screening for livmoderhalskræft!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2008

Tynen

Loggidut skriver:

hmmm.....der er en årsag til jeg har lyst tilat markulere det brev hver gang det dumper ind (nej IVF jeg markulere det ikke) og det er at min læge altså ligner MR.BEAN helt vildt...
Michael morer sig kosteligt hver gang jeg skal op til ham, for jeg brokker mig flere dage i træk....og veninderne griner når jeg fortæller dem om hvordan en undervognsbehandling hos ham, minder mig om det afsnit med mr. bean hvor han stikker hovedet ind i en kalkun...ja i kan sgu godt grine...men når det forgår har jeg det bare sådan...aj for helvede sender de nu det afsnit igen...lol...men tager mig den undersøgelse hver gang...og hader det indre blik af bean med en kalkun på hovedet....(hvis nogen har glemt det, mister bean også et ur oppe i den kalkun...altså...kan i ikke se hvis min læges ur forsvandt...han ville sgu da aldrig finde det igen!

knus fra sloggi...med et underligt indre blik nu (?)

HARHHHH!! Hvor creepy!!

Kan så godt forstå du har tildens til traume hver gang du skal op til ham! :)

Trine - Der hader at ligge med skinkerne i bøjlerne!! Puhh!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Rasmine

Pyha.
I maj eller juni 2006 fik jeg taget den test.
Og der VAR noget.
Ikke celleforandringer, men forstadie til celleforandringer!
Spørg mig lige om jeg ved ked af det.
Mens jeg ventede Rasmus har jeg ikke været til kontrol, selvfølgelig, men ca. 3-4 mdr. efter jeg fødte var jeg dernede igen. Det var lidt slemt, havde jo lige fået det "lidt på afstand".

Har så løbende gået til kontrol, og sidste gang var december, hvor jeg fik beskeden:
"Nu er der ikke noget".

Jeg ringede til Lars, som jo godt vidste jeg skulle have svar.
Og jeg græd, og græd bare i telefonen, samtidig med at jeg fik fremstammet ét eller andet med at "nu har jeg fået svar"...
-Den kunne så kun lige misforståes jo. :$
Han vidste jo ikke at jeg tudbrølede fordi jeg var lettet.

Skal til kontrol til sommer igen, og så håber jeg bare alt er fint.

Så ja, tøser som IVF siger, kom afsted.
Det kan fanges i opløbet.

Mette - super lettet

Anmeld

25. februar 2008

Muffinmus

Eh...har droppet den 2 gange nu og blev indkaldt igen forige uge...Har ikke lyst og ved ikke om jeg dropper det igen denne her gang. Tror ikke folk med læge fobi fatter hvor svært det er psykisk at sige ja tak til sådan noget. Vil fandme hellere have hevet en tand ud:)
Sorry Marie
vil slet ikke kunne tage den ventetid på at få af vide at der er noget men de ikke ved hvad det er og så endnu en ventetid hvor man så helelr ikke ved om man er købt eller solgt. Kan slet ikke få mig selv til det. Fik heller ikke undersøgelse da jeg blev gravid fordi jeg havde været til at scanning der viste liv, Så skal hun sgu ikke foretage sig noget som helst i mit underliv. Sprang 8 ugers undersøgelsen over da jeg havde fået Ks og heller ikke synes de så havde grundt til at glo der.
Har kun fået 1 underlivs undersøgelse sigen den jeg fik da jeg skulle på pillerne da jeg var 16 år gammel. Ellers kun efter den 1 graviditet hvor jeg mistede og fik underlivsbetændelse og kun af nød.
Så nej tak...ikke lige nu, skal nok bruge yderligere 3 år på at tage mod til mig:)

Anmeld

26. februar 2008

Rasmine

MariaE:
Ikke for at piske en stemning op.
Men lad os nu sige, rent hypotetisk, at du engang gik hen og fik livmoderhalskræft, som var så fremskreden, at du døde af det.
Hvad så med din familie?
Ville det ikke være "nemmere" at forebygge? -Der er, mere end, gode chancer for at forebygge, hvis man får konstateret celleforandringer!
Herregud, lægerne er da vant til at undersøge kvinder og deres nedre dele.
Og JA, ventetiden er lidt slem, det har du da ret i.
Men vil hellere vente den uge på at få svar, fremfor at skulle vente på at få fjernet livmoderen måske.

Jeg respekterer at folk ikke vil have den undersøgelse, det er DERES valg.

JEG ved bare at jeg med kyshånd tager imod den slags undersøgelser, det er da fantastisk vi overhovedet får tilbudt sådan noget.

Anmeld

26. februar 2008

Muffinmus

Nej nej, du pisker heller ikke en stemning op.:)
Hader virkelig abre læger SÅ meget så det fatter du slet ikke... Det kan ikke beskrives hvor meget jeg ikke vil til lægen og hvor meget jeg ikke smider tøjet over for noget som helst. Det er yderst sjældent min mand ser mig nøgen i lys...kun i mørke eller med stearinlys tændt. Kan simpelthen ikke have det. Det er træls for det hæmmer jo en når det virkelig gælder, men kan ikke gøre noget ved det. En fobi er en fobi.

Anmeld

26. februar 2008

Rasmine

Pyha, må ikke være sjovt at have fobi for læger. :(

Forstår da ikke din mand ikke må se dig nøgen?
Altså man behøver jo ikke stå og ryste med jaderne eller noget.
Misforstå mig nu ikke, men jeg synes da du har en pæn krop.
Der er da ikke noget Quasimodo over dig, eller noget..
:D

Anmeld

26. februar 2008

ivfmarie

Loggidut skriver:

hmmm.....der er en årsag til jeg har lyst tilat markulere det brev hver gang det dumper ind (nej IVF jeg markulere det ikke) og det er at min læge altså ligner MR.BEAN helt vildt...
Michael morer sig kosteligt hver gang jeg skal op til ham, for jeg brokker mig flere dage i træk....og veninderne griner når jeg fortæller dem om hvordan en undervognsbehandling hos ham, minder mig om det afsnit med mr. bean hvor han stikker hovedet ind i en kalkun...ja i kan sgu godt grine...men når det forgår har jeg det bare sådan...aj for helvede sender de nu det afsnit igen...lol...men tager mig den undersøgelse hver gang...og hader det indre blik af bean med en kalkun på hovedet....(hvis nogen har glemt det, mister bean også et ur oppe i den kalkun...altså...kan i ikke se hvis min læges ur forsvandt...han ville sgu da aldrig finde det igen!

Anmeld

26. februar 2008

ivfmarie

Loggidut skriver:

Ups! taste-spasser!
Jeg ville bare have grinet meget højt af din beskrivelse... jeg kan fint huske kalkun-afsnittet!

Marie - nu også med spændende billeder for mit indre øje! 8D

Anmeld

26. februar 2008

Hyner

Vil bare lige nævne at jeg lige har fået en indkaldelse og jeg er såvidt jeg ved kun lige fyldt 23....
Kram Henrette

Anmeld

26. februar 2008

Mikkelmusen

Hyner skriver:

Vil bare lige nævne at jeg lige har fået en indkaldelse og jeg er såvidt jeg ved kun lige fyldt 23....
Kram Henrette

det er det jeg mener. Jeg har altså fået afvide det var fra 23 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.