Hvordan kan man som forældre bare stå og grine af sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Mira0911

Mumto3 skriver:

Altså det er jo umuligt at bedømme. Vi har kun din beskrivelse, som selvfølgelig er farvet af at du er forarget over familien.

MEN jeg skal være den første til at indrømme at jeg da også har grinet af mine børn når de har slået sig. Ikke hånligt, men fordi det simpelhen ser så sjovt ud (NOGLE GANGE!!!! andre gang kan jeg slet slet ikke holde ud at tænke på hvordan det føles når de har slået sig. Det kommer helt an på situation og hvad der er sket!!!

Hvis mit barn havde faldet og slået sig og naboen kom og sagde: I skal vist have kigget på det ben. Så ville jeg svare præcis som de svarede. nemlig: Ja, det må vi nok hellere! Jeg kan overhovedet ikke se hvad forkert der skulle være i det.

At den ældste render over til naboen. tja...det lyder træls, men har NABOEN sat en grænse??? selvfølgelig er det forældrenes ansvar, men hvis man har nogle naboer der ikke bakker op og OGSÅ sætter nogle tydelige grænser for, at det vil de ikke være med til. Så bliver børnene jo forvirrede og ved ikke hvad de må og ikke må, og når de er så små, så er de altså på grænsen til at man kan forlange af dem, at børnene selv skal kunne tænke sig til at de ikke må gå ind til naboen.

Vores naboer er tit på weekendtur, og så fodre vi deres kat. Vores børn forstår heller ikke helt, at vi ikke bare kan rende ind og kigge til katten i tide og utide. -og jeg må sige at det er en balancegang. Vores naboer vil gerne have vores børn i deres have (faktisk vil de slet ikke have at vi sætter hegn op eller planter noget i skel, for vores haver ser meget større ud, når det bare er en stor åben have. Vi har så nogle andre behov! Vi vil gerne have at vores børn bliver i vores have, og at vi ved hvor de er henne!!! Jeg havde det vildt underligt en lørdag hvor min mand kom ind og sagde at nu smuttede han lige op i byen for at handle og vores datter (hun var 2 år) var inde hos naboen. Hallo...helt alene....hvad lavede hun derinde??? men folk er forskellige, og selvom det lyder til at den dreng du beskriver er lidt vel fræk og løber ind og hapser mad, så synes jeg altså ikke det er grundlag nok  til at dømme nogen. Hvad siger naboerne???)

Jeg synes det lyder helt overdrevet at begynde at overveje at melde dem til kommunen!

Forældrene griner af børnene gang på gang når de falder af trappen... Tager dem ikke op efter de er faldet... De kan selv komme op hvis de skal trøstes... 

Den med benet, havde moderen stået i køkkenet og set det, og derefter sat sig hen for at se fjernsyn, i stedet for at gå ud til sit barn... 

Naboen har sat grænser for det ældste barn... At hun ikke bare tage mad over ved dem uden af spørge... Hun f.eks spørg om hun må få noget sodavand eller frugt, og selvom hun får et nej, tager hun det alligevel og går sin vej... 

Så er de en familie der ikke har penge til mad, bleer osv... 

Jeg ved så selv, det har faderen fortalt mig.. Om vinteren mens det sneer, tager han den ældste med ud i bilen, på forsædet, og ligger og rådent på vejene så de glider rundt.. 

Jeg har sagt til ham mange, det gør man altså ikke... Det er han skide ligeglad med.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Mira0911

Drømmeren1990 skriver:

Ej ad, det er ikke skide smart af ham. Typisk sådan noget.

Ja sådan nogle konfrontationer er aldrig rare, og jeg hader dem osse selv. Jeg har også svært ved at sige nej og sige fra. Så forstår det egentlig godt. Hmm, den er svær.

Altså de kan godt sige nej til det ældste barn.. Selv hun har spurgt om hun må en sodavand eller frugt og fået nej, tager hun det alligevel og går sin vej... 

Anmeld

26. maj 2011

Drømmeren1990

Mira0911 skriver:

Altså de kan godt sige nej til det ældste barn.. Selv hun har spurgt om hun må en sodavand eller frugt og fået nej, tager hun det alligevel og går sin vej... 

