Far har svært ved at trøste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.868 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Mus84

Hej damer!

Håber nogle har oplevet det samme eller kan fortælle hvad i har gjort med farmand??

Vores datter er idag 3 uger gammel, hun tager nogle skrigeture ind imellem, som mor her klare på højst 10-15 min. Når hun så er glad og vågen eller efter et måltid giver jeg hende til far, og kort efter græder hun og når op i et felt hvor hun skriger og bliver helt hæs. det er ligesom far ikke kan trøste hende...

Efter 15 min bliver jeg nød til at tage over fordi jeg ikke kan klare at høre hende sådan, sådan et lille menneske der skriger sådan.. Det skulle jo gerne være at fra kan tage over når han er hjemme fra arbejde så mor lige kan slappe lidt af, og det kan jeg ikke hvis hun græder hos ham.  

Hvordan har jeres rutine/ har i gjort med farmand? 

skal vi bare være tålmodige - at det kan tage lang tid for far at få hende til at sove? altså at hun græder/skriger i laang tid hos far?? nogle gange skriger hun at hun klods i det uhh det kan jeg ikke li..

Hjælp os piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Mus84

slet ingen svar??

Anmeld

26. maj 2011

mariamiss6

Det er ret svært at hjælpe, når man ikke kan se hvordan din mand håndterer barnet.... 

Måske skulle du faktisk gå en lang tur, planlæg at være væk en halv times tid, bare lidt ude at gå, eller inde hos naboen, så forstyrrer du ikke far i at gøre tingene på sin måde... Måske virker det så bedre for ham?

Ellers kand et jo være at han faktisk endnu ikke er så god til det. Altså at han føler sig lidt akavet og bliver for ængstelig når hun græder, og så er han faktisk ikke i stand til at trøste hende.....

Hjælp ham med hvad han kan gøre, men LAD VÆRE med at være bedrevidende.... 

Anmeld

26. maj 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Jeg har fået at vide af sp'en at hvis de har spist og så bliver givet til far og de skriger, er det fordi ikke har spist nok....men om det er sandt ved jeg ikke. Her har det ikke været et problem da hun var helt ny, - det er først nu her det kan ske, for hun ved da godt at hun helst vil ha' MOR   Hun er 3 mdr.

Anmeld

26. maj 2011

Isabella_mor

min kæreste har også svært ved at trøste og i at få ham til at falde i søvn om aftenen. og jeg tager mig selv i at sige, prøv dit prøv dat gør dit gør dat. og det lærer han ikke en skid af.. andet end at han bliver frustreret. han skal lære at gøre det på sin egen måde, fordi at det er vigtigt for børnene at de kan kende og mærke forskel på mor og far.. så nu forsøger vi at far får ham til at falde i søvn. og at det er ham der giver natflaske osv.. så de kan få skabt et bånd, for det har jeg jo allerede. men farmand mangler nogle ting... og han ønsker jo så brændende at være der.. så jeg blir nødt til at vige pladsen indimellem. og det virker altså

Anmeld

26. maj 2011

Mia&Allan

Mus84 skriver:

Hej damer!

Håber nogle har oplevet det samme eller kan fortælle hvad i har gjort med farmand??

Vores datter er idag 3 uger gammel, hun tager nogle skrigeture ind imellem, som mor her klare på højst 10-15 min. Når hun så er glad og vågen eller efter et måltid giver jeg hende til far, og kort efter græder hun og når op i et felt hvor hun skriger og bliver helt hæs. det er ligesom far ikke kan trøste hende...

Efter 15 min bliver jeg nød til at tage over fordi jeg ikke kan klare at høre hende sådan, sådan et lille menneske der skriger sådan.. Det skulle jo gerne være at fra kan tage over når han er hjemme fra arbejde så mor lige kan slappe lidt af, og det kan jeg ikke hvis hun græder hos ham.  

Hvordan har jeres rutine/ har i gjort med farmand? 

skal vi bare være tålmodige - at det kan tage lang tid for far at få hende til at sove? altså at hun græder/skriger i laang tid hos far?? nogle gange skriger hun at hun klods i det uhh det kan jeg ikke li..

