Hej piger,
Min søn på næsten fem måneder har, stort set fra han blev født, sovet rigtig fint om natten. Ex: bliver puttet i egen seng kl. 20, vågner kl. 3 og spiser, bliver puttet i egen seng igen og sover til kl. 7. Jeg er fuldstændig med på at det er ret godt gået for så lille en dreng, og er mere end lykkelig for at få min nattesøvn.
Problemet er om dagen! Han sover ofte kun 30 min ad gangen (ret præcist faktisk, man kan næsten sætte et ur efter det - når han falder i søvn ved jeg at jeg har 30 min til han vågner igen). Hvis han så i øvrigt var frisk når han vågner ville det være fint, men det er han bare ikke. Mellem 30-60 min efter han er vågnet begynder han på sin klynke "jeg er træt"-lyd og gnider sig i øjnene. Tidligere kunne jeg bare putte ham i barnevognen, men den gider han ikke mere. Her sover han også max 30 min. selvom vi triller - hvilket tidligere ellers var stensikkert middel til at falde i søvn. Nu bliver han i stedet hidsig og gider ikke ligge der når han ikke kan se hvad der sker rundt omkring.
Indimellem lykkes det mig at få ham hjulpet over de første 30 min, og så sover han gerne 3 timer i streg. Den eneste måde jeg kan gøre det på er ved at lægge mig sammen med ham og sove. Det vil jeg også rigtig gerne, men det er ikke rigtig en holdbar løsning i længden.
Så kære damer - er der nogen af jer som har haft samme eller lignende problemer og hvad har i gjort?
Jeg har min spurgt min SP til råds, og hun holder fast i at han sover det han har brug for, og at de korte lure om dagen skyldes at han sover godt om natten, men jeg synes ikke rigtig det holder? Lige nu sover han fx for 5. gang i dag og klokken er kun 17!
Anmeld