Havde vagtlæge i nat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.543 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

<3

Til Tjalfe! Han har gået og hostet som en bil i tomgang den sidste uge også virkede han virkelig træt i mandags så vi besluttede os for at give ham en fridag/mordag Så i nat vågnede drengen pludseligt og kunne ikke hoste og kunne ikke trække vejret uden en isende hiven efter vejret! Så moren her gik lidt i panik! Så ringede til vagtlægen og de kom nærmest med det samme!Åbnede vinduet hvis det var falsk strubehoste men alle tricksne virkede bare ikke!

Det var en meget sød færøsk læge som Tjalfe ikke kunne forstå men det kunne jeg som straks tjekkede hans iltindhold! Det var h e l d i g v i s fint også lyttede han på lunger og tilsidst strubehovedet og sørme så var det det!

Så nu er jeg hjemme med en søløve af kaliber! Hold da hvor har han det ikke godt. Hvis han får feber i løbet af dagen vil vores egen læge se ham til en akut tid (eftermiddagskonsultation)!

Er ret ked af det og Tjalfe klarer det bare så flot! Han går ikke i panik når han ikke kan få vejret eller over det konstante pivende åndedræt! Og er så dejlig fræk og påhitsom på trods!

Hilsner fra en meget træt og forvirret mor for jeg troede at falsk strubehoste var for små børn...? Tydeligt ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

AnneBJ

Nej det er vist noget med, at op til 4 år er det meget normalt! Kan godt huske lyden af søløvehosten fra da mine brødre var små... 

Rigtig god bedring med ham!!

Anmeld

25. maj 2011

Bondepigen

Kirle skriver:

Til Tjalfe! Han har gået og hostet som en bil i tomgang den sidste uge også virkede han virkelig træt i mandags så vi besluttede os for at give ham en fridag/mordag Så i nat vågnede drengen pludseligt og kunne ikke hoste og kunne ikke trække vejret uden en isende hiven efter vejret! Så moren her gik lidt i panik! Så ringede til vagtlægen og de kom nærmest med det samme!Åbnede vinduet hvis det var falsk strubehoste men alle tricksne virkede bare ikke!

Det var en meget sød færøsk læge som Tjalfe ikke kunne forstå men det kunne jeg som straks tjekkede hans iltindhold! Det var h e l d i g v i s fint også lyttede han på lunger og tilsidst strubehovedet og sørme så var det det!

Så nu er jeg hjemme med en søløve af kaliber! Hold da hvor har han det ikke godt. Hvis han får feber i løbet af dagen vil vores egen læge se ham til en akut tid (eftermiddagskonsultation)!

Er ret ked af det og Tjalfe klarer det bare så flot! Han går ikke i panik når han ikke kan få vejret eller over det konstante pivende åndedræt! Og er så dejlig fræk og påhitsom på trods!

Hilsner fra en meget træt og forvirret mor for jeg troede at falsk strubehoste var for små børn...? Tydeligt ikke.

Ja puha, det er bare så frygteligt. Husker godt da Emma havde det. Hun har heldigvis kun haft det den ene gang!

Vi havde osse en frygtelig aften/nat. Jeg har nok sammenlagt sovet to timer. Emma er frygtelig forstoppet (hvilket hun har døjet med før). 

Har lavet en tråd om det her... https://www.baby.dk/debat/110760pi1/ordet-er-frit/b arn-knap-3-aar-forstoppelse--microlax-ingen-effekt --.aspx

Og udover det har jeg bare de vildeste smerter i bækkenet og lænden pga både bækkenløsning og en gammel skade, så det kunne jeg heller ikke sove for!

Nu må ham lillebror godt snart begynde at tænke på at komme ud bare en lille smule før termin... Men selvfølgelig kun hvis han er klar!

Anmeld

25. maj 2011

<3

AnneBJ skriver:

Nej det er vist noget med, at op til 4 år er det meget normalt! Kan godt huske lyden af søløvehosten fra da mine brødre var små... 

