[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Helle30 skriver:[/småt][/f]
Den er god nok med det dér spring. Det starter midt i uge 33, og det er lige præcis dér, vi er, hvis Sofie havde været født til tiden (gik 8 dg. over).
I dag har hun sovet til middag fra kl 1400, men vågnede kl. 14.30 med et hyl fra 0-100 på 2 sek. og græd utrøsteligt med lukkede øjne i ca. en halv time. Jeg vuggede og krammede og shchyyysede (har ingen stemme, så kan ikke synge) og ligemeget hjalp det. Bagefter faldt hun i søvn i vores seng og sov i 2 timer. - Det gjorde jeg så også.
Det er beskrevet i "60 vidunderlige uger", at netop det med mareridt og gråd i søvne er ét af tegnene på dette spring.
Jeg vil nu stadig anbefale alle at købe den bog. Den giver mening til megen "meningsløs" adfærd.
Hilsen Helle, på vej til ugens afsnit af Anna Piil[/citat]
ja nu opfordre du igen...lol...men står der noget om hvad det tigerspring gør godt for...jeg ved jo efterhånden at jeg skal væbne mig til det...for tif fejller aldrig på det skidt...så jeg er hamrende nysgerrig...hvad sker der mon med dem i det spring...udover gråd og brøl...:'([/citat]
Kort fortalt, så er det et mentalt spring, hvor barnet skal til at lære: At genkende dyr og genstande, at genkende mennesker som mennesker, at genkende mennesker under forskellige omstændigheder, at genkende følelser, at bytte rolle (begynder at række mor noget, hun kan lege med, hvor det hidtil har været omvendt).
Titte-bøh-legen skulle være særlig god nu, og det med at tage og give - give og tage, skulle også være en god leg snart.
Man kan ikke regne 100% med, at ungerne kan alt, hvad der står i bogen, men de handlemønstre og sindsstemninger, bogen beskriver, passer næsten altid på Sofie. Jeg tager den frem, hver gang jeg synes, hun begynder at opføre sig anderledes, og hver gang har jeg kunnet identificere et spring.
Hilsen Helle - stadig uden nogen former for stemme
Anmeld