opbevaring af madvarer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.276 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. november 2008

linemus

Hvordan opbevarer I de tørre madvarer i køkkenet? Altså dem i skabet. Er de pakket ind i poser eller i tætte bøtter (og i så fald hvilke)?

Vi har fundet bittesmå dyr i flere af madvarerne bl.a. sukker, så nu skal jeg bruge de næste par timer på at rydde ud, smide væk og gøre rent. Øv, hvor er det træls og ulækkert. Jeg har lige forsøgt at finde dyret på nettet, men uden held. Det er lille bitte - nok kun 1 mm langt. Yaiks.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2008

Astrid P

Yaiks.... Det lyder klammos! Vi har de fleste af vores tørre ting i sådan nogle store patent-glas med låg, men der er da også ting som bare ligger i deres poser med en elastik omkring. Måske man liiiiige skal hjem og kigge en ekstra gang i skabene i eftermiddag .

Anmeld

18. november 2008

Loggidut

line...jeg er ked af det, men du skal kassere alt...nærmest alt som ikke er vacumpakket...

de lever i alt lige fra knækbrød, til krydderier...grødris salt og mel...ja alt...tænk over om du har åbne småkager, havregryn o.s.v...

det er nogle nasty sataner at få indendørs...og så skal du huske at gøre alle skåle, bøtter og div. rene...

nøj hvor er det surt for jer...

jeg havde dem engang i mit mel, jeg har arvet sådan nogle krukker fra min mor! der er aldrig mere mel o.s.v. i dem...for de kan ikke holde dyrene væk!

Anmeld

18. november 2008

linemus

Jeg tror, jeg har fundet frem til, at det er støvlus. Lidt svært at bedømme, når de er så små. Men de er åbenbart meget almindelig, ikke sundhedsskadelige (bare klamme!) og de angriber ikke mennesker - det er da betryggende at vide, nu hvor jeg er på vej derud...

Anmeld

18. november 2008

linemus

Loggidut skriver:

line...jeg er ked af det, men du skal kassere alt...nærmest alt som ikke er vacumpakket...

de lever i alt lige fra knækbrød, til krydderier...grødris salt og mel...ja alt...tænk over om du har åbne småkager, havregryn o.s.v...

det er nogle nasty sataner at få indendørs...og så skal du huske at gøre alle skåle, bøtter og div. rene...

nøj hvor er det surt for jer...

jeg havde dem engang i mit mel, jeg har arvet sådan nogle krukker fra min mor! der er aldrig mere mel o.s.v. i dem...for de kan ikke holde dyrene væk!

Ja, jeg går i gang med den store sorte sæk. Det er også for klamt at tænke på, om man nu spiser noget med dyr i, for de kan være svære at se.

Anmeld

18. november 2008

Marco2

Shit, hvis det skete hjemme hos os. De fleste ting ligger bare i ders poser med en elastik omkring. Men det jeg bruger mest er i bøtter med skruelåg.

God arbejdslyst med dine nye "kæledyr"....

AG - ikke misundelig.

Anmeld

18. november 2008

Nadi

Sukker, mel, slat, rasp, kakopulver osv. er i sådan nogle bøtter fra IKEA som er tætte. Alt afhængig af hvad det er for nogle kolonialvare det er så kommer de også i bøtter og poser. Og til at lukke poserne med bruger jeg twixit.

Anmeld

18. november 2008

bette

det problem havde jeg også engang.. og jaaa smed hele lortet ud og luftede godt ud .. fjernede skraldespand mm.. alt kom ud og nu har jeg ikke haft dem i lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.