Rigtig god bedring med ham!!

Han har haft det et par gange men slet ikke som denne gang! Det plejer ALTID at løsne sig op hurtigt. Nu har jeg tjekket på nettet og netdoktor siger op til 7 år er det normalt og i sjældne tilfælde igennem hele livet... Øv til det!

Og tak søde!

Anmeld

25. maj 2011

Milka

Kirle skriver:

det lyder bare ikke sjovt  -- falsk strubehoste, det har vi ikke prøvet ...

er det fordi du bor på frb at vagtlægen kommer hjem til en?

Anmeld

25. maj 2011

<3

Bondepigen skriver:

Ja puha, det er bare så frygteligt. Husker godt da Emma havde det. Hun har heldigvis kun haft det den ene gang!

Vi havde osse en frygtelig aften/nat. Jeg har nok sammenlagt sovet to timer. Emma er frygtelig forstoppet (hvilket hun har døjet med før). 

Har lavet en tråd om det her...  https://www.baby.dk/debat/110760pi1/ordet-er-frit/b arn-knap-3-aar-forstoppelse--microlax-ingen-effekt --.aspx

Og udover det har jeg bare de vildeste smerter i bækkenet og lænden pga både bækkenløsning og en gammel skade, så det kunne jeg heller ikke sove for!

Nu må ham lillebror godt snart begynde at tænke på at komme ud bare en lille smule før termin... Men selvfølgelig kun hvis han er klar!

Nej hvor slemt! Kan godt huske da Tjalfe døjede med maven og det var slet ikke nemt. Jeg tror nok jeg har sovet mere end 2 timer i nat men det føles ikke sådan Måske fordi jeg har ligget med en vågent øre hele natten... Tjalfe har haft det før men slet ikke som denne gang. Det er helt vildt...

Kigger lige på din tråd og åh kan godt huske den følelse af at NU må det godt være slut med al den graviditet

Anmeld

25. maj 2011

<3

Milka skriver:

det lyder bare ikke sjovt  -- falsk strubehoste, det har vi ikke prøvet ...

er det fordi du bor på frb at vagtlægen kommer hjem til en?

Måske... det har jeg ikke tænkt nærmere over. Det gør de bare her... Også til voksne... Men det er nok fordi vi bor på frb ja...

Det skal du være glad for - for det er bare så grimt at høre på

Anmeld

25. maj 2011

KWL

Øv altså - lille mand

Håber han bliver bedre i løbet af idag eller imorgen.

Vagtlægen kommer også her hjem hvis det er om natten efter et bestemt tidspunkt. Sådan har det altid været i Struer.

Anmeld

25. maj 2011

<3

KWL skriver:

Øv altså - lille mand

Håber han bliver bedre i løbet af idag eller imorgen.

Vagtlægen kommer også her hjem hvis det er om natten efter et bestemt tidspunkt. Sådan har det altid været i Struer.

Ja det er altså rigtigt rart! Så dejligt at andre også har den gode!

Ja jeg håber virkelig også at han snart er frisk fordi jeg kan slet ikke have at han har det så skidt

Og tak for tanken

Anmeld

25. maj 2011

Bondepigen

Kirle skriver:

Nej hvor slemt! Kan godt huske da Tjalfe døjede med maven og det var slet ikke nemt. Jeg tror nok jeg har sovet mere end 2 timer i nat men det føles ikke sådan Måske fordi jeg har ligget med en vågent øre hele natten... Tjalfe har haft det før men slet ikke som denne gang. Det er helt vildt...

Kigger lige på din tråd og åh kan godt huske den følelse af at NU må det godt være slut med al den graviditet

Nej det er jo det. Når ungerne er syge, så sover man altså bare ikke dybt!

Håber det er ovre med den slemme hoste for nu! Og forhåbentligt for altid. Håber da ikke han skal igennem sådan en tur igen! Får han astmaspray?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.