screening for livmoderhalskræft!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.099 visninger
27 svar
0 synes godt om
25. februar 2008

ivfmarie

Nu hører jeg lige i radioen at unge kvinder dropper deres kontrol - hva helvede tænker de på!?!

Jeg håber eddermame at I, hver og én, husker at komme til lægen Når I bliver indkaldt! Ellers kommer jeg sgu personligt efter jer med vatpinden!

Marie - der ikke fatter at nogen leger hasard med deres liv på den måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2008

Mikkelmusen

undskyld hvilken kontrol snakker vi om? Kan du ikke lige uddybe for dem der ikke hører radio?

Anmeld

25. februar 2008

Mikkelmusen

jeg mener bliver man indkaldt til det automatisk...? og hvornår?

Anmeld

25. februar 2008

Tut

Er det den man bliver indkaldt til når man er mellem 25-50 år? For så sagde min mor nemlig til mig for 1 mdr.'s tid siden at jeg skulle huske at gå til den når jeg blev indkaldt, nu hvor jeg jo lige er blevet 25 år.. Mette

Anmeld

25. februar 2008

ivfmarie

Chihuahuamus skriver:

undskyld hvilken kontrol snakker vi om? Kan du ikke lige uddybe for dem der ikke hører radio?

Jo da, undskyld.
Det er en gynækologisk undersøgelse der tilbydes til alle kvinder mellem 25 og 50 år. Der skal laves et celleskrab fra livmodermund/hals for at undersøge om der eventuelt er forstadier til livmoderhalskræft.
Man skal kontrolleres hver 3. år, og hvis der er mistanke om noget bliver man fulgt med flere kontroller i en periode. Det er simpelthen for åndsvagt at "glemme" den undersøgelse bare fordi man ikke har lyst til at vifte med dusken foran doktormanden - den kan rent faktisk forhindre en livstruende kræftsygdom.

Marie - der brænder for en sag her!

Anmeld

25. februar 2008

Mie A

Den fik jeg taget, da jeg var til 8 måneders undersøgelse. Det var min læge der sagde at vi jo lige så godt kunne klare det med det samme. Men pyhaaaa, blev sgu lidt nervøs da jeg så skulle ringe og høre resultatet... Men alt så heldigvis godt ud :o)

Anmeld

25. februar 2008

ivfmarie

Mie Albrecht skriver:

Den fik jeg taget, da jeg var til 8 måneders undersøgelse. Det var min læge der sagde at vi jo lige så godt kunne klare det med det samme. Men pyhaaaa, blev sgu lidt nervøs da jeg så skulle ringe og høre resultatet... Men alt så heldigvis godt ud :o)

Det var godt! Heldigvis er det jo sjældent at der er noget galt - men HVIS der er ballade, så gælder det jo om at få det fundet så hurtigt som muligt! ;)

Anmeld

25. februar 2008

Mikkelmusen

Hvorfor først fra 25 år egentlig?

Jeg fik engang taget sådan en celle prøve fordi der var noget galt. Men det viste sig ikke at være alvorligt... Men jeg troede det var fra 23 år? Det har jeg da hørt engang. men det er måske noget andet?

Anmeld

25. februar 2008

Helle30

Det er simpelthen for åndssvagt at takke nej/ignorere det tilbud om en undersøgelse. Det varer max ét minut, og det eneste ubehagelige er det evt. kolde instrument og måske lige ventetiden til det (sikkert) negative resultat kommer. Det er for tåbeligt ikke at tage imod tilbudet. - Mener jeg.

Hilsen Helle stemmeløs

Anmeld

25. februar 2008

Loggidut

hmmm.....der er en årsag til jeg har lyst tilat markulere det brev hver gang det dumper ind (nej IVF jeg markulere det ikke) og det er at min læge altså ligner MR.BEAN helt vildt...
Michael morer sig kosteligt hver gang jeg skal op til ham, for jeg brokker mig flere dage i træk....og veninderne griner når jeg fortæller dem om hvordan en undervognsbehandling hos ham, minder mig om det afsnit med mr. bean hvor han stikker hovedet ind i en kalkun...ja i kan sgu godt grine...men når det forgår har jeg det bare sådan...aj for helvede sender de nu det afsnit igen...lol...men tager mig den undersøgelse hver gang...og hader det indre blik af bean med en kalkun på hovedet....(hvis nogen har glemt det, mister bean også et ur oppe i den kalkun...altså...kan i ikke se hvis min læges ur forsvandt...han ville sgu da aldrig finde det igen!

knus fra sloggi...med et underligt indre blik nu (?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.