Igangsættelse - Hvor langtid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Enayia

Chr-Hei skriver:

Årh lyder ikke rart med første gang men det er nok rigtigt at de tager nogle mildere når barnet er levende end hvis det er dødt... Men hvis "bare" jeg kan føde indenfor et døgn vil jeg være lykkelig mit skræk er bare jeg skal ligge i flere dage men tror jeg bare ikk jeg vil få lov til...

Tror faktisk hellere jeg vil hjem end at ligge på et sygehus og glo men så alligevel når det er pga mit blodtryk har jeg lidt på fornemmelsen at de vil holde øje med det da de snakkede om at det godt kunne stige markant når man bliver sat igang og det jo helst ikke må blive højere ..

Det er min første fødsel så det hele er helt uvant og når man så tilmed skal sættes igang er der mange spørgsmål der fylder en .. Man er så bange for der skal gå noget galt

Kan godt forstå du er "bange" det var jeg også første gang, og ja skisme også 2 gang. Men de passer heldigvis godt på dig på sygehuset og de sender dig ikke hjem hvis de er bekymrede

Når det hele sker guider de dig gennem forløbet og jeg er næsten sikker på lige når du er midt i det, så ved du hvordan du skal gøre.

Jeg kan huske da jeg skulle føde troede jeg man brugte mavemusklerne til at presse, men sådan var det slet ikke.

Det er faktisk de samme muskler du bruger som når du skal skide. ja undskyld sproget om min ligefremthed, haha

Vil sende dig alle tanker med håb om alt går godt -selfølgelig gør det også det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Chr-Hei

Mor til Liva skriver:

Kort historie:

jeg fik en stikpille en tirsdag aften (på terminen)

fik veer i løbet af natten

onsdag morgen kl 8 kunne JM tage vandet

kl 12.15 var hun født

Jamen så håber vi da lige jeg gøre dig kunsten efter heeh ..

Anmeld

30. maj 2011

tinasmor

Enayia skriver:

orløbet og jeg er næsten sikker på lige når du er midt i det, så ved du hvordan du skal gøre.

Jeg kan huske da jeg skulle føde troede jeg man brugte mavemusklerne til at presse, men sådan var det slet ikke.

Det er faktisk de samme muskler du bruger som når du skal skide. ja undskyld sproget om min ligefremthed, haha

ja ved du hvad, det fik jeg også først at vide da jeg fik ny JM en halv time før jeg fødte. Det havde sgu været rart at vide. Af alle de fine ting man havde fået afvide til fødselsforberedelserne jeg gik til, så var det faktisk denne ene linie jeg ville ønske de havde sagt ligeud.

Det havde jeg ikke læsti babyblade eller lign. Da ny JM endelig sagde det ligeud, så var det sådan lidt: Ok, så ved jeg jo lidt hvad det er for noget vi snakker om, og ikke længe efter kom min dejlige pige.

Anmeld

30. maj 2011

Chr-Hei

Enayia skriver:

Kan godt forstå du er "bange" det var jeg også første gang, og ja skisme også 2 gang. Men de passer heldigvis godt på dig på sygehuset og de sender dig ikke hjem hvis de er bekymrede

Når det hele sker guider de dig gennem forløbet og jeg er næsten sikker på lige når du er midt i det, så ved du hvordan du skal gøre.

Vil sende dig alle tanker med håb om alt går godt -selfølgelig gør det også det

Syntes også de dage herop til at der er så mange tegn på det hele snart går igang uden der sker en disse man kommer nogengange i tvivl om det nu er veerende der er igang men har læst man ikke er i tvivl når det sker så det håber vi på(: hehe ..

Ja min JM sagde godt at det hele er så naturligt for en når først man er i det da ens krop er bygget til at føde men man læser bare så meget så man bliver så skide nervøs.. Hehe

Men i hvertfald mange tak for svar må bare vente og se og håbe på det hele går som smurt

Og mange tak bliver fantastisk når først lillemanden er i armene på en

Anmeld

30. maj 2011

misspippi

Jeg er selv blevet sat igang med forhøjet blodtryk begge gange.

1. gang blev jeg indlagt da jeg skulle have den første stikpille og kom ikke hjem før efter fødslen. de ville ikke tage nogle chancer da mit blodtryk var meget højt.

Det tog 3 dage med stikpiller og frem til knægten var født. De første 2 døgn kunne de ikke prikke hul på vandet, men det kunne de 3. dagen og så fik jeg ve-stimulrende og fødte sidst på eftermiddagen.

Med barn nr. 2. tog det devsærre meget længere tid. 6 døgn førend de kunne prikke hul på vandet. de seks døgn gik med stikpiller, hviledag og til sidst ballon kateder. Det var absolut ikke nogen fornøjelse.

Men jeg tror det også kommer an på om man er moden til at barnet skal ud og om kroppen fortæller der er noget galt. For anden gang, fejlede jeg sådan set ikke noget, så hvorfor skulle knægten ud før tid

Kender også til flere som har fået veer kort tid efter stikpillen og har født indenfor et døgn. Så edt er meget forskelligt.

