Nu har jeg endelig frie hænder til at give mit besyv med!
Jeg mener at kunne huske fra de to store, at vi begyndte med vælling, da de var henholdsvis 4 og 3½ måned (de er jo født 19 og 15 dage over og samtidig har vores børn altid været store som babyer, så de blev hurtigt sultne - jeg venter i spænding på hvornår Ida begynder at brokke sig og vil have mere! Meeen jeg vil gerne strække den så længe som muligt. Nu må vi se - hun er 4 mdr. på onsdag...
Jeg tror ikke, jeg vil give Ida vælling som de to store fik. Jeg stoppede med at amme dem begge to måneder efter, de var begyndt på vælling, dvs. 6 og 5½ måneder, og jeg tror måske, det har noget at gøre med den flaske. Når de fik grød, mos + vællingen til nat var der lige som ikke nogen måltider tilbage som kunne bestå af amning, så jeg tror, jeg vil prøve at se, om vi ikke kan undgå flasken, så jeg kan fortsætte med at amme lidt endnu!
NÅ, nu ævler jeg igen!
Tilbage til dit spørgsmål:
Jeg begyndte som sagt på vælling og er ret sikker på, at jeg hver gang der var gået en uges tid erstattede et ammemåltid med grød eller mos. Det passer meget godt med, at jeg i løbet af to måneder havde erstattet alle ca. 6 måltider med "almindelig" mad.
Jeg kan godt se, nu når du skriver, at du har givet grød i 14 dage uden at indføre endnu et måltid, at man måske på den måde også kan strække den lidt længere og vente liiiidt længere hver gang med at indføre endnu et grød/mos-måltid og på den måde holde amningen kørende lidt længere tid.
Jeg kan ikke huske, hvorfor jeg lige gjorde det på den måde.
Måske havde min SP bare fortalt, at sådan skulle jeg gøre....hmm, eller også gjorde jeg det bare!
Det kan jeg altså ikke huske!
Men jeg tror da, hvis jeg var dig, at jeg ville begynde med endnu et måltid mad, for det kunne da tyde på, at hun er sulten efter mere!
Aheem, og så kender jeg godt, det der med at ligge og sove imens man ammer og man så næste morgen, når man vågner, undrer sig over, hvad klokken egentlig var, da man ammede!

Nå, det blev lidt langt som sædvanligt - sorry!