børn og udd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej hvornår begyndte i på projektbaby, hvis i begyndte da i læste? er der nogle semestre der er bedre end andre? skriver anonym, da jeg ikke magter at kunne googles på alt :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Nynne88

Hmm nu er det jo svært at planlægge fuldstændigt. Men mit studie varer 4 år og jeg har hele tiden tænkt at jeg VILLE nå at blive færdig med mit 3 år inden, så jeg ikke ville mangle så meget bagefter barsel. Er sat til d. 4 sep, så jeg når det fint .  

Anmeld

24. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Hej hvornår begyndte i på projektbaby, hvis i begyndte da i læste? er der nogle semestre der er bedre end andre? skriver anonym, da jeg ikke magter at kunne googles på alt :b

Altså vi prøve i  1 1/2 år. Ville gerne have gjort et studie færdig med fik stress fordi vi var i behandling og har valgt at vente til jeg er blevet mor. Er gravid nu. Så her har der slet ikke været noget med planlægning i forhold til studier, men mere tage det som det kommer. 

Kender en del der skriver/ har skrevet speciale under barsel 

Anmeld

24. maj 2011

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Det kommer vel an på hvilken uddannelse man går på?

Det var planen at vi ville have været i gang med PB og håbede på en sommerbaby 2012, hvor jeg slutter 3 sem, men da jeg så kun vil holde 6 måneders barsel (sommerferie + 1 semester), vil jeg ikke byde baby at skulle så mange timer i dagpleje når nu jeg skal starte på 4. sem (som var 37 timers praktik). Derfor har vi udskudt det til oktober og så håber vi på graviditet omkring maj/juni 2012, så passer det med jeg kan nå at afslutte 4 sem inden baby kommer.
Men det kommer jo så også an på hvor lang tid der går inden der er gevinst.

Anmeld

24. maj 2011

hilma

jamen her planlagde vi ikke rigtigt at jeg sku blive gravid, men har altid sagt at jeg egentlig gerne ville have et barn når jeg blev færdig med udd. blev færdig med min BA på pæd.semi i 27 jan. 2011 og 31 marts kom min søn men ellers ville jeg da tro at når man har nået halvdelen eller mere af sit studie, ku det være en god ide med PB

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

mange tak for jeres forskellige svar

Anmeld

25. maj 2011

Carl-Emil's mor

vi har prøvet i små 6 måneder uden held og var nået dertil at vi ikke ville fokusere så meget på det mere da det gjorde skide ondt hele tiden at teste negative, men vupti så blev jeg gravid sidste måned.. jeg forklare det med at det er super baby jeg har i min mave fordi jeg når lige at blive færdig med 5 semester, så har jeg 6+7 tilbage = fødselsklip kan blive brugt der da jeg satser og regner med at kunne få barselsdagpenge på baggrund af at jeg arbejder så meget som jeg gør  Så baby planlagde det jo egentlig selv meget godt 

Anmeld

25. maj 2011

Anonym trådstarter

Elmer&Amy skriver:

vi har prøvet i små 6 måneder uden held og var nået dertil at vi ikke ville fokusere så meget på det mere da det gjorde skide ondt hele tiden at teste negative, men vupti så blev jeg gravid sidste måned.. jeg forklare det med at det er super baby jeg har i min mave fordi jeg når lige at blive færdig med 5 semester, så har jeg 6+7 tilbage = fødselsklip kan blive brugt der da jeg satser og regner med at kunne få barselsdagpenge på baggrund af at jeg arbejder så meget som jeg gør  Så baby planlagde det jo egentlig selv meget godt 

det må man sige er en super baby

Anmeld

25. maj 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

det må man sige er en super baby

Er fordi den bliver en stenbuk som sin moar  hahah ej men som andre siger, er du over halvvejs så vil jeg også sige bare gå igang.. men det vigtigste er jo at mærke efter hvad man føler inde i sig selv 

Anmeld

25. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Det kommer jo FULDstændig an på dit studie Jeg studerer psykologi, og jeg er gravid. Jeg føder lige når 3. semester starter og holder et års barsel fra sep 2011 til sep 2012 og starter så på 3. semester et år forskudt. For mig at se på min uddannelse er det sådan set lidt hip som hap. Dog er jeg glad for, at dette semester er overstået inden barnet kommer, for det har været ret hårdt Studiet har meget få ugentlige timer, så det er ret fleksibelt ift. at passe barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.