Hvordan mærkes plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.733 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2008

bronihansen

Hej jeg er i uge 20+0 i dag og jeg har så nogle små smerter nede i bækkenet og i skambenet er det plukveerer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

Lullaby

Hmm.. du kan mærke plukveer ved at din mave bliver hård og spændt.

Anmeld

17. november 2008

bronihansen

Det ved jeg ikke helt da jeg er en stor pige i forvejen så er lidt forvirret men det skal nu nok gå jeg var bare nysgerige

Anmeld

17. november 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Du kan læse lidt om plukkeveer her:

https://www.baby.dk/videnom/4p48/graviditet-plukkeveer.aspx

Synes, det lyder mere som bækken- og symfysesmerter. Prøv og læs mere her:

https://www.baby.dk/videnom/4p101/graviditet-baekkensmerter.aspx

Anmeld

17. november 2008

Heidi.

bronihansen skriver:

Hej jeg er i uge 20+0 i dag og jeg har så nogle små smerter nede i bækkenet og i skambenet er det plukveerer

Plukveer kan også gøre ondt.. Jeg havde plukveer fra 16 uge, og de gjorde også ondt, samtidig med at maven blev hård..

Anmeld

17. november 2008

bronihansen

Jeg har lige et andet spørgsmål hvordan mærket i liv for første gang vis jeg må spørge ?

Anmeld

17. november 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
I starten kan det være en kildrende fornemmelse på indersiden af maveskindet, som en lille fisk der slår med halen eller som "luft i maven". Med tiden bliver det små bump, der efterhånden bliver kraftigere.

Du kan evt. læse mere her:

https://www.baby.dk/videnom/4p312/graviditet-fosterbevaegelser.aspx

Anmeld

18. november 2008

bronihansen

Jeg syntes at det er svært at mærke, jeg får nogle små ja jeg vil ikke kalde dem smerter men nogle underlige jag, men ved ikke om det er babyen eller om det er mig der er tosset

Anmeld

18. november 2008

monstar99

det kunne godt lyde som bækken gener (bækkenløsning)
Jeg synes pluk veer er som at få et stød i maven eller at nogen trække i min navle inde fra og trækker hele maven ned af.

Men min fys siger at skambens smerter er meget normalt symtom på bækken gener snak med din læge eller jm.

Hvis det bliver ved.
Jeg har selv en del problemmer med bækkensmerter og går til varmvandsbassin trænnning på skejby sygehus for at få det løsnede lidt op.

Held og lykke med det lille liv i mavesen 45.png

Louise uge 37

Anmeld

18. november 2008

bette

hm jeg vil også sige at det lyder som bækkenløsning..
det gjorde kanon ondt i skambenet på mig og omme i ballerne..

tror du skulle kigge forbi din læge..

mht det med spark.. ja det følels som sådan nogle bobler inde i maven.. eller som en fisk der slår med halen som nævnt.. og senere bliver sparkene mere tydelige.. og til sidst vil du direkte kunne se en fod eller lign der køre henad maveskindet.. hehe.

mine plukveer kunne jeg ikke mærke, men maven var hård som en barsketboldt..

jeg kunne også først sent mærke babyen.. og det var pga at moderkagen lå foran hos mig, så den mindskede muligheden for at mærke barnet tidligt..

men det skal nok komme..

ellers hvis du er nervøs så tag til lægen og stil hende tusinde spørgsmål hehe så skal hun nok se om hun kan svare på dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.