Hjælp os piger

Her var det præcis det samme den første tid, men i takt med at hun blev større begyndte jeg ligeså stille at ''forsvinde'' ud af huset i korte perioder og det har virkelig hjulpet...  Her er bissen nu blevet en rigtig far pige  Så mit råd, er tålmodighed og så prøve jer frem...

Anmeld

26. maj 2011

Mus84

mariamiss6 skriver:

Det er ret svært at hjælpe, når man ikke kan se hvordan din mand håndterer barnet.... 

Måske skulle du faktisk gå en lang tur, planlæg at være væk en halv times tid, bare lidt ude at gå, eller inde hos naboen, så forstyrrer du ikke far i at gøre tingene på sin måde... Måske virker det så bedre for ham?

Ellers kand et jo være at han faktisk endnu ikke er så god til det. Altså at han føler sig lidt akavet og bliver for ængstelig når hun græder, og så er han faktisk ikke i stand til at trøste hende.....

Hjælp ham med hvad han kan gøre, men LAD VÆRE med at være bedrevidende.... 

Ja jeg tror desværre os det er fordi han ikke ved hvordan han skal takle hende helt endnu og han synes det er hårdt når hun græder så meget, men når man står i det føles det jo også meget værre end det faktisk kun vare 10-15 min hendes gråd, altså føles som timer..

Han har her lige nu fået hende til at sove i hans arme ved at vugge, tysse og synge for hende  så jeg er mega stolt, men måtte også kommentere ham indimellem fordi han jo ikke helt ved hvordan endnu..

Anmeld

26. maj 2011

Mus84

MKBP skriver:

Jeg har fået at vide af sp'en at hvis de har spist og så bliver givet til far og de skriger, er det fordi ikke har spist nok....men om det er sandt ved jeg ikke. Her har det ikke været et problem da hun var helt ny, - det er først nu her det kan ske, for hun ved da godt at hun helst vil ha' MOR   Hun er 3 mdr.

ja det kan der også være noget om, jeg giver hende heller ikke med det samme efter et måltid til ham. jeg lader hende spise færdig og bøvse ved mig og først når hun er helt færdig ligger jeg hende eller far får hende

Anmeld

26. maj 2011

Mus84

isabellamor skriver:

min kæreste har også svært ved at trøste og i at få ham til at falde i søvn om aftenen. og jeg tager mig selv i at sige, prøv dit prøv dat gør dit gør dat. og det lærer han ikke en skid af.. andet end at han bliver frustreret. han skal lære at gøre det på sin egen måde, fordi at det er vigtigt for børnene at de kan kende og mærke forskel på mor og far.. så nu forsøger vi at far får ham til at falde i søvn. og at det er ham der giver natflaske osv.. så de kan få skabt et bånd, for det har jeg jo allerede. men farmand mangler nogle ting... og han ønsker jo så brændende at være der.. så jeg blir nødt til at vige pladsen indimellem. og det virker altså

Ja her er det svært fordi jeg ammer 100% så far kan skifte ble, og snakke med hende, men kan ikke helt trøste endnu. Jeg siger også en masse ting til ham undervejs. Men det er også fordi han bliver frustret når hun græder meget så ved han ikke helt hvordan han skal gøre. Men idag fik hende til ro og nu sover hun og det var lidt af mors trick der hjalp ham igennem..

Men det med din mand giver flaske det giver altså også et bånd mellem dem, ville ønske min kunne det samme, men det kommer længere i forløbet forhåbeligt at vi måske giver en enkelt flaske om aftenen..

Anmeld

26. maj 2011

Skouboe

Tænk på at hun har brugt 9 måneder på at lytte til dit hjerteslag og din stemme. Det er dig der giver hende mad og din duft hun kender.

Jeg synes bare du skal trøste hende når hun er ked, og lade hende hygge med far når hun er glad og smilende. Efterhånden som hun bliver ældre og får et forho,d til sin far, kommer trøsteriet hurtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.