Økonomien ved barn nr. 2..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.431 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Den lykkelige

Vi har talt om hvordan det ville være at få barn nr. 2.. Dog ikke endnu.. vores datter er kun 13 uger..

Hvor meget koster det med nr. 2 i institution? Er det ikke noget med halv pris for den dyreste plads? og hvordan med tøj, mad osv.. var det noget i mærkede stor forskel på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

bobbles

med 2 børn og vuggestue/børnehave, man betaler fuld pris for den mindste og halv pris på den store

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Jo I får halv pris på den ene plads - men mener nu det er den billigste man får til halv pris ( måske jeg er gal på den - vi skal først til at betale for to pladser her fra juni måned)
I snit tror jeg vi bruger 3000 kr mere i måneden på mad, tøj, legetøj, bleer osv osv osv
Så er der ferier der selvfølgelig bliver dyrere og tja, hvad har vi ellers.. Hmm... En ekstra ulykkeforsikring... Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad vi har af mer udgifter efter lillesøster kom til verden sidste sommer

Anmeld

29. maj 2011

chael

Den lykkelige skriver:

Vi har talt om hvordan det ville være at få barn nr. 2.. Dog ikke endnu.. vores datter er kun 13 uger..

Hvor meget koster det med nr. 2 i institution? Er det ikke noget med halv pris for den dyreste plads? og hvordan med tøj, mad osv.. var det noget i mærkede stor forskel på?

I den kommune jeg bor i, der er der ½ pris på den billigste plads og man giver så FULD pris for den dyre

Vi fik en datter først og en søn bagefter, så der var jeg ikke så meget den lilledreng kunne arve fra sin søster, andet end barnevogn, klapvogn, voksi pose osv.

Alt tøj osv, det var købt som nyt.

Altså jeg kan kun mærke det på institution, at det er dyrer at have flere end 1 barn, tøj osv, der har jeg arvet rigtig meget, men ellers så er prioriteterne også ændret. Min egen købelyst er jo ikke helt den samme som inden jeg fik børn, hvor jeg selv købte mig de dyre mærkevare, nej nu er det ungerne der får

Nu venter vi så nummer 3 og han kan jo så arve fra sin storebror, og så har vi så valgt at købe en helt ny barnevogn denne gang, da jeg havde emmaljunga til de 2 andre og gerne ville prøve en odder denne gang. Så det er et par dyre poster.

Men altså, her der bliver det igen vuggetuepladsen, men når den lille ny starter, ja så er min datter startet i skole og og min søn i børnehave, så vi regnede ud, at det kun ville koste os omkring 1000 kr mere om månede end det gør nu.

Ja, økonomien retter sig jo bare ind efter hvor mange man er.

Og vi laver madplaner for ugen og spare derved også rigtig mange penge og lever for relativt få penge om måneden, uden at leve dårligt. Vi mangler ikke noget overhovedet, men vi tænker også rigtig meget over hvad vi bruger penge på

*Camilla 22+4

Anmeld

29. maj 2011

Anne85 skriver:

Jo I får halv pris på den ene plads - men mener nu det er den billigste man får til halv pris ( måske jeg er gal på den - vi skal først til at betale for to pladser her fra juni måned)
I snit tror jeg vi bruger 3000 kr mere i måneden på mad, tøj, legetøj, bleer osv osv osv
Så er der ferier der selvfølgelig bliver dyrere og tja, hvad har vi ellers.. Hmm... En ekstra ulykkeforsikring... Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad vi har af mer udgifter efter lillesøster kom til verden sidste sommer

3000,- mere om måneden, på tøj, mad, bleer og legetøj???  Det lyder godt nok  vildt!!!

Vi snakker også om nr. 2, men så meget er vi ikke kommet frem til!! Vi bruger 100 - 150,-  på bleer! Mad har vi ik mærket den store ændring i! Hun spiser det samme som os!  tøj og legetøj har vi arvet rigtigt meget af, men dermed ikke sagt at jeg kommer til at shoppe lidt ind imellem!!    Udover det giver vi 2300,- om måneden i dp!!

Stine og Lisa.

Anmeld

29. maj 2011

Den lykkelige

Anne85 skriver:

3000 mere ved at have nr to?  eller mener du i alt med to børn??

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Tilmeldt skriver:

3000,- mere om måneden, på tøj, mad, bleer og legetøj???  Det lyder godt nok  vildt!!!

Vi snakker også om nr. 2, men så meget er vi ikke kommet frem til!! Vi bruger 100 - 150,-  på bleer! Mad har vi ik mærket den store ændring i! Hun spiser det samme som os!  tøj og legetøj har vi arvet rigtigt meget af, men dermed ikke sagt at jeg kommer til at shoppe lidt ind imellem!!    Udover det giver vi 2300,- om måneden i dp!!

Stine og Lisa.

Der er da ingen tvivl om at dyr kan gøres billigere. Men bleer købes der jo nærmest hver uge og det er små 100 kr hver gang. Hun spiser det samme som os, men der skal der efterhånden mere og mere til med en sulten børnehave dreng og en lille basse pige der også godt kan tá fra Da vi har en dreng og en pige har hun ikke arvet af hans gamle tøj så der købes jo også nyt hele tiden - og på 10 mdr har hun været 7 str igennem så det er jo nærmest en ny garderobe i måneden derudover har vi købt en søskendevogn som vi har haft stor glæde af og mange andre ting or jeg ikke gad genbruge det vi havde til storebror - vuggen, autostol osv osv
MEN jeg er da sikker på man kunne gøre det meget billigere hvis økonomien er stram - lillesøster havde nok overlevet at komme i en blå sparkedragt eller sovet i sengetøj med biler, meeeen hendes mor havde altså lyst til nyt

Anmeld

29. maj 2011

Anne85

Den lykkelige skriver:

3000 mere ved at have nr to?  eller mener du i alt med to børn??

Se mit indlæg nedenfor. Men selvfølgelig kan det gøres langt langt billigere I banken siger man jo også 2500 kr pr barn (når man snakker rådighedsbeløb) så jeg tror ikke jeg er helt gal på den

Anmeld

29. maj 2011

Den lykkelige

Ser vist ud til vi må vente med nr. 2..

Anmeld

29. maj 2011

foto på lærred

Vi skal have en af samme køn og vi har alt fra det første så vi skal ikke købe en eneste ting. Det er jo sådan set kun tøjet som man oftes skifter noget ud af hvis det er det andet køn, alt andet kan jo genbruges (seng, vugge, voksi, vippestol, babybjørn, babylegetøj, barnevogn, puslebord, ammepude, badekar osv osv. ) Så for os er der ingen udgifter forbundet med at få en til andet end vi vælger at købe nye madresser, dyne osv. men det er jo bare et valg man kan lade være med at tage. 

Når barnet bliver født er det jo bare de samme som ved nr. 1. Dvs bleer og andre småting. Hvis du ammer, så er der jo gratis mad i det første lange stykke tid

Som med alt andet er det jo bare et prioritering af hvad man ønsker. I princippet kan man jo gøre det så dyrt eller billigt som man ønsker. Så jeg synes da helt sikkert I skal forsøge når I på et tidspunkt føler jeg klar til at blive forældre igen.

(ps skal siges at min den store er 3 når den lille kommer, hvis I får jeres meget tætte kan det selvfølgelig godt være at I skal have f.eks en tvilligeklapvogn eller lign)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.