Ønsker dig held og lykke

Anmeld

30. maj 2011

Chr-Hei

misspippi skriver:

Jeg er selv blevet sat igang med forhøjet blodtryk begge gange.

1. gang blev jeg indlagt da jeg skulle have den første stikpille og kom ikke hjem før efter fødslen. de ville ikke tage nogle chancer da mit blodtryk var meget højt.

Det tog 3 dage med stikpiller og frem til knægten var født. De første 2 døgn kunne de ikke prikke hul på vandet, men det kunne de 3. dagen og så fik jeg ve-stimulrende og fødte sidst på eftermiddagen.

Med barn nr. 2. tog det devsærre meget længere tid. 6 døgn førend de kunne prikke hul på vandet. de seks døgn gik med stikpiller, hviledag og til sidst ballon kateder. Det var absolut ikke nogen fornøjelse.

Men jeg tror det også kommer an på om man er moden til at barnet skal ud og om kroppen fortæller der er noget galt. For anden gang, fejlede jeg sådan set ikke noget, så hvorfor skulle knægten ud før tid

Kender også til flere som har fået veer kort tid efter stikpillen og har født indenfor et døgn. Så edt er meget forskelligt.

Ønsker dig held og lykke

Hold da op det var noget a en forskel (:

Men mit blodtryk har været højt i meget længe og har været sygemeldt siden januar pga det endda får jeg medicin for det de sagde godt nok også at jeg skulle forvente at blive indlagt efterfølgende så mon ikke jeg bliver det? Men får jeg tilbudet tror jeg jeg vil hjem i mine vante omgivelser og vente på der sker noget.. vi har jo en knægt på 6 her som vi skal have passet (:

Var til jordmor for 2-3 uger siden og dengang sagde hun hun ikke trode jeg nåede til terminsdagen fordi han lagde langt nede og der var mange tegn på fødsel så håber da jeg er ved være moden nok til de kan prikke hul (: Men må tage det som det kommer og bare huske på om en uge er han herude efter langtids venten ...

Synstes bare flere døgn vil være langtid at gå men sådan er det jo altid når man er gravid så vil man bare gerne have de små mirakler ud ...

Anmeld

30. maj 2011

Enayia

tinasmor skriver:

ja ved du hvad, det fik jeg også først at vide da jeg fik ny JM en halv time før jeg fødte. Det havde sgu været rart at vide. Af alle de fine ting man havde fået afvide til fødselsforberedelserne jeg gik til, så var det faktisk denne ene linie jeg ville ønske de havde sagt ligeud.

Det havde jeg ikke læsti babyblade eller lign. Da ny JM endelig sagde det ligeud, så var det sådan lidt: Ok, så ved jeg jo lidt hvad det er for noget vi snakker om, og ikke længe efter kom min dejlige pige.

Det er du ikke den enest der har sagt :Ja, tror det er lidt tabu, at sige det sådan lige ud

Anmeld

30. maj 2011

Mor til L&S

Chr-Hei skriver:

Jamen så håber vi da lige jeg gøre dig kunsten efter heeh ..

jeg for

Anmeld

31. maj 2011

malenecl

Chr-Hei skriver:

Heey de damer...

Så er dagen snart ved at være hvor jeg skal sættes igang .. Nemlig Onsdag kl 11.20 pga Forhøjt blodtryk.. Har fået at vide jeg skal have en stikpille - men er der nogle der har erfaring eller ved hvor langtid der egentlig må gå efter man har fået den til man skal føde for der kan vel godt gå flere dage eller hvad?

Deres begrundelse for igangsættelse var FB og at jeg ikke måtte gå over tid så tænker lidt at jeg vel egetnlig helst skulle have født onsdag eller torsdag?

Da jeg snakkede med jordmoren på sygehuset sagde hun jeg nok skulle forvente blive indlagt (havde jeg også regnet med) men er siden kommet til at tænke på om jeg bliver sendt hjem efter stikpillen også at jeg skal komme ind når veerne kommer eller om jeg bliver indlagt med det samme og får lov til at blive til lillemanden er ude..? Nogle der ved det..

Syntes godt nok det er tæt på nu .. Glæder mig som et lille barn men bliver dog også mere og mere nervøs for om alt nu går som det skal ... Hare bare den indstillinger jeg må tage det som det kommer og bare gøre hvad de kloge jordmødre siger (:

Jeg blev sat igang med en stik pille onsdag d. 11 sidst på eftermiddagen og klokken 00 havde jeg veer og torsdag d. 12 klokken 15:12 fødte jeg Så ved nogen går det da rimelig hurtigt . Håber du får en god fødsel!!

Anmeld

6. juni 2011

elvital

prøv at gå ind på dette link: www.foedselsberetning.wordpress.com og vælg emnet: igangsættelse... så kommer der en masse fødselsberetninger om hvor lang tid det tog!

Bare et lilel fif...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.