Har I råd til at rejse med tre børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Carina1977

Pingu skriver:

Undskyld......måske er jeg hård lige nu......men hvis man gør sig sådanne overvejelser så skal man ikke have flere børn! Jeg er lidt rystet over at man vægter rejse så meget!

Hvis det er så vigtigt for jer at rejse, så lad være, for bliver der ikke plads og så bliver nr 3 en gene og ikke en glæde!

Mor til 3 (der vægter mine dejlige unger og ikke rejser!)

Når man først har fået et barn mere, så vil dette barn aldrig blive opfattet som en gene.

Jeg tror bare at de gør sig nogle overvejelser omkring, hvad de vil med deres liv. For nogen er det vigtigt at rejse, og så synes jeg det er supergodt, at man lige vender og drejer den oppe i hovedet, i stedet for bare at fare ud i at få et barn mere, uden at tænke det ordentligt igennem.

Jeg synes bestemt at trådstarter lyder meget velovervejet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

foto på lærred

Anonym skriver:

Hvad er homeexchange for noget?

Det har vi brugt nogle gange med kæmpe succes (dog i Europa)

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Pingu skriver:

Undskyld......måske er jeg hård lige nu......men hvis man gør sig sådanne overvejelser så skal man ikke have flere børn! Jeg er lidt rystet over at man vægter rejse så meget!

Hvis det er så vigtigt for jer at rejse, så lad være, for bliver der ikke plads og så bliver nr 3 en gene og ikke en glæde!

INGEN af mine børn vil nogensinde komme til at være "til gene" for os! Aldrig i livet. Jeg synes faktisk at det var en ret grov bemærkning at komme med. Du kunne istedet have spurgt mig, om vi havde overvejet om barn nr. 3 evt. kunne komme til at være til gene, såfremt det forhindrede os I at rejse istedet for bare at konkludere at sådan er det bare!!

At du er rystet over, at vi vægter rejser så højt... Tjah, det kan jeg ikke rigtigt tage mig af. Det er vores valg her i familien, og det er noget som vi sætter stor pris på, da vi elsker at opleve andre kulturer.

Hilsen en mor til 2, der både vægter mine børn og rejser højt!!!

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Når man først har fået et barn mere, så vil dette barn aldrig blive opfattet som en gene.

Jeg tror bare at de gør sig nogle overvejelser omkring, hvad de vil med deres liv. For nogen er det vigtigt at rejse, og så synes jeg det er supergodt, at man lige vender og drejer den oppe i hovedet, i stedet for bare at fare ud i at få et barn mere, uden at tænke det ordentligt igennem.

Jeg synes bestemt at trådstarter lyder meget velovervejet

Tak for dine ord! Jeg er helt enig med dig...

Anmeld

27. maj 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Pingu skriver:

Ej altså det er da et virkelig langt ude svar!

Jeg synes netop, at det er fantastisk, når folk tænker over konsekvenserne (også de økonomiske) ved at tilføje et barn mere til flokken, i stedet for "bare at se hvad der sker" - det synes jeg til gengæld er langt ude! Man er da nødt til at overveje, hvorledes far og mors ønske om endnu et barn vil påvirke de(t) barn/børn man har i forvejen - også rent økonomisk, - hvad vil man fremover være i stand til at tilbyde sine børn mv. ....

Jeg og min mand er også mennesker der vægter det at rejse og opleve rigtig højt - det er jo de ting vi oplever der giver os visdom og indsigt... SÅ TS jeg forstår dig og dine overvejelser...

Line

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Ej altså det er da et virkelig langt ude svar!

Jeg synes netop, at det er fantastisk, når folk tænker over konsekvenserne (også de økonomiske) ved at tilføje et barn mere til flokken, i stedet for "bare at se hvad der sker" - det synes jeg til gengæld er langt ude! Man er da nødt til at overveje, hvorledes far og mors ønske om endnu et barn vil påvirke de(t) barn/børn man har i forvejen - også rent økonomisk, - hvad vil man fremover være i stand til at tilbyde sine børn mv. ....

Jeg og min mand er også mennesker der vægter det at rejse og opleve rigtig højt - det er jo de ting vi oplever der giver os visdom og indsigt... SÅ TS jeg forstår dig og dine overvejelser...

Line

Lige præcis, sådan ser jeg også på det!

Synes nærmest at vedkommende længere oppe fik mig til at fremstå som en person der bare rejser istedet for at tage mig af mine børn! Vor herre bevares altså... Hvis hun læser efter, står der også at vores børn kommer med. Men når alt kommer til alt, er vi nok ikke villige til at få barn nr. 3, hvis det vil komme til at betyde at vi ikke kan rejse så ofte som vi gør pt. Men kan det lade sig gøre, jamen så ville jeg helt sikkert elske én mere... Elsker mine børn ligeså højt som alle I andre elsker jeres!

Anmeld

27. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min mand og jeg ELSKER kort sagt at rejse sammen med vores børn.... Gerne til eksotiske steder i Østen - hvilket samtidig også betyder at flybilletterne er noget dyrere end hvis det var her i EU på charterrejser.

Vi kunne godt tænke os at få et barn mere (vi har 2 nu), men vi må samtidig konstatere at der så ikke vil blive råd til at rejse 2-4 uger til Thailand, Mexico, USA osv. hvert år, som vi brænder så meget for!!

Er der nogle af jer der er meget rejselystne, og som har 3 børn? Er der fint råd til det - hvordan sparer i op til det med 3 børn, eller kan det slet ikke lade sig gøre? Og jo, jeg ved godt at det afhænger af hvad man bruger sine penge på, men hvis man tager udgangspunkt i hvad en gennemsnits familie på 5 personer har at leve for, og med en løn der svarer til omkring 800-900.000 kr. årligt.

Det skal lige siges at vi ikke ville kunne gå på kompromis med "kun" at rejse hvert andet eller tredje år.

Jeg har overhovedet ikke haft råd til at rejse siden jeg fik børn.
Den eneste gang jeg har rejst siden jeg fik den første, var da jeg fikk nogle penge i erstatning engang..men ellers ikke.
Men jeg har nu heller aldrig haft lyst til det mens børnene var små.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. maj 2011

K&S

Anonym skriver:

INGEN af mine børn vil nogensinde komme til at være "til gene" for os! Aldrig i livet. Jeg synes faktisk at det var en ret grov bemærkning at komme med. Du kunne istedet have spurgt mig, om vi havde overvejet om barn nr. 3 evt. kunne komme til at være til gene, såfremt det forhindrede os I at rejse istedet for bare at konkludere at sådan er det bare!!

At du er rystet over, at vi vægter rejser så højt... Tjah, det kan jeg ikke rigtigt tage mig af. Det er vores valg her i familien, og det er noget som vi sætter stor pris på, da vi elsker at opleve andre kulturer.

Hilsen en mor til 2, der både vægter mine børn og rejser højt!!!

godt svaret...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.