Søger gode råd, slankekure/piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

SHERO

Vivian87 skriver:

Kartofler indeholder lige så meget stivelse og sukker som pasta og hører til de hurtige kulhydrater og skal derfor spises med måde - det er de færreste der ligefrem behøver at skære det helt ud af kosten

Kartofler er altså et laaangt bedre alternativ.. i hvert fald hvis man f.eks. tæller kcal...

Kalorier i kartofler, pasta og ris:
En kartoffel indeholder 80 kcal per 100 gram.
· Brune ris indeholder 368 kcal per 100 gram.
· Hvide ris indeholder 364 kcal per 100 gram.
· Fuldkornspasta indeholder 356 kcal per 100 gram.
· Almindelig pasta indeholder 368 kcal per 100 gram

Før i tiden gik folk på baghjul over kartofler og sammelignede dem med pasta og ris, men flere diætister idag siger nu altså go for it...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Vivian87

Tullen85 skriver:

Kartofler er altså et laaangt bedre alternativ.. i hvert fald hvis man f.eks. tæller kcal...

Før i tiden gik folk på baghjul over kartofler og sammelignede dem med pasta og ris, men flere diætister idag siger nu altså go for it...

Er slet ikke uenig med dig, men der er stor forskel på om man ser op kalorier eller sukker/stivelsen og kulhydrater.

Anmeld

29. maj 2011

Sabina

Misselbek skriver:

Dyrk motion, drik rigeligt med vand, og undgå sukker, hvidt brød, kartofler, og salt. 

De fleste "slankekure" gør dig fed i længden. 

Så spis sundt, og dyrk fitness. 

Enig  

Anmeld

29. maj 2011

Jonna1979

Carina1977 skriver:

Hvorfor må man ikke spise kartofler? det gør jeg da

fordi der er stivelse i og sammen med majs på samme niveau som pasta hvidt brød osv har man pco er det endnu mere giftig og en skam det smager så godt

Anmeld

29. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

ER DER NOGLE HERINDE DER KAN HJÆLPE MIG MED VÆGTTAB??

HAR HØRT NOGET OM NOGLE ÆGGEKURE OG GRAPE KURE, OG DIVERSE PILLER.. MEN ER DER NOGLE DER KAN FORTÆLLE MIG HVILKEN KUR/PILLER DER ER BEDST??? JEG SKAL TABE MIG, OG DET SKAL VÆRE NU!!!

Forbrænd mere end du indtager...tag ansvar, gro nosser og gør det på den eneste rigtige, holdbare og billigste måde...sund kost og motion..der er ingen lette veje, men der er den gode...

Anmeld

29. maj 2011

mth1987

Tullen85 skriver:

Jeg har erfaring med det omvendte, hvor ernærings eksperter råder til at skære ned på kartofler da de indeholder så meget kulhydrat og spise en masse grove grøntsager i stedet. Og det er da også hvad der bliver lært på ernærings uddannelserne (diætister er dem der som regel har med syge at gøre )

Anmeld

29. maj 2011

SHERO

mth1987 skriver:

Jeg har erfaring med det omvendte, hvor ernærings eksperter råder til at skære ned på kartofler da de indeholder så meget kulhydrat og spise en masse grove grøntsager i stedet. Og det er da også hvad der bliver lært på ernærings uddannelserne (diætister er dem der som regel har med syge at gøre )

Det handler jo alt sammen og at spise det med måde, man skal selvfølgelig ikke leve udelukkende af kartofler.. Men det et sundere alternativ end pasta og ris, og kulhyrater er altså nødvendigt for at kroppen kan fungere, det er bare et spørgsmål om at få dem de rigtige steder... Synes faktisk det her er lidt interessant:

Kartofler mætter bedre til en god pris

Kartofler giver mere mæthed for kalorierne end alle slags ris og pasta, selv fuldkornspasta.

Australske forskere har undersøgt mæthed af kogte kartofler sammenlignet med 37 andre fødevarer, og kartoflerne kom i mål som en klar nummer et, langt foran både kød, brune ris, fisk og bønner.

»Kartofler kan ikke alene gøre os mætte med få kalorier, kartofler indeholder også mere protein, end de fleste ved. Proteinindholdet i kartofler svarer ret præcist til kroppens behov for protein. Kartofler kan indgå i kosten som vegetabilsk proteinkilde på samme måde som bønner, ærter og andre bælgfrugter.

Og det er takket være kartoflernes indhold af C-vitamin, at vi i århundreder overlevede vintrene uden at få skørbug,« siger Per Brændgaard, der er cand. scient. i human ernæring og leder af sundhedscentret smaaskridt. dk.

Kartofler har et højere indhold af stivelse og kalorier end øvrige grøntsager, men har færre fibre end fuldkornspasta, fortæller Per Brændgaard.

»Det kan have negative virkninger at overdrive enten kartofler, ris eller pasta i maden, men spiser du kartofler, som de fleste gør og sammen med grøntsager og kød, får du et sundt og mættende måltid. Det er et spørgsmål om balance,« siger Per Brændgaard"

Anmeld

29. maj 2011

hilma

Vil anbefale dig at tale med en diætist, så i sammen kan lave en kostomlægning der passer netop til DIG du behøver ikke at gå i et træningscenter når asfalten er lige så god invester i en yoga måtte og lav nogle øvelser på den..

skip de der slankepiller og hurtigkure, de er altså ike sunde, og de der piller er nok farlige for kroppen.

jeg kan desværre ikke komme med råd om kost og motion, da jeg er en af de der møg irriterende mennesker, der ikke tager på og æder som jeg vil.. men jeg power walker min. 3 gange om ugen ca 4 km, bare for at holde kondien ved lige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.