popcakes.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

muzen

Tvillingemor90 skriver:

smager den mindre af smør, end den hvor man kun bruger smør og sukker ?

For synes ikke lige det mig med den der smør smag ..

jeg syntes slet ikke det smager af smør. men kender du sådan en rigtig gulerodskage med det der oste halløj oven på. det smager helt som det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Tvillingemor80

muzen skriver:

jeg syntes slet ikke det smager af smør. men kender du sådan en rigtig gulerodskage med det der oste halløj oven på. det smager helt som det

Super.. tak for hjælpen

Anmeld

30. maj 2011

muzen

Tvillingemor90 skriver:

Super.. tak for hjælpen

det var så lidt spør endelig en anden gang

Anmeld

31. maj 2011

Grynt

Tvillingemor90 skriver:

smager den mindre af smør, end den hvor man kun bruger smør og sukker ?

For synes ikke lige det mig med den der smør smag ..

Kan fortælle dig den smager fantastisk!!  Specielt på gulerods muffins nam nam

Anmeld

31. maj 2011

misslea

lisbeth2910 skriver:

De er det nye hit her

Jeg bruger bare chokolade kage rester og smørcreme så lige en tur i køkkenmaskinen og vupti så har man en dejlig dej man ruller og sætter på køl i 1 time så kan de sættes på pind og overtrækkes og pyntes

Nøøøøøøøøøøøøj hvor ser de herlige ud!!!!

Det vil jeg også prøve!!!

Kan du evt. uddybe lidt, hvordan du har gjort???

Ligemeget hvilke kagerester???

Hvor meget kage?

Hvor meget smørcreme? Og har du en speciel opskrift?

Anmeld

31. maj 2011

LISBETH:-)

Det er ligegyldigt hvilken kage man bruger - jeg har dog kun prøvet med chokolade kage og det var mums!

Man smuldrer kagen i en skål og så kommer man smørcreme i - jeg bruger PSC smørcremen den er bedst! Så røre man rundt med piskeris eller bedst med køkken maskine indtil det bliver sådan en klistret masse man nemt kan trille til kugler. Det skal være så klisteret at det ikke revner når man ruller, men ikke så klisteret at det hænger i hænderne.

Så ruller man det bare og lægger det på f.eks et spækbræt i køleskabet i min. 1 time (eller fryseren i 15 min)

Så smelter man noget chokolade i microovnene på optøningsprogrammet og når det er smeltet tager man pinden dypper den i chokoladen og sætter den så op i kuglen og sætter pinden i en kasse eller lign (jeg bruger flamingo) til det er størknet. Så sidder chokolade kuglen fast. Når man har gjort det med alle kuglerne så tager man den første og dypper ned i chokoladen og lader overskydende chokolade dryppe af og så er det bare og putte pynt på.

Man kan bruge hvid chokolade man farver med pulver farve.

Prøv og kigge på youtube der er der masser af videoer med how to på pop cakes.

Håber forklaringen var forståelig - ved ikke lige hvor meget kage iforhold til smørcreme jeg sjusser mig altid frem.

Anmeld

31. maj 2011

LISBETH:-)

Hov og forresten så er det 1000 gange nemmere og hurtigere end f.eks. en fin kage med fondant - og børnene til min lille datters fødselsdag var heeeelt vilde med pop cakes. Så min anden datter skal slet ikke have nogen hello kitty kage til sin fødselsdag nu, hun vil have hello kitty pop cakes , så det må jeg se om jeg kan finde ud af og lave. hi hi

Anmeld

31. maj 2011

Maja_4000

Jeg læste på en eller anden blog , at man kan komme lidt romessens i , så skulle de smage lidt som romkugler

Anmeld

31. maj 2011

MLT

Opskriften er fra bogen ”Popcakes” , Tofino Books

Cirka 20 popcakes

Chokoladekage:
150 g sukker
1 tsk vaniljesukker
2 æg
150 g smeltet, afkølet smør
150 g hvedemel
4 spsk kakao
2 tsk bagepulver

Sådan gør du:
Bages i ca. 30 minutter ved 175 grader i forvarmet ovn.

1. Pisk sukker, vaniljesukker og et æg ad gangen luftigt og skummende med en el-pisker.
2. Sigt mel, kakao og bagepulver og bland det i dejen skiftevis med smeltet, afkølet smør, så alt er godt blandet.
3. Bag kagen i smurt form ca. 30 minutter. Hold øje med kagen - bagetiden kan være forskellig fra ovn til ovn.
4. Kagen skal være helt afkølet, inden du går videre.

Frosting:
100 g flødeost (må ikke være light)
1 tsk vaniljesukker
200 g flormelis

Sådan gør du:
1. Rør flødeost, flormelis og vaniljesukker sammen i en skål.
2. Nu skal kagen smuldres i en stor skål. Brug fingrene eller en el-pisker.
3. Bland frosting med den smuldrede kage, så det hele er godt blandet.
4. Form nu kugler i mundret størrelse af kagemassen.
5. Sæt kagerne på køl, så de er kolde, når de skal overtrækkes.

Overtræk:
400 g candy melts (1 pose) fås i mange farver
ca. 20 pinde
pynt

Sådan gør du:
1. Smelt candy melts i en skål over vandbad eller i mikrobølgeovn - følg anvisning på posen.
2. Dyp 1 cm af pinden i candy melt, og sæt derefter kagen på pinden.
3. Dyp nu hele kagen i overtrækket. Lad kagen dryppe lidt af, mens du holder den over skålen.
4. Pynt evt. kagen med krymmel, mens overtrækket endnu er vådt, og lad kagen tørre.

I Får lige nogle billeder af, hvordan mine kom til at se ud.
Jeg var ikke selv vild med dem, men de blev spist med glæde af resten af familien !! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Er der nogen som ved om man kan lave en masse helt færdige pop kager og pynte og det hele, og fryse dem ned og bruge dem til en lejlighed i juli måned? Hvor de så dagen før tages op og roligt tøer op, chokoladen skulle jo ikke svede helst, og de bliver vel ikke for gamle af 1 måned til 1 ½ i fryseren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.