Her er min historie.
Igangsættelse pga fostervandet var gået. JM var i tvivl om jeg skulle vente til næste morgen med at komme ind (var på fødegangen ca kl 16) hun var meget i tvivl for mit krop var slet ikke klar på fødsel. Men hun valgte alligevel at give mig en stik pille. tog hjem
Kl 18 begyndte det at rumle lidt men ikke noget vildt. Kl 19 gik jeg næsten fra ingenting til vilde veer (med 2-3 min igennem) kl 22 ringede vi til sygehus de bad os vente, kl 24 var jeg så langt væk i smerter at min kæreste ikke kunne få mig til at reagere og der fik vi lov at gå ind.
Jeg var sikker på at nu hvor jeg havde været i så stærke veer med kortemellemrum mellem dem at jeg ville være mindst 5 cm åben. ÅH ak og ve en skuffelse da jeg ikke engang havde åbnet mig en cm. Kl 04 havde jeg vist udvidet mig til 3 cm og der kom den kære doktor endelig med en epidural- åh den bedste følelse i verden. Kl 08 fødte jeg efter en dramatisk fødsel.
Min egen vurdering (set bort fra alt det ubehagelig ved selve fødslen hvor baby ikke var ok) var at jeg denne gang håber at kunne føde selv fordi jeg tror, at det var så hårdt fordi kroppen ikke selv var helt klar. MEN når det er sagt, så synes jeg faktisk ikke at selve det at være i veer fra kl 19 og føde næste morgen kl 08 er så usædvanlig og jeg har jo heller ikke noget at sammenligne med. Så selv om jeg hellere ville være gået i gang selv, er det ikke noget jeg tænker tilbage på som værende ekstremt ekstra hård (i forhold til normal fødsel- hvad det end er) og skulle det komme til det igen, at jeg skal sættes i gang, så vil jeg ikke frygte det så meget som jeg gjorde første gang.
Rigtig meget held og lykke. Håber du får en nem fødsel og vigtigst af alt en sund og rask lille bebs.

Anmeld