Grød spm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Marco2

Skal jo til at starte Smilla op med grød.

Har været nede og købe rismel til at starte op med.

Men kan ikke huske hvor meget det er hun må spise her allerførste gang, og de næste dage …

SKal jeg bare tilbyde til hun selv siger fra eller må hun kun starte med et par skefulde?

AG - kan ikke huske fra Emilys tid... og har ikke læst alt materialet jeg fik udleveret fra SP... mon ikke det egentligt står deri??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Diana...

Det ved jeg faktisk ikke det synes jeg ikke der står noget om, men det er jo faktisk en pænt stor portion man laver i begyndergrøden så mon ikke at de bare må spise. Begge mine unger har ikke vil tage mere end et par tsk de mange første gange 

Anmeld

30. maj 2011

Marco2

Diana... skriver:

Det ved jeg faktisk ikke det synes jeg ikke der står noget om, men det er jo faktisk en pænt stor portion man laver i begyndergrøden så mon ikke at de bare må spise. Begge mine unger har ikke vil tage mere end et par tsk de mange første gange 

Tak Diana. Har halveret lotionen fra opskriften. Og så ser jeg hvad hun vil spise. Og så kan hun få resten imrogen ...

Anmeld

30. maj 2011

Marco2

Men hun behøver ikke spise ret meget for min ene babs er ved at sprænge!!!!

Anmeld

30. maj 2011

Marco2

Hov ... Ammede du før eller efter?

Anmeld

30. maj 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Hov ... Ammede du før eller efter?

Efter 

Anmeld

30. maj 2011

CA

Sp her sagde, at vi skulle trappe op fra max en spsk grød og så op til en potion a 1 dl. på en god uge. For at vænne tarmene til det. Husk at give  ikke at lave grøden for tyk. Bare for at lette tarmenes arbejde lidt her i starten. Johannes siger ikke selv stop - han elsker grød! Men hans mave har lidt svært ved at klare opgaven. Råd til sart mave: Undgå risgrød, men brug i stedet hirse. Undgå banan og tilsæt evt. lidt sveskemos u. sukker til grøden og tilbyd vand sammen med. Det ar hvad sp'en i Bjerringbro havde at sige om den sag

Anmeld

30. maj 2011

Marco2

Nå, det var ikke den store succes. Men det er jo også svært når det er "vægten der bestemmer" og ikke interessen for maden der er bestemmende for hvornår man starter på det grødsjov. Men en lille skefuld kom der måske ned... Vi er startet med risgrød. Også selvom din sp siger noget andet Carina, men det læste jeg først da jeg var kommet hjem. Har valgt det fordi der er flest kcal i, og når det er vægten der er udfordringen, er det kcal jeg fokuserer lidt på. Og 700 gram for intet mindre end 57,- Jeg starter med ren grød uden tilsæt af div. Frugter. Men har en del til overs fra idag som hun kan prøve igen i morgen. Så må vi se hvordan det går.

Anmeld

12. juni 2011

Marco2

Lige endnu et grød spm...

Håber der er nogen der vil svare …

Men nu har Smilla fået grød i snart 2 uger. I starten gik det skidt, men så brød jeg et af mine egne principper og lavede lidt æblemos og puttede i og så går det bedre. MEn spm. er så: hvornår starter man med mosen? Altså 2. måltid som ikke er babs?

Har ikke helt styr på det, for sover stort set imens, men har en fornemmelse af at jeg igen er begyndt at amme 2 gange om natten... Og så ku' det være der skulle lidt mere "fylde" på sidste på dagen?

Hvad har I gjort og hvornår, og hvordan?

AG

Anmeld

13. juni 2011

karina pigen

Marco2 skriver:

Skal jo til at starte Smilla op med grød.

Har været nede og købe rismel til at starte op med.

Men kan ikke huske hvor meget det er hun må spise her allerførste gang, og de næste dage …

SKal jeg bare tilbyde til hun selv siger fra eller må hun kun starte med et par skefulde?

AG - kan ikke huske fra Emilys tid... og har ikke læst alt materialet jeg fik udleveret fra SP... mon ikke det egentligt står deri??

nu bruger jeg det der er færdigt lavet hvor manbare blaner vand i men det gør jeg kun fordi det bliver givet som smagsprøver.

men de siger 1 dl er et måltid.

felix spiste det hele første gang og derefter kun et par skeer, de sidste 2 dage har vi skiftet risgrød ud med hirsegrød og nu spiser han det hele.. så nu ska mor igang med at lave det selv..

om 1 uge ny smag majsgrød...

og derefter prøver vi tynd kartofle mos..

felix kan bestemt ik lide sveske mos.. men pære,banan og æble er nu et hit.

vi drikke vand fra alm kop, dygtig dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.