Økonomi og budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

B&J

Du kan også sagtens lave et over regneark.

ude i venstre side skriver du de ting du bruger pengene på og oppe i toppen skriver du jan . feb . osv. også ud for hvor udgift i har skriver du det og ja så kan du sagtens ligge et budget for et helt år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Kageelsker

Secrets skriver:

Jeps Det kan du tro. 

Indtægt: 7800 (SU + SU-lån)

Alm. månedlige udgifter udgifter:
Telefon: 250
Hjælpeorganisationer: 50
Opsparing: 700
Mad: 1500
Fitnessworld: 229
Babyudstyr: 400
Husleje: 1800

Derudover månedligt 713 til budgetkontoen, som er et månedligt gennemsnit der dækker:
El, yousee, Fapia (psykologistudiets forening), Indbo, 2xulykkesforsikring samt sygesikring danmark 

Damn, hvor skal man flytte hen for at få en husleje på 1800kr?

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Kageelsker skriver:

Damn, hvor skal man flytte hen for at få en husleje på 1800kr?

Nu er vi jo to Så udgifterne er jo delt i to Således der fx også er 3000 på madkontoen

Men du kan flytte til Malling i en etværelses studiebolig Da gav jeg 1600 månedligt inkl. vand, varme og tv

Anmeld

24. maj 2011

Kageelsker

Secrets skriver:

Nu er vi jo to Så udgifterne er jo delt i to Således der fx også er 3000 på madkontoen

Men du kan flytte til Malling i en etværelses studiebolig Da gav jeg 1600 månedligt inkl. vand, varme og tv

Hehe, ja okej

Tror jeg må leve med min temmelig meget højere husleje, vil helst ikke væk fra Roskilde 

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Jeps Det kan du tro. 

Indtægt: 7800 (SU + SU-lån)

Alm. månedlige udgifter udgifter:
Telefon: 250
Hjælpeorganisationer: 50
Opsparing: 700
Mad: 1500
Fitnessworld: 229
Babyudstyr: 400
Husleje: 1800

Derudover månedligt 713 til budgetkontoen, som er et månedligt gennemsnit der dækker:
El, yousee, Fapia (psykologistudiets forening), Indbo, 2xulykkesforsikring samt sygesikring danmark 

Det var lige det jeg søgte. Er det for dig alene?

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Kageelsker skriver:

Hehe, ja okej

Tror jeg må leve med min temmelig meget højere husleje, vil helst ikke væk fra Roskilde 

Vi bor i Århus C, så det er også ret billigt Men det er nok fordi vi ikke har eget bad. Vi deler en bruser i kælderen med opgangen og har kun et lille wc i lejligheden Men det er nu ok, bortset fra når den er i stykker

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Det var lige det jeg søgte. Er det for dig alene?

Ja, det er for mig alene Vi bor to sammen, så nogen af udgifterne skal du self. doble op, men vi har adskilit økonomi og betaler ind på en fælleskonto hver for sig

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Du kan også sagtens lave det hjemme via netbank. Det er faktisk super nemt.

Her er lige nogle af de punkter vi har på vores budget

Børnepasning

Huslån

Børnefonden

Forsikringer (de er udspecificeret)

Bilreperationer

Bilopsparing

Benzin

El

Vand

Renovation

Skorstensfejning

Telefon

Internet

Tv

Der er sikkert mange flere

Når alt det så er regnet sammen, og man har fundet sit rådighedsbeløb, så kan man jo se om man kan leve for det. Hvis rådighedsbeløbet bliver for småt, så må man jo nedsætte nogle af de faste udgifter.

Tak for svar. Det lyder jo nemt og kunne være rart at få noget styr på det i stedet for jeg konstant skal gå og have ondt i maven over at jeg aldrig synes vi har nogen penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.