Økonomien ved barn nr. 2..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Den lykkelige

foto på lærred skriver:

Vi skal have en af samme køn og vi har alt fra det første så vi skal ikke købe en eneste ting. Det er jo sådan set kun tøjet som man oftes skifter noget ud af hvis det er det andet køn, alt andet kan jo genbruges (seng, vugge, voksi, vippestol, babybjørn, babylegetøj, barnevogn, puslebord, ammepude, badekar osv osv. ) Så for os er der ingen udgifter forbundet med at få en til andet end vi vælger at købe nye madresser, dyne osv. men det er jo bare et valg man kan lade være med at tage. 

Når barnet bliver født er det jo bare de samme som ved nr. 1. Dvs bleer og andre småting. Hvis du ammer, så er der jo gratis mad i det første lange stykke tid

Som med alt andet er det jo bare et prioritering af hvad man ønsker. I princippet kan man jo gøre det så dyrt eller billigt som man ønsker. Så jeg synes da helt sikkert I skal forsøge når I på et tidspunkt føler jeg klar til at blive forældre igen.

(ps skal siges at min den store er 3 når den lille kommer, hvis I får jeres meget tætte kan det selvfølgelig godt være at I skal have f.eks en tvilligeklapvogn eller lign)

Ja du har ret.. Hvis så mange andre kan kan vi vel også.. Man får selvfølgelig også ekstra børnepenge.. det svare jo til ca 1400 pr måned.. så er der jo til institution i hvert fald.. og ville kunne genbruge alt det dyre udstyr.. da det kan gå til begge køn.. så det faktisk "kun" tøj pr måned og mad..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Anne85

Der er ingen tvivl om, at så længe de er helt bitte små BEHØVER der jo ærlig talt ikke være udgifter til andet end bleer - især hvis du ammer Alt andet er jo bare LUKSUS og helt valgfrit.

Den helt store forskel på at have et, to eller endnu flere børn tænker jeg kommer når man har to der skal have flyverdragt og vinterstøvler hver vinter, to der går til fritidsaktiviteter, to der koster fuld pris på årets charterrejser osv osv osv... MEN igen - man bestemmer jo selv hvordan man lever sit liv - og børn kan på ingen måde gøres op i penge Er økonomien stram tænker jeg jo blot at man sparer andre steder (evt på ens egne udgifter til tøj og sjov og spas )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.