Har I råd til at rejse med tre børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.343 visninger
17 svar
1 synes godt om
27. maj 2011

Anonym trådstarter

Min mand og jeg ELSKER kort sagt at rejse sammen med vores børn.... Gerne til eksotiske steder i Østen - hvilket samtidig også betyder at flybilletterne er noget dyrere end hvis det var her i EU på charterrejser.

Vi kunne godt tænke os at få et barn mere (vi har 2 nu), men vi må samtidig konstatere at der så ikke vil blive råd til at rejse 2-4 uger til Thailand, Mexico, USA osv. hvert år, som vi brænder så meget for!!

Er der nogle af jer der er meget rejselystne, og som har 3 børn? Er der fint råd til det - hvordan sparer i op til det med 3 børn, eller kan det slet ikke lade sig gøre? Og jo, jeg ved godt at det afhænger af hvad man bruger sine penge på, men hvis man tager udgangspunkt i hvad en gennemsnits familie på 5 personer har at leve for, og med en løn der svarer til omkring 800-900.000 kr. årligt.

Det skal lige siges at vi ikke ville kunne gå på kompromis med "kun" at rejse hvert andet eller tredje år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

henh01

hvis i har en indkomst på 800-900000 kr og udgifterne ikke er voldsomme så kan jeg ikke se problemet i at spare op Vi er 2 voksne og 2 børn med en årsindkomst der måske lige rører de 500.000 kr og vi har fint råd til at rejse. Måske i må gå på kompromis de første par år, men den nye er i vuggestuen som jo koster mange penge.

Anmeld

27. maj 2011

Sofia

I kunne overveje homeexchange, og så spare alle udgifterne til bolig på rejsen!

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

hvis i har en indkomst på 800-900000 kr og udgifterne ikke er voldsomme så kan jeg ikke se problemet i at spare op Vi er 2 voksne og 2 børn med en årsindkomst der måske lige rører de 500.000 kr og vi har fint råd til at rejse. Måske i må gå på kompromis de første par år, men den nye er i vuggestuen som jo koster mange penge.

Jamen babyer koster næsten ingenting at have med ude at rejse - prisen stiger først når de bliver 2 år.....også igen når de bliver 12 år, så det bliver kun dyrere jo ældre de bliver - desværre

Rejser I også på andet end charter? For altså charterrejser ville vi med garanti godt kunne få råd til, men det bare ikke det vi vil. Det vil kune være hvert 3-4 år vi tager sådan en tur.

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

I kunne overveje homeexchange, og så spare alle udgifterne til bolig på rejsen!

Hvad er homeexchange for noget?

Anmeld

27. maj 2011

Sofia

Anonym skriver:

Hvad er homeexchange for noget?

Hvor du bytter bolig, så en familie fra fx Thailand bor i jeres bolig mens du bor i deres!

Anmeld

27. maj 2011

henh01

Anonym skriver:

Jamen babyer koster næsten ingenting at have med ude at rejse - prisen stiger først når de bliver 2 år.....også igen når de bliver 12 år, så det bliver kun dyrere jo ældre de bliver - desværre

Rejser I også på andet end charter? For altså charterrejser ville vi med garanti godt kunne få råd til, men det bare ikke det vi vil. Det vil kune være hvert 3-4 år vi tager sådan en tur.

Ja vi er ude at rejse hvert år.. Sidste år var vi i tyrkiet fordi vi bare ville afsted, jeg var gravid og havde det ikke super fedt, men for den stores skyld tog vi af sted og vi havde ikke vildt mange penge. Købte en rejse med all inkl. Det var super hyggeligt, men ikke ås exotisk

I år skal vi til Spanien på kør selv for første gange og næste år skal vi til Thailand (bliver dog betalt da mine forældre har sølvbryllup)

Vi kan med god vilje sparer 40.000 kr op om året, men så er der heller ikke noget til sjov og ballade i dagligdagen. Sidder med en stor gæld fra hussalg så der ryger mange af mine penge til. Når jeg bliver gældsfri vil jeg have 5000 kr til opsparing pr. mdr. Og det er blot mig alene..

Anmeld

27. maj 2011

Pingu

Undskyld......måske er jeg hård lige nu......men hvis man gør sig sådanne overvejelser så skal man ikke have flere børn! Jeg er lidt rystet over at man vægter rejse så meget!

Hvis det er så vigtigt for jer at rejse, så lad være, for bliver der ikke plads og så bliver nr 3 en gene og ikke en glæde!

Mor til 3 (der vægter mine dejlige unger og ikke rejser!)

Anmeld

27. maj 2011

Carl-Emil's mor

Pingu skriver:

Undskyld......måske er jeg hård lige nu......men hvis man gør sig sådanne overvejelser så skal man ikke have flere børn! Jeg er lidt rystet over at man vægter rejse så meget!

Hvis det er så vigtigt for jer at rejse, så lad være, for bliver der ikke plads og så bliver nr 3 en gene og ikke en glæde!

Mor til 3 (der vægter mine dejlige unger og ikke rejser!)

Sorry men jeg er altså ikke helt enig med dig  forstår godt din holdning og dog..

For os er at rejse at leve, vi brugte 3 uger på Bali i julen-nytår-min fødselsdag og sådan rejser vil vi uden tvivl tage på igen også når baby er kommet.. Vi er dog så bevidst at vil du nyde så må du yde  ergo hedder det knokle ekstra for sådan ting

jeg har selv arbejdet som guide, og nej jeg savner ikke at være guide til ussel løn og skod arbejdstider (mest som ung rejs guide det var skod &nbsp men det at have arbejdet på den måde gør at jeg savner udlandet ofte ...

Men altså tæring (staves ) efter nærring

Anmeld

27. maj 2011

Mi

Vi har tre børn i alderen 2-7 år. Vi har rejst med dem nogle gange nu, og altid til charterrejsemål. Det elsker børnene simpelthen. Faktisk sidder min datter på 2 år og ser hjemmevideoen fra vores tur til tenerife lige nu

Det koster tæt ved 20.000kr at komme afsted, men problemet er egentlig at mange af hotellerne kun har plads til to voksne og to børn i deres lejligheder. Så når man har tre børn er hoteludvalget mere begrænset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.