Højde og vægt på børn (ikke kun de små)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. november 2008

Anja

Da Esther havde månedsdag den 13. nov blev hun målt og vejet for at skrive det ind i hendes "Barnets bog". Jeg blev så inspireret til at se, hvor store drengene er, og jeg fik et chok !

Jonas som er 4 år og 3 mdr måler 113 cm og vejer 21,2 kg ! Da jeg sammenlignede med de vækst kurver der er i sundhedsplejerskens bog er han på højde med en gennemsnitlig 5 årig og vejer som en gennemsnitlig 6 årig !! Jeg synes da han er stor i forhold til sine kammerater, men ikke SÅ stor - og på vægten kunne tyde på at han er små-tyk, men det synes jeg da ikke han er ?? (hvis I gider kan I jo lige tjekke ham ud i mit fotoalbum - koden er lillesøster)

Elias er heldigvis mindre stor (86cm og 11,4 kg) MEN han er større end Jonas var i den alder ! Så vi kan jo kun forvente, at han måske bliver endnu større ......

Hvor store er jeres unger ?? Er det normalt at børnene bare ER store og større end gennemsnittet på de der vækstkurver ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2008

Rasmine

Go' morgen Anja.

Her er børnene også ret store.
Rasmus er bare giga stor, og Mille er også høj og (ikke kraftig), men godt nygget.

Men jeg var også én af de største da jeg gik i børnehaveklasse. Men så gik alt i stå, og jeg kan kun huske jeg altid har været én af de mindste.

Aner ikke om det er ved at være normen at nutidens børn ligger i toppen af kurverne, men hvorfor ikke.
Alt tyder jo på vi bliver større og større.

Anmeld

18. november 2008

Mary

Tja, det er nok ingen hemmelighed at begge mine unger ligger under deres oprindelige kurver Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den statistik

Annika 9,2 kg og 83 cm. Juliane( 2 år + 10 mdr) 12,5 kg og 94 cm

Anmeld

18. november 2008

ivfmarie

Malte er lige blevet målt til 78 cm og 10, etellerandet... så han er såmen ikke så stor endda. Freja på 3 år og 4 mdr er ca 95 cm og små 16 kg.

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.