhæfter lige billeder i forskellige farver.

Jeg ville ikke vælge en hvid... Den jeg har pt er brun, og den har mange forskellige pletter, tør slet ikke tænke på hvordan den havde set ud hvis den havde været hvid.

Anmeld

1. juni 2011

camilla28

vi købte en hvid sofa ellere retter en lys og det fotrød jeg grusomt så da vi var trætte af og have en plette og nusset sofa købte vi en sort læder der lan vaskes og det er vi 100 % glade for med alt det savl fedtede finger osv

Anmeld

1. juni 2011

Vingummien

Havde ikke valgt hvid, jeg er super glad for min dejlige BRUGTE sofa som kan skiftets ud til en ny når han er stor.

For så får de lige et eller andet med ind i sofaen og så vil de lige sætte sig på en anden måde og så spiller de. Eller man har lige overset en plet på deres hånd da man vaskede dem, og så er der fingre på.

Og det værste... Opkast min har gjort det et par gange i sofaen

Anmeld

3. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

sarahb skriver:

hvis det er stof, ville jeg ikke. Bare vores gamle i beige blev hårdt ramt.. Så vi invisterede i en creme læder fra ilva, har aldrig været så glad for en sofa som denne.. SÅ FED!!! tror den kostede 13000 eller 16000. Men DET VÆRD.
Er slet ikke til mørke møbler da det bliver så dystert og hurtigt støvet osv.

Uha...vi er slet slet ikke læder mennesker. Så det bliver det ihvertfald ikke

Anmeld

3. juni 2011

wamse

Jeg har haft en lys beige sofa, og jeg gør det aldrig igen. Den var impregneret (staves?) Men der kom alligevel masser af pletter, og den blev så grim, så lod den stå ved manden efter skilsmissen Så kan han lære det

Anmeld

3. juni 2011

Madam Blå

Det tror jeg, at det er.. Men ikke bare når man har børn. Man kan ikke sidde i en hvid sofa i et par nye jeans, uden at der kommer et mørkt mærke.

Men hvis der findes noget super impregnering - som er næsten lige så uigennemtrængeligt, som de der plastik overtræk - så kan det gå

Men i bund og grund handler det vel om hvad man kan holde ud at se på. Jeg ville ikke gide det - men mange har en hvid sofa, og er ligeglade med pletter osv.

Anmeld

3. juni 2011

Frk Mig

Rikke&Liam skriver:

Vi kigger på ny sofa til stuen, vi vil gerne have en stor flydesofa hvor vi kan ligge og se film og hygge.

Manden mener den skal være grå, brun eller meleret.Men jeg er altså lidt hooked på en hvid sofa. Vores stue er ikke så stor, så tror den ville lysne noget op og passe fint til vores andre møbler (egetræ).

Men er det en dårlig ide når vi har spiloppen Liam (snart 2 år). Betrækket kan ifølge Ikea vaskes.

Vi har en hvid sofa men det er læder, men til trods at vi har en lille krudt ugle ja så er den faktisk flot og den bliver ikke beskidt selv om at han kravler rundt i den ..

Anmeld

3. juni 2011

kamtok

Rikke&Liam skriver:

Jeg har en råhvid/creme farvet lædersofa og skal helt sikkert have en mørkere en når vi skal have ny. Vil ikke anbefale en hvid eller lyse nuancer, når man har børn.

Anmeld

7. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Vi har en hvid sofa og puf.....jeg eelllsker min sofa Det er stof og betrækket på siddehynderne kan maskin vaskes. Vi har fem børn og hund der alle boltrer sig i sofaen, og jo der kommer pletter, men min sofa kan aftørres med en blød fugtig klud med klart opvaskemiddel og vupti så er pletten væk efter få sekunder. Jeg putter det kun sjælden i vaskemaskinen, og alligevel står det pænt som nyt endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.