Hmm ja, det er som regl nemmere at sige nej til et barn. Men de må jo blive nød til at gå til forældrene med det. Der er ikke andet at gøre. Selvom de godt nok snart flytter, så er det spørgsmålet om de så bare vil droppe at konfrontere dem. Er der pga. dem de flytter?

Anmeld

26. maj 2011

Mumto3

Mira0911 skriver:

Forældrene griner af børnene gang på gang når de falder af trappen... Tager dem ikke op efter de er faldet... De kan selv komme op hvis de skal trøstes... 

Den med benet, havde moderen stået i køkkenet og set det, og derefter sat sig hen for at se fjernsyn, i stedet for at gå ud til sit barn... 

Naboen har sat grænser for det ældste barn... At hun ikke bare tage mad over ved dem uden af spørge... Hun f.eks spørg om hun må få noget sodavand eller frugt, og selvom hun får et nej, tager hun det alligevel og går sin vej... 

Så er de en familie der ikke har penge til mad, bleer osv... 

Jeg ved så selv, det har faderen fortalt mig.. Om vinteren mens det sneer, tager han den ældste med ud i bilen, på forsædet, og ligger og rådent på vejene så de glider rundt.. 

Jeg har sagt til ham mange, det gør man altså ikke... Det er han skide ligeglad med.. 

Ok, det kan jeg godt høre at det lyder til at være langt væk fra en alm. gennemsnitsfamilie og hvordan man omgås sine børn! At sætte sig ind og se fjernsyn i stedet for at trøste det er bare ikke iorden!

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Drømmeren1990 skriver:

Hmm ja, det er som regl nemmere at sige nej til et barn. Men de må jo blive nød til at gå til forældrene med det. Der er ikke andet at gøre. Selvom de godt nok snart flytter, så er det spørgsmålet om de så bare vil droppe at konfrontere dem. Er der pga. dem de flytter?

Det er pga dem de flytter... De kommer flyvende ud, når de kommer hjem fra arbejde, i går i haven... 

En dag havde været i banken.. og kom med nogle papir i hånden som forældreparret ikke kunne se hvad var... Så siger de til naboen, skal i flytte? for det kunne han se med de papir de stod med... 

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Mumto3 skriver:

Ok, det kan jeg godt høre at det lyder til at være langt væk fra en alm. gennemsnitsfamilie og hvordan man omgås sine børn! At sætte sig ind og se fjernsyn i stedet for at trøste det er bare ikke iorden!

Synes bestemt heller ikke det er iorden... 

Anmeld

26. maj 2011

Drømmeren1990

Mira0911 skriver:

Det er pga dem de flytter... De kommer flyvende ud, når de kommer hjem fra arbejde, i går i haven... 

En dag havde været i banken.. og kom med nogle papir i hånden som forældreparret ikke kunne se hvad var... Så siger de til naboen, skal i flytte? for det kunne han se med de papir de stod med... 

Han er godt nok nyskeri ham naboen må man sige.  Det er godt nok en træls situation, at flytte pga. naboer. Det er heller ikke helt billigt.

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Drømmeren1990 skriver:

Han er godt nok nyskeri ham naboen må man sige.  Det er godt nok en træls situation, at flytte pga. naboer. Det er heller ikke helt billigt.

Nej det er ikke ligefrem billigt... 

Han er meget nysgerrig.. De vil jo rigtig gerne bo i nærheden af os, er nu glad for de ikke gør det... Vil ikke kunne holde ud at have nogen som vil komme og besøge en hele tiden... 

Anmeld

26. maj 2011

Drømmeren1990

Mira0911 skriver:

Nej det er ikke ligefrem billigt... 

Han er meget nysgerrig.. De vil jo rigtig gerne bo i nærheden af os, er nu glad for de ikke gør det... Vil ikke kunne holde ud at have nogen som vil komme og besøge en hele tiden... 

Hvor meget kontakt har du med nabo familien med børnene? Siden han vil det?

Anmeld

26. maj 2011

Mira0911

Drømmeren1990 skriver:

Hvor meget kontakt har du med nabo familien med børnene? Siden han vil det?

Det var før de flyttede dertil hvor de bor nu... 

Jeg har slet ikke kontakt til dem mere... Har fået nok af dem... Men snakker tilgengæld meget med deres nabo... Gjorde jeg også før de flyttede dertil og fik dem som nabo... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.