Er en hvid sofa en dårlig ide, når man har børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.489 visninger
19 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Jeg har lige brug for lidt opbakning!

Vi kigger på ny sofa til stuen, vi vil gerne have en stor flydesofa hvor vi kan ligge og se film og hygge.

Og nu har vi kig på en fra IKEA, som kan samles med forskellige moduler.

Manden mener den skal være grå, brun eller meleret.Men jeg er altså lidt hooked på en hvid sofa. Vores stue er ikke så stor, så tror den ville lysne noget op og passe fint til vores andre møbler (egetræ).

Men er det en dårlig ide når vi har spiloppen Liam (snart 2 år). Betrækket kan ifølge Ikea vaskes.

Vedhæfter lige billeder i forskellige farver.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Aves.

Rikke&Liam skriver:

Vi kigger på ny sofa til stuen, vi vil gerne have en stor flydesofa hvor vi kan ligge og se film og hygge.

Manden mener den skal være grå, brun eller meleret.Men jeg er altså lidt hooked på en hvid sofa. Vores stue er ikke så stor, så tror den ville lysne noget op og passe fint til vores andre møbler (egetræ).

Men er det en dårlig ide når vi har spiloppen Liam (snart 2 år). Betrækket kan ifølge Ikea vaskes.

Det kommer an på hvor ligeglad du er....jeg ville personligt ikke gide have en hvid sofa der enten altid var nusset eller som skulle vaskes tit..tilgengæld har jeg hvide stole nu, også fra Ikea...hader dem..

Anmeld

31. maj 2011

Carl-Emil's mor

Rikke&Liam skriver:

Vi deler herhjemme den grundlæggende holdning at møbler skal bruges og de skal tåle at blive brugt 

En hvid sofa tåler det slet ikke i lige så stor grad som andre farver... Vi har f.eks hunde og selvom de har tæppe over deres hvide ikea sofa så er den altså ikke fjong når man lige hurtigt skal rive tæpperne af 

+ med børn hvis man har fået et glas saft med ind eller andet, som nogle mener ikke hører sig til,  og spilder det så skal der vaskes og de der betræk er altså ikke sådan lige til, jo i vaskemaskinen med dem men så tørre og stryge også på også plejer ikea betræk gerne at tage 5 min at komme på når man står alene med dem 

Anmeld

31. maj 2011

Mette+Mathias

Jeg ville vælge en mørk, dels fordi den er mere praktisk og dels fordi mørke farver trækker sammen, så sofaen ser mindre ud. Det ER en stor sofa, og du skriver at stuen er lille, og jeg ville synes det var ærgerligt hvis det eneste man så i stuen var sofaen.

Det er rigtigt, at betrækkene kan vaskes, men gider du gøre det hver uge? (og samtidigt undvære dem mens de tørrer).

Vi har også en IKEA sofa (i lysegrøn) og det betræk som sidder på selve sofaen (og altså ikke på hynderne, hvis du forstår) er temmelig besværlige at tage af, man skal nærmest skille sofaen af, - ikke så fedt, hvis det sker for tit.

Anmeld

31. maj 2011

stella

Rikke&Liam skriver:

jeg ville aldrig købe en hvid for det er jo ikke alt der kan komme af hvid stof igen

Anmeld

31. maj 2011

Mutti2B

Jeg ville ikke gøre det. Jeg har selv en hvid sofa med vaskbart betræk og det er et helvede (og jeg har ikke engang børn). Den bliver så hurtig nusset og selvom jeg vasker betrækket bliver den aldrig pæn hvid igen.

Hvis jeg skulle vælge en farve i dag vile det nok blive en grå/koksgrå

Anmeld

31. maj 2011

SussieThyssen

Rikke&Liam skriver:

JA!!!

Jeg har selv haft en engang..der gik en uge, så var det sket...og efter 3 måneder var den totalt færdig.
SÅ et godt råd...lad være LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. maj 2011

Isabels-mor

Hej

Jeg synes at en hvid sofa er mega fed dn ville dog kræve mere pleje end en mørk. Men jeg har set i fra skrot til slot at der blev sprøjtet noget imprenering på så det hele blev vandafvisende..

Held og lykke med at få overtalt manden

Rikke

Anmeld

1. juni 2011

Rikke, Liam & Linus

Tak for svar allesammen.

Må nok lige overveje den hvide sofa en ekstra gang

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

hvis det er stof, ville jeg ikke. Bare vores gamle i beige blev hårdt ramt.. Så vi invisterede i en creme læder fra ilva, har aldrig været så glad for en sofa som denne.. SÅ FED!!! tror den kostede 13000 eller 16000. Men DET VÆRD.
Er slet ikke til mørke møbler da det bliver så dystert og hurtigt støvet osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.