Den lykkelige skriver:
Vi har talt om hvordan det ville være at få barn nr. 2.. Dog ikke endnu.. vores datter er kun 13 uger..
Hvor meget koster det med nr. 2 i institution? Er det ikke noget med halv pris for den dyreste plads? og hvordan med tøj, mad osv.. var det noget i mærkede stor forskel på?
I den kommune jeg bor i, der er der ½ pris på den billigste plads og man giver så FULD pris for den dyre

Vi fik en datter først og en søn bagefter, så der var jeg ikke så meget den lilledreng kunne arve fra sin søster, andet end barnevogn, klapvogn, voksi pose osv.
Alt tøj osv, det var købt som nyt.
Altså jeg kan kun mærke det på institution, at det er dyrer at have flere end 1 barn, tøj osv, der har jeg arvet rigtig meget, men ellers så er prioriteterne også ændret. Min egen købelyst er jo ikke helt den samme som inden jeg fik børn, hvor jeg selv købte mig de dyre mærkevare, nej nu er det ungerne der får

Nu venter vi så nummer 3 og han kan jo så arve fra sin storebror, og så har vi så valgt at købe en helt ny barnevogn denne gang, da jeg havde emmaljunga til de 2 andre og gerne ville prøve en odder denne gang. Så det er et par dyre poster.
Men altså, her der bliver det igen vuggetuepladsen, men når den lille ny starter, ja så er min datter startet i skole og og min søn i børnehave, så vi regnede ud, at det kun ville koste os omkring 1000 kr mere om månede end det gør nu.
Ja, økonomien retter sig jo bare ind efter hvor mange man er.
Og vi laver madplaner for ugen og spare derved også rigtig mange penge og lever for relativt få penge om måneden, uden at leve dårligt. Vi mangler ikke noget overhovedet, men vi tænker også rigtig meget over hvad vi bruger penge på

*Camilla 22+4