5 ugersundersøgelse :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. november 2008

Anja

Jeg har været til 5 ugersundersøgelse med Esther i dag og det gik som sådan fint, hun vejer og måler det hunskal, MEN lægen mente at han havde hørt en kliklyd ved hendes ofte i venstre side, da han lavede det der med at presse benene i frø-stilling . Han var ikke sikker på, at der er noget med hendes ofte, men kunne ikke udelukke det, så nu skal hun en tur til ortopædkirugisk afdeling for at få det tjekket.

Han sagde, at hvis der skulle vise sig at være noget, så skal hun have en skinne på i op til 3 mdr, der holder hendes ben i frøstilling.

Nogen af jer, der har prøvet det med jeres små ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2008

Plysbjørnen

Næ det har jeg godt nok ikke... Men det er jo godt nok at det bliver ordnet hvis der skulle være noget, så vidt jeg har hørt skulle det ikke være så slemt for de små poder...

Men det er da dejligt at hun vejer det hun skal, jeg får besøg af sp på fredag, er godt nok spændt på at se hvordan det går...

Betina

Anmeld

18. november 2008

Marco2

Hej Anja.

Ja, sådan var det også med Emily.

Og de SKAL tjekke det, men det er sjældent der er noget. Men hold op en masse tanker man går med inden den undersøgelse. For tænk nu hvis de skal ha' den der skinne på... århhh.

Men vi kom på orto og fik scannet hendes hofte, og bagefter var vi nede og tale med en læge som havde kigget på billederne og han lirkede lidt med hende. Og alt var fint! Men det synes ham der scannede nu også at det så fint ud men vi skulle jo lige ha' en læges ord for det!

Kan ikke huske hvor mange det er der bliver sendt afsted fra praktiserende læge uden der er noget, men det er MANGE!

Med Em var det også den der knæk-lyd. Men ortolægen sagde at det ofte kom når de ikke var helt "foldet ud" og at knoglerne ikke havde sat sig ordentligt eller sådan noget. Så krydser fingre for at du også bare er én af de mange der skal derop for et tjek for at se at alt er som det skal være!!

AG - been there, done that - got the T-shirt!

Anmeld

18. november 2008

Loggidut

Anja skriver:

Jeg har været til 5 ugersundersøgelse med Esther i dag og det gik som sådan fint, hun vejer og måler det hunskal, MEN lægen mente at han havde hørt en kliklyd ved hendes ofte i venstre side, da han lavede det der med at presse benene i frø-stilling . Han var ikke sikker på, at der er noget med hendes ofte, men kunne ikke udelukke det, så nu skal hun en tur til ortopædkirugisk afdeling for at få det tjekket.

Han sagde, at hvis der skulle vise sig at være noget, så skal hun have en skinne på i op til 3 mdr, der holder hendes ben i frøstilling.

Nogen af jer, der har prøvet det med jeres små ?

kasper havde sådan en på...så spørg du bare løs alt det du orker og kan...så skal jeg forsøge at huske...

Anmeld

18. november 2008

Kaufie

Der var også en lyd ved William til en af de der første undersøgelser. Her tjekkede lægen så igen en måned senere og så var der ingenting....

Anmeld

18. november 2008

ivfmarie

Der var også "klik" på Frejas hofte. Hun blev fulgt med kontroller og et enkelt røntgenbillede da hun blev et halvt år, men det blev aldrig til mere. Ortopæd-manden sagde at det kun et et fåtal af "klikkerne" der rent faktisk ender med skinnen, så slap du bare af, og nyd at Esther klarede alt det andet fint

Marie

Anmeld

19. november 2008

Anja

Tak for de støttende svar

Jeg ved godt, at det sagtens kan være at alt er fint med hende, men da jeg googlede emnet og fandt sider med billeder af små babyer i skinner eller gips, så fik tårene frit løb. Jeg tudede, og det gør jeg ellers bare ALDRIG.

Håber virkeligt at hun ikke skal have sådan en skinne på, men så klarer vi jo også det, jeg ved jo godt, at det trods alt er en lille ting ....

Anmeld

19. november 2008

ivfmarie

åh søde ven!!

Slap nu bare af, der er helt sikkert ikke noget galt. Og hvis hun skal ha skinne på, så er det ikke noget hun bare får fra én dag til den næste - du skal nok komme med på råd, og få forklaret alt hvad du har behov for. Vent nu bare med at bekymre dig.

Marie

Anmeld

19. november 2008

Anja

De har lige ringet fra Slagelse sygehus at hun skal til undersøgelse på fredag !

Dejligt at der ikke er ventetid, det sparer jo en masse bekymringer. Nu krydser vi bare fingre for at der ikke